در حالی که مسئولان کشوری و استانی روند رسیدگی به مشکلات گروه ملی را دنبال می کنند،300 نفر از کارگران این شرکت برای یازدهمین روز متوالی طی دو هفته اخیر صبح چهارشنبه در مقابل استانداری خوزستان حضور یافته و از آنجا اقدام به راهپیمایی به سمت خیابان سلمان فارسی اهواز کردند.
کد خبر: ۶۸۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ 21 November 2018

در حالی که مسئولان کشوری و استانی روند رسیدگی به مشکلات گروه ملی را دنبال می کنند،300 نفر از کارگران این شرکت برای یازدهمین روز متوالی طی دو هفته اخیر صبح چهارشنبه در مقابل استانداری خوزستان حضور یافته و از آنجا اقدام به راهپیمایی به سمت خیابان سلمان فارسی اهواز کردند.

به گزارش "تابناک" در این تجمع یکی از کارگران گروه ملی وضع این واحد صنعتی را نگران کننده خواند و گفت: وعده های مسئولان در این مدت عملی نشده و مشکلات همچنان پا برجا هستند.


وی گفت: مسئولان باید از خود پاسخ و اقدام عملی نشان دهند ، ازجمله این خواسته های ما کارگران شروع بکار فوری خطوط تعطیل شده تولید است.


یکی دیگر از کارگران گروه ملی با طرح این سوال که چرا دیگر گروه های فولادی روند تولیدی مناسبی دارند اما گروه ملی رو به تعطیلی است، بیان داشت: این وضعیت به شدت نگران کننده است .


او گروه ملی را یک سرمایه ملی خواند و خواستار رسیدگی مسئولان به مشکلات موجود و فراروی این واحد صنعتی شد.


وی تصریح کرد: این گروه فولادی از واحدهای پیشروی صنعت کشور است و نباید بخاطر سوء مدیریت ها به این حال و روز دچار شود.


همچنین یکی دیگر از تجمع کنندگان در ادامه تاکید کرد: این شرکت ظرفیت تولید بیش از یک میلیون تن محصول را دارد و تولید 30درصدی که متولیان کارخانه می گویند به هیچ وجه قابل قبول نیست.


این کارگر گروه ملی زیرساخت های موجود در کارخانه را آماده از سرگیری تولید دانست و گفت: یکی از مهم ترین خواسته های ما تامین مواد اولیه تولید است.


وی خاطرنشان کرد: پرداخت نکردن حقوق کارگران در حالی به سومین ماه رسیده است که بخش عمده ای از تولیدات این کارخانه در انبارها دپو شده است و به نظر می رسد با فروش این محصولات بخش مهمی از مشکلات گروه ملی برطرف می شود.

مشکلات گروه ملی به تدریج حل می شوند
استاندار خوزستان روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایطی که برای گروه ملی ایجاد شده، بیان داشت: چرخ این واحد صنعتی در حال راه افتادن است و مشکلات به تدریج حل می شوند.
غلامرضا شریعتی همچنین خاطرنشان کرد: در این هفته توانستیم وزارت صنعت، معدن و تجارت را قانع کنیم تا با توجه به شرایط خاص گروه ملی، خارج از بورس تولیدش را به فروش برساند و در حال حاضر این شرکت می ‌تواند محصولش را در بازار آزاد به فروش برساند.

کارگران هفته آینده حقوق معوقشان را دریافت می کنند
نماینده تام الاختیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رسیدگی به مساله این گارگران نیز در گفت وگو با رسانه ها امروز اعلام کرد که بخشی از مطالبات قانونی کارگران حداکثر تا هفته آینده تامین می شود و کارفرما مکلف به پرداخت حقوق و معوقات کارگران است.


کریم یاوری تاکید کرد: از کارگران خواسته می شود تا هنگامی که وضعیت این شرکت به شکل پایدار خود برگردد با مجموعه مدیریتی همراهی لازم را داشته باشند.


وی خاطرنشان کرد: بانک ملی موظف است به عنوان سهامدار، نقدینگی را برای شرکت جهت تامین مواد اولیه و پرداخت مطالبات قانونی کارگران فراهم کند.


گفتنی است، گروه ملی صنعتی فولاد ایران حدود چهار هزار نفر کارگر و ظرفیت سالیانه تولید یک میلیون و 435 هزار تن فرآورده های فولادی و 430 هزار تن شمش فولادی را دارد.


این واحد صنعتی در سه سال اخیر به بدترین روزهای خود از زمان واگذاری این شرکت به بخش خصوصی رسید که باعث کاهش خطوط تولید، تعدیل نیرو و نیز پرداخت نامنظم حقوق و بیمه کارکنان شرکت شد.


گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سال 1342 به عنوان نخستین کارخانه نورد فولاد کشور در اهواز تاسیس شد و در سال 1388 با هدف خصوصی سازی به یکی از شرکت های زیر مجموعه امیر منصور آریا واگذار شد ولی با کشف اختلاس 30هزار میلیارد ریالی و ارتباط آن با 2 بانک بزرگ کشور، در سال 1390 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفت و در نهایت در اسفند 1395 به بانک ملی واگذار شد.


مشخص نبودن وضعیت این شرکت سبب به بار آمدن زیان انباشته در این مجتمع فولادی شد و این شرکت که زمانی در صنعت فولاد کشور پیشرو بود، اکنون فقط با بخشی از ظرفیت خود کار می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار