مدیرکل اجتماعی استانداری خوزستان:
مدیر کل امور اجتماعی بیان کرد: کنترل و مدیریت آسیب های اجتماعی نیازمند عزم جدی همه مسئولین استانی است و باید تلاش کنیم خبرهای خوب و امیدبخش به جامعه مخابره شود تا بتوانیم زمینه های سرمایه گذاری و اشتغالزایی را در استان فراهم کنیم.
کد خبر: ۶۸۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹ 19 November 2018

 محمد صادق کریمی کیا در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، امور ورزش و جوانان شورای اسلامی کلانشهر اهواز، با اشاره به ورود شخص مقام معظم رهبری به مسایل فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مجموعه استانداری خوزستان، ساماندهی مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین بوده و اقدامات مناسبی در این زمینه در حال انجام است.

به گزارش"تابناک" وی افزود: ظرفیت های زیادی در کلانشهر اهواز وجود دارد که باید با هم افزایی و همدلی بین بخشی و تدوین طرح های صحیح به تزریق نشاط اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی کمک کنیم.

کریمی کیا دفاتر توسعه محلی و تسهیلگری را کلید حل مشکلات مناطق کم برخوردار عنوان کرد و افزود: ساماندهی هیات های ورزشی، تجهیز مساجد و مدارس در دستور کار این دفاتر قرار گرفته و طی تفاهم نامه هایی از اعتبارات عمرانی شورای اجتماعی کشور در اختیار شهرداری اهواز و اداره کل آموزش و پرورش استان قرار گرفته است.

وی ورود مقام معظم رهبری به مسایل اجتماعی و فرهنگی و تشکیل شورای اجتماعی کشور را نوید مثبتی برای مدیریت و کنترل آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: هیچ جای دنیا توسعه بدون داشتن رویکرد و برنامه ریزی مدون رخ نداده و پیشرفت و توسعه تنها در سایه داشتن برنامه با در نظر گرفتن تبعات اجتماعی و فرهنگی آن میسر خواهد بود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی گفت: ما برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی استان، منتظر هیچ دستگاهی نماندیم و از ظرفیت شورای اجتماعی کشور استفاده کردیم و با طرح مسایل استان در سطح کشور، اعتبارات مناسبی به خوزستان اختصاص داده شد.

کریمی کیا بیان داشت: هیچ استانی به اندازه خوزستان آماج طرح‌های توسعه‌ای بدون توجه به پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی نبوده است که نتیجه آن مهاجرت به مرکز استان و رشد حاشیه‌نشینی بوده است.

وی یکی از دغدغه های مناطق کم برخوردار را فقدان طرح جامع و تفضیلی دانست و افزود: خوشبختانه با حضور دفاتر تسهیلگری اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

مدیر کل امور اجتماعی به رونمایی سند توسعه کوی علی آباد اشاره کرد و گفت: تهیه این سند پس از یکسال و نیم از حضور دفاتر انجام می شود که خواسته های مردم محلی و وظایف هر دستگاه در آن مشخص شده است.

وی برای حضور اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جلسات مختص هر منطقه با حضور مدیران دفاتر تسهیلگری و کمیسیون های مختلف شورای اسلامی کلانشهر اهواز اعلام آمادگی کرد.

در ادامه این جلسه کریمی کیا از اقدام مشترک امور اجتماعی با شهرداری اهواز خبر داد و افزود: اولین پردیس تشکلهای اجتماعی در پارک شهروند به‌منظور محلی برای مشارکت های اجتماعی بزودی راه اندازی خواهد شد. این طرح برای اولین بار در کشور انجام می‌شود و از سوی شورای اجتماعی کشور تامین اعتبار شده است.

مدیر کل امور اجتماعی یکی از معضلات کلانشهر اهواز را که شهروندان از آن بسیار گلایه مند هستند را حضور متکدیان و معتادین متجاهر عنوان کرد و افزود: در همین راستا مرکز ماده ۱۶ طبق الگوی شهر تبریز بطور کامل در اهواز راه اندازی می شود و علاوه بر شهرداری ، ادارات فنی و حرفه ای، بهزیستی، معاونت ناجا و بهداشت نیز در این طرح حضور خواهند شد.

در این مرکز، پذیرش، درمان، مداوا، حرفه آموزی و اشتغال معتادان متجاهر انجام می‌گیرد که قطعا نتایج ارزشمندی را در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

کریمی کیا گفت: این مرکز توسط شورای اجتماعی کشور تامین اعتبار شده است و منتظر تامین محل مناسب برای راه اندازی آن هستیم؛ مدیریت داخلی این مجموعه توسط سازمان های مردم نهاد انجام خواهد شد اما متولی اصلی آن شهرداری می باشد.

وی همچنین به برگزاری هفته فرهنگی در شهرستان اهواز خبر داد و از همه اعضا خواست در هر چه بهتر برگزار شدن این هفته که مورد تاکید استاندار نیز می باشد، همفکری و همکاری لازم را داشته باشند.

مدیر کل امور اجتماعی در پایان بیان کرد: کنترل و مدیریت آسیب های اجتماعی نیازمند عزم جدی همه مسئولین استانی است و باید تلاش کنیم خبرهای خوب و امیدبخش به جامعه مخابره شود تا بتوانیم زمینه های سرمایه گذاری و اشتغالزایی را در استان فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار