صبح امروز جلسه شورای اداری با حضور دکتر اردکانیان وزیر نیرو در سالن اجتماعات فرمانداری خوی برگزارشد.
کد خبر: ۶۸۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷ 20 November 2018

به گزارش خبرنگارتابناکاستان آذربایجان غربی از خوی 

صبح امروزجلسه شورای اداری شهرستان خوی با عنوان بررسی مسائل صنعت آب و برق در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور وزیر نیرو و هیئت همراه ، نماینده مردم شهرستان خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی  ، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی ، مدیر عامل صنعت آب و برق استان و مدیران محلی شهرستان خوی برگزار شد . 

 

دکتر اردکانیان وزیر محترم نیرو دراین جلسه  ضمن خوش آمدگویی به حضار از حضور درجمع مردم خوی ابراز خرسندی کرد و گفت: اصلی ترین سرمایه ما وقت است که باید در این مدت محدود کارهای خودمان را به نحو احسن ادامه بدهیم تا پیش آیندگان سرافزار باشیم .

 وی در ادامه از حاضرین در جلسه خواست مطالب تکراری عنوان نشود .

 

محمد عابدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی در  این جلسه از حضور وزریر نیرو و هیئت همراه به دلیل حضور در شورای اداری شهرستان تشکر کرد وگفت: به گفته کارشناسان در صورت توجه نکردن به خشکسالی با چالشهای جدی مواجه خواهیم شد .

وی در ادامه افزود: شهرستان خوی در همسایگی دریاچه ارومیه و حوضچه این دریاچه قرار دارد و دشت ممنوعه می باشد . 

محمد عابدی خاطر نشان کرد :متاسفانه در طول سالهای گذشته در ارتباط با بخش آب کارهای کارشناسی شده انجام نگرفته است و شهر خوی مشکلات زیادی  در این حوزه دارد .

عابدی بیان داشت :  احداث سد مخزنی که نیازهای آبی شهرستان را تامین کند  یکی از مهمترین استراتژی می باشد. و اگر تا سه چهار سال آینده مشکل آب پایدار شرب برای شهرستان در نظر گرفته نشود جمعیت 420 هزار نفری شهرستان خوی با چالش جدی مواجه خواهد شد.

 

ودربخش دیگر از این جلسه ،دکتر کبیر ی نماینده مردم شهرستانهای خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی درابتدای صحبتهای خود از وزیر نیرو و هیئت همراه واز مردم خوی به جهت استقبال پرشور و مهمان نوازی عالی مردم از رئیس جمهور تقدیر وتشکرکرد . 

وی درادامه  با بیان اینکه ، عمده ترین مسائل در مورد تامین آب پایدار شهر خوی از سد غازان است گفت: با توجه به پروژه 20 ساله این سد هنوز به سرانجام نرسیده است . 

دکتر کبیری سد غازان را یکی از مطالبه مردم خوی دانست و افزود: از ویژگیهای دکتر اردکانیان عملیاتی بودن ایشان است که ان شاءالله این مطالبه مرم نیز  با عنایتهای ایشان حل شود .

.

در بخش بعدی این جلسه آقای مهندس اکبری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: بنده به عنوان متولی آب شرب استان موافق طرح تامین آب پایدار از سد غازان نیستم .

وی با اشاره به مشکلات موجود آب شرب شهر خوی اظهارداشت: هر ساله شاهد پائین آمدن سطح ایستابی چاهها هستیم و مجبوریم سالانه 3 تا 4 حلقه چاه حفر  وارد مدار بهره برداری کنیم .

وی در بخشی از سخنان خود، کیفیت پایین آب رودخانه الند و قطور را عنوان کرد و افزود:انتقال آب از سد آغچای راه حل مشکل ماست که باید نگاه ملی به این موضوع شود .

خبرنگار:یحیی آقاپور خویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار