گزارش استاندار به مردم؛
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: مشکلات کشت و صنعت نیشکر هفت تپه نیز مانند گروه ملی فولاد ایران در حال حل شدن است و امیدواریم به زودی همه این مسایل کارگری حل شود.
کد خبر: ۶۸۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱ 20 November 2018

مسئولیت مسئولان با عنایات رهبری سنگین ترمی شود/ پیگیری مطالبات کارگران گروه ملی و نیشکر هفت تپه در پایتخت

غلامرضا شریعتی در نشست خبری که امروز 29 آبان ماه در برگزار شد با اشاره به سفر معاون اول رییس جمهور به خوزستان اظهار کرد: در این سفر پروژه های بسیار خوب و مورد نیاز استان به بهره برداری رسیدند. این پروژه ها، پروژه هایی بودند که در گذشته ابتر مانده بودند و خوشبختانه با حضور آقای جهانگیری افتتاح شدند.

به گزارش “تابناک” ؛ وی به صحبت های مطرح شده در خصوص عنایت مقام معظم رهبری نسبت به ایشان، اشاره کرد و گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری مایه افتخار و مباهات هرشخصی است اما بار را بر دوش افرادی که نسبت به آن ها عنایت شده است سنگین تر می کند و آن افراد باید بار سنگین مسئولیت ها را دوچندان بر دوش خود احساس کند.

استاندار خوزستان با اعلام اینکه تصمیم های مختلفی درباره مسایل ریزگرد و آب و فاضلاب استان با حضور معاون اول گرفته شد ادامه داد:این تصمیمات به بخش های مختلف نیز ابلاغ شد تا شاهد اجرایی شدن آن ها باشیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه فاز اول طرح 550 هزار هکتار به اتمام رسیده است، گفت: عمده اراضی این فاز زیر کشت رفته است و بخشی از این زمین ها نیز برای بار اول کشت شده اند. امیدواریم با پیگیری هایی که انجام میگیرد بتوانیم فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری را اجرایی کنیم.

استاندار خوزستان در خصوص پرونده متهمان بازداشت شده نیشکر هفت تپه و کارگران گروه ملی فولاد ایران گفت: در حال رصد این مساله هستیم اما موضوع دقیق را باید از مراجع قضایی پرسید. ما دنبال موضوع حقوق کارگران هستیم و امیدوارم حقوق کارگران این شرکت ها نیز ظرف یک یا دو روز آینده به آن ها تخصیص پیدا کند.

شریعتی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص رابطه استاندار خوزستان با نمایندگان استان بیان داشت: این رابطه میان ما رابطه ای دو طرفه است. موارد زیادی است که نمایندگان به دنبال آن هستند اما من مخالف آن ها هستم اما رابطه ای که با نمایندگان داریم دو طرفه است.

وی افزود: نمایندگان نظرات خود را تحمیل نمی کنند و با صحبت ها به جمع بندی و نتیجه می رسیم.اینکه همه چیز را برای خودمان بخواهیم صحیح نیست و باید به همه حق اظهار نظر داد.

عالی ترین مقام دولت در استان به منبع به کارگیری نیروهای بازنشسته اشاره کرد و گفت: در استانداری خوزستان فقط آقای هاشمی زاده که معاون عمرانی من بود بخشنامه منبع کارگیری شامل حالش میشد. ایشان چند بار استعفا دادند اما من درخواست کردم تا پایان اربعین بمانند. آقای هاشمی از 26 آبان ماه دیگر مسولیتی در استانداری ندارد و از استانداری خوزستان رفته است.

وی با اشاره به اینکه خوزستان یک کارگاه بزرگ تبدیل شده است، عنوان کرد: خوزستان به نسبت استان های دیگر به یک کارگاه تبدیل شده است و این مساله نسبی است. توجه ویژه ای به نسبت استان است تا کمترین آسیب را ببینید و در این زمینه تلاش های بسیاری انجام گرفته است.

شریعتی همچنین در پاسخ به این سوال که نرخ بیکاری در استان خوزستان در دو سال اخیر رشد داشته است، گفت: نرخ بیکاری که در استان و در دو سال گذشته مطرح شده به صورت فصلی و برآوردی است. در سال گذشته 65 هزار نفر بیمه شده جدید داشته ایم و این آمار ثبت شده است. در این زمینه نباید آمار خام نرخ بیکاری ارائه شود و آمار نرخ اشتغال و بیکاری هر 5 سال به طور دقیق اعلام می شود.

وی با اشاره به بحران کارگری در استان گفت: این کارخانه ها بیش از نیم قرن سابقه دارند که باید به تدریج اصلاح شوند. مدریت ناصحیح و نیروی مازاد دست به دست هم داده تا بحران های کارگری در استان ایجاد شود.باید با همراهی و کار مدریتی که در استان انجام میگیرد، شرایط به شکلی شود که واحدهای تولیدی بتوانند به خوبی فعالیت کنند و این بحران های کارگری استان نیز از میان بروند.

استاندار خوزستان به اقدامات انجام گرفته برای حل مشکلات گروه ملی اشاره کرد و‌گفت: برای گروه ملی بحث تامین مواد اولیه انجام شده و شرایط برای تولید این شرکت فراهم است. این کارخانه به دلیل اینکه زیان انباشته بالایی دارد و خط تولید آن قدیمی است، قیمت تمام شده محصولش بالا است و اگر محصول ان در بورس عرضه می شد تولید در آن به صرفه نبود.

شریعتی تصریح کرد: دولت اجازه هایی برای گروه ملی صادر کرده که برای هیچ واحد صنعتی دیگری در کشور صادر نکرده است، با مجوزی که وزارت صنایع برای گروه ملی فولاد ایران صادر کرد، آن ها می توانند خارج از بورس محصولات تولیدی خود را در بازار به صورت آزاد بفروشند.

وی با بیان اینکه چرخ کارخانه گروه ملی فولاد ایران در حال راه افتادن است، افزود: باید دست به دست هم دهیم تا این چرخ از کار نیافتد و بتواند در مسیر تولید قرار بگیرد زیرا اگر مجددا مشکلی برای آن به وجود آمد، ابتدا کارگران دچار مشکل خواهند شد.

عالی ترین مقام دولت در استان به مساله کشت و صنعت هفت تپه اشاره کرد و گفت: این کارخانه خط تولیدی قدیمی و نیروی مازاد داشته و به همین علت شرایط برای تولید در آن دشوار شده بود.

وی ادامه داد: امسال اورهال در کارخانه هفت تپه به شکلی انجام شده که در 35 سال گذشته تا کنون انجام نگرفته است و کارخانه تقریبا به یک کارخانه جدید تبدیل شده است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: مشکلات کشت و صنعت نیشکر هفت تپه نیز مانند گروه ملی فولاد ایران در حال حل شدن است و امیدواریم به زودی همه این مسایل کارگری حل شود.

شریعتی در ادامه به رشد بودجه استان اشاره کرد و گفت: سال 97 نسبت به سال 96، بودجه استان 15 درصد در بودجه دولت و 18 درصد در بودجه مجلس رشد داشته است.

 

استاندار خوزستان در خصوص مساله تجاوز "پسران شوشتر" عنوان کرد: اقدامات لازم از نظر مسایل انتظامی و قضایی در زمان حادثه تجاوز صورت گرفته بود اما رسانه ای نشده بود.

وی افزود: فرد خاطی در این حادثه یک فرد شناخته شده و جز افرادی است که مشکلات روانی دارد و مرتبا به مراکز روان درمانی برده می شود. اقدامات لازم در این حوزه در حال انجام است و ما نیز پیگیر مساله هستیم.

استاندار خوزستان با اشاره بحث حادثه تروریستی 31 شهریور در اهواز گفت: دنبال های آن گروه تروریستی شناسایی و دستیگر شده اند. همچین تیم های دیگری نیز در استان شناسایی و دستگیر شده اند و بحث های امنیتی استان به صورت جدی در حال پیگیری است.

 

شریعتی با اشاره به برگزاری مطلوب کنگره اربعین در استان خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه اربعین امسال با آرامش و امنیت کامل برگزار شد و امیدواریم در سال های آینده نیز به همین شکل اجرایی شود.

وی بیان کرد: ممکن است دشمنان بخواهند تا موارد دیگری مانند حادثه تروریستی 31 شهریور ماه را در استان رقم بزنند اما نیرهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی استان با جدیت و تیزهوشی مانع آن ها خواهند شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه حادثه ۳۱ شهریور اهواز باعث شد تا دقت خود را در بحث های امنیتی استان افزایش دهیم، تا دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم، تاکید کرد: نباید هیچ موردی مانند حادثه تروریستی اهواز در استان رخ دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار