مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور خبرداد:
معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به بحث مهم مدیریت مصرف و کاهش هدررفت آب گفت: بحث اصلاح شبکه‌های آب شرب استان در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه مجوز استفاده از فاینانس این پروژه‌ها نیز صادر شده است تا بتوانیم شاهد اجرایی شدن این طرح‌ها در بحث اصلاح شبکه آب خوزستان باشیم.
کد خبر: ۶۸۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 19 November 2018

حمیدرضا جانباز با اشاره به فرسودگی شبکه آب در بسیاری از شهرستان‌های استان اظهار کرد: خوشبختانه پس از مصوبه دولت در ابتدای سال 96، اتفاقات بسیار خوبی در استان خوزستان رقم خورد و تلاش بر این است تا این فرسودگی‌ها جبران شود.

وی افزود: بحث پایداری تامین آب شرب در شهرها و روستاهای استان و همچنین استفاده مناسب‌تر از ظرفیت منابع آب سطحی موجود با اجرای خطوط انتقال از جمله مهمترین مباحث مصوبات دولت برای استان خوزستان بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: برنامه وزارت نیرو برای احداث آب شیرین‌کن‌ها در استان خوزستان به عنوان طرح‌های پدافندی از دیگر مصوباتی بود که باید در استان اجرایی می‌شد تا مشکلات خوزستان در بحث تامین آب مورد نیاز مردم در شهرها و روستاها مرتفع شود.

جانباز، با اشاره به بحث مهم مدیریت مصرف و کاهش هدررفت آب عنوان کرد: بحث اصلاح شبکه‌های آب شرب استان در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه مجوز استفاده از فاینانس این پروژه‌ها نیز صادر شده است تا بتوانیم شاهد اجرایی شدن این طرح‌ها در بحث اصلاح شبکه آب خوزستان باشیم.

وی، از درج ردیفی با اعتبار مناسب در قانون بودجه سنواتی کشور تحت عنوان کاهش هدر رفت آب شهری خبر داد و گفت: این ردیف در قانون بودجه وجود دارد اما باید تغییری در احجام و برخی از مقادیر موافقت نامه انجام گرفته، صورت بپذیرد. خوشبختانه کاربرگ‌های مربوطه تکمیل و به سازمان برنامه و بودجه تحویل داده شده است.

معاون وزیر نیرو با بیان این‌که در حال حاضر میزان آب بدون درآمد شهری کشور حدود 25.5 درصد است که نسبت به سال گذشته نیم درصد کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: در این زمینه اگر این طرح در مجلس نیز به تصویب نمایندگان برسد، می‌توانیم یک ردیف متمرکز برای بازسازی شبکه‌های آب فرسوده شهری و جلوگیری از هدررفت آب داشته باشیم.

جانباز عنوان کرد: بر اساس برنامه قانون ششم توسعه باید سالانه میزان آب بدون درآمد شهری را یک درصد کاهش دهیم اما این مساله یک هدف بسیار دشوار در کشور است که باید با تلاش به آن دست پیدا کرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار