دبیر اجرایی دومین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان گفت: تاکنون حدود 140 اثر در دبیرخانه این سوگواره دریافت شده است.
کد خبر: ۶۸۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ 14 November 2018

عبدالرحیم هوشمند اظهار کرد: برگزاری دومین سوگواره ملی، علمی، فرهنگی و هنری اربعین برعهده دانشگاه شهید چمران اهواز است و در این سوگواره هفت بخش مختلف شامل پایان‌نامه، دلنوشته و خاطره، شعر، عکس، فیلم کوتاه، کلیپ و نماهنگ و کتاب و مقاله وجود دارد.

وی افزود: تمام دانشگاهیان می‌توانند در این سوگواره شرکت کنند. شروع دریافت آثار در بخش‌های مختلف این سوگواره از اربعین آغاز شده است. متقاضیان شرکت در این سوگواره تا 10 دی‌ماه فرصت دارند آثار خود را در زمینه‌های ذکر شده به دبیرخانه سوگواره به نشانی دانشگاه شهید چمران اهواز، معاونت فرهنگی و اجتماعی و یا پست الکترونیک arbaeen.scu@gmail.com ارسال کنند. همچنین تلفن داخلی ۵۵۱۹ و نشانی اینترنتی arbaeen.scu.ac.ir برای آگاهی بیشتر در اختیار متقاضیان و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

دبیر اجرایی دومین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان تصریح کرد: تاکنون حدود 140 اثر در هفت بخش سوگواره به دبیرخانه ارسال شده است. بیشترین آثار مربوط به بخش عکس هستند که در این بخش تاکنون 96 عکس دریافت کرده‌ایم. 22 شعر، حدود 20 دلنوشته و خاطره، یک پایان‌نامه، یک کتاب و یک مقاله و 2 فیلم کوتاه نیز برای ما ارسال شده است.

هوشمند با بیان اینکه مراسم اختتامیه اسفندماه برگزار می‌شود، افزود: در انتهای دوره آثار ارسالی داوری می‌شوند و نتایج اعلام خواهند شد. امیدواریم در این فرصت باقیمانده آثار بیشتری دریافت کنیم تا بتوانیم یک سوگواره در خور شان اربعین حسینی برگزار کنیم.

وی درخصوص هدف برگزاری دومین سوگواره ملی اربعین حسینی تصریح کرد: هدف اصلی ما بزرگداشت و تکریم شعائر است. ما موظف به حفظ شعائر و بزرگداشت شعائر اسلامی هستیم. اربعین امام حسین(ع) یکی از موضوعاتی است که امروزه تنها مختص جهان شیعه و جهان اسلام نیست، بلکه مربوط به بشریت و انسانیت است. با توجه به حادثه عظیمی که در کربلا رخ داد و با شناختی که از این حادثه به دست آمده است بسیاری از آزادی خواهان و صلح طلبان، امام حسین را به عنوان الگوی خود انتخاب کرده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: به همین دلیل بزرگداشت اربعین تنها مربوط به شیعه و جهان اسلام نیست. امیدواریم با توسعه این برنامه باعث شویم جامعه شناخت بیشتری در این زمینه کسب کند. امیدواریم نتایج تحقیقات و پژوهش‌هایی که به دست می‌آید در اختیار جوامع مختلف بشری قرار گیرد تا بزرگی ائمه ما بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: اربعین97
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار