معاون وزیر کشاورزی:
معاون آب و خاك وزارت جهاد كشاورزی و رئيس هيات مديره موسسه جهاد نصر با بیان این‌که متوسط تولید محصولات کشاورزی در فاز اول طرح 550 هزار هکتاری، 5.5 میلیون تن است، گفت: حدود 800 میلیون مترمکعب آب کشاورزی با اجرای این طرح صرفه‌جویی می‌شود.
کد خبر: ۶۷۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 13 November 2018

علی مراد اکبری در مراسم افتتاح فاز اول طرح 550 هزار هکتاری که امروز 22 آبان ماه برگزار شد، اظهار کرد: احیای اراضی 550 هزار هکتاری خوزستان و ایلام عمدتا در مناطق مرزی ایران اجرا می‌شود.

وی افزود: در سفر مقام معظم رهبری در سال 75 این پروژه کلید خورد و تا سال 87 اقدام مؤثری انجام نشد اما از آن سال تا سال 92 حدود 66 هزار هکتار از پروژه اجرایی شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در اولین سفر رییس جمهور به خوزستان یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه تخصیص یافت و مؤسسه جهاد نصر به عنوان مجری طرح انتخاب شد.

اکبری ادامه داد: با توجه به اقداماتی که در اجرای این طرح انجام گرفته است، تا کنون 295 هزار هکتار از طرح به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: بیش از 250 هزار هکتار از اراضی این طرح در پاییز سال گذشته و باقی اراضی نیز امسال به زیر کشت رفت و کشاورزان توانستند در آن مزارع کشت کنند.

رئيس هيات مديره موسسه جهاد نصر با بیان این‌که کشور ایران به یک کشور خشک تبدیل شده است، گفت: استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری‌های بالادست، بالابردن بهره‌وری از آب، ساماندهی مهاجرت، افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی، توسعه شاخص‌های انسانی، افزایش تولید و محصولات کشاورزی و پایداری آن از جمله اهداف مورد نظر در اجرای این پروژه است.

اکبری عنوان کرد: طرح 550 هزار هکتاری یک شاهکار مهندسی است زیرا در اجرای آن 26 مشاور، 27 پیمانکار و همچنین هشت هزار نیروی متخصص و ماهر کار کردند.

وی خاطرنشان کرد: متوسط تولید محصولات کشاورزی در فاز اول طرح 5.5 میلیون تن است و حدود 800 میلیون مترمکعب آب کشاورزی با اجرای این طرح صرفه‌جویی می‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار