مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خبر داد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: در هفته کتاب، کتابخانه «برکت امیر المومنین (ع)» باوی و کتابخانه «شهدای مدافع حرم» کوی منبع آب اهواز به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۶۷۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ 13 November 2018

منصور کوهی رستمی در نشست خبری خود با اشاره به بیست و ششمین دوره هفته کتاب با شعار «حال خوش خواندن»، اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی در خوزستان برای هفته کتاب در نظر گرفته شده که از جمله می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌ها، نشست کتابخوانی، مسابقات و همچنین برنامه های متنوع با تمرکز بر کودک از جمله نقاشی است.

وی افزود: در هفته کتاب کتابخانه «برکت امیر المومنین (ع)» باوی و کتابخانه «شهدای مدافع حرم» کوی منبع آب اهواز به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: 8 کتابخانه دیگر که اغلب در مناطق کم‌برخوردار و روستایی خوزستان واقع شده‌اند، تا پایان سال افتتاح می‌شوند.

وی عنوان کرد: در روزهای ۲۴ و ۲۶ آبان، عضویت شهروندان در کتابخانه های عمومی به صورت رایگان انجام خواهد گرفت.

کوهی رستمی سرانه کتابخانه در خوزستان را 2 مترمربع عنوان کرد و افزود: در خوزستان 173 کتابخانه نهادی و 49 کتابخانه مشارکتی وجود دارد که در افق سال 1404 سرانه کتابخانه‌ها باید به 4 مترمربع افزایش یابد.

وی گفت: در خوزستان به ازای هر 25 هزار نفر یک کتابخانه فعال وجود دارد و ۱۳۵ هزار و ۴۸ نفر معادل سه درصد جمعیت در کتابخانه‌های عمومی عضویت دارند.

وی با تاکید بر لزوم پرداخت بدهی شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی، عنوان کرد: شهرداری‌های خوزستان به غیر از اهواز از سال ۸۳ تا ۹۵ مبلغ هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به کتابخانه های عمومی بدهی دارندو طبق دستور استاندار خوزستان، شهرداری‌هایی که بدهی خود را تا پایان آبان ماه امسال پرداخت نکنند از دریافت اعتبار ارزش افزوده محروم شوند.

 

منبع: فارس

برچسب ها: کتابخانه ، کتاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار