جهانگیری:
وی با اشاره به افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز افزود: این تصفیه خانه یکی از تصفیه خانه های بسیار مدرن کشور است که با ظرفیت بسیار بالا و با تکنولوژی روز افتتاح می شود.
کد خبر: ۶۷۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴ 12 November 2018

اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز اظهار کرد: در سفر به شهرهای آبادان و خرمشهر طرح مهم آبرسانی غدیر به بهره برداری رسید. این طرح یکی از طرح های مهم و اساسی کشور است که در طول این چند سال در کشور اجرایی شده است.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز افزود: این تصفیه خانه یکی از تصفیه خانه های بسیار مدرن کشور است که با ظرفیت بسیار بالا و با تکنولوژی روز افتتاح می شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، ادامه داد: آرمان هایی در ذهن امام خمینی (ره) بود تا این انقلاب بتواند آزادی، استقلال و عدالت را به عنوان خواسته های اساسی این ملت در صد سال گذشته اجرایی کند.

جهانگیری با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا عدالت روح حاکم بر همه فعالیت های ما باشد، عنوان کرد: به دنبال آن هستیم تا عدالت را به معنای واقعی کلمه در اقصی نقاط کشور در قالب عدالت منطقه ای و فردی اجرایی کنیم تا هر فردی بتواند شرایط مناسبی را برای زندگی داشته باشد و فرقی میان فردی که در مرکز زندگی می کند با فردی که دور از مرکز قرار دارد، وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از شعارهای انقلاب محقق شده است، گفت: تا نقطه مطلوب ما فاصله زیادی وجود دارد و باید همچنان آرمان ها و اهداف انقلاب را مدنظر قرار دهیم و برای تحقق آن ها تلاش کنیم تا بتوانیم شعارها و آرمان هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به دنبال آن ها بوده ایم را محقق و اجرایی کنیم.

معاون اول رییس جمهور گفت: آمریکایی ها از سال گذشته به این موضوع دل بسته بودند که ایران نمی تواند جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را برگزار کند. آن ها عنوان می کردند که مسولان فعلی ایران حاضر نخواهند شد تا سالگرد چهلمین پیروزی انقلاب را برگزار کنند. شاید یکی از دلایلی که آمریکایی ها را در این زمینه به اشتباه انداخته آن است که منبع خبری کاخ سفید عمدتا منافقین بودند.

جهانگیری ادامه داد: تحلیل ها و اینکه آمریکایی ها فکر می کنند در شهرهای ایران مردم به خیابان ها ریخته اند و انقلاب اسلامی ایران آشفته شده و با یک بهم ریختگی مواجه است، اخباری است که منافقین به آن ها می دهند و حرفهای آن ها را باور کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تصمیماتی که دولت آمریکا برای ایران اتخاذ می کند بر پایه اخبار ساختگی و کذبی است که به دست آن ها می رسد، گفت: مقامات آمریکایی تصمیماتی می گیرند که این تصمیمات همواره به اعتبار این کشور و موقعیت آن ها در فضای بین المللی لطمه جدی وارد می کند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: اقدام آمریکا در خروج از برجام به دید ما ایرانی ها یک بازی دو سر باخت برای آمریکایی ها است.

جهانگیری با بیان اینکه آمریکا با خروج از برجام بازنده اخلاق در فضای بین المللی شد، اظهار کرد: ما 18 ماه با آمریکایی ها مذاکره کردیم. در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که دو کشور با یکدیگر بر سر موضوعاتی بحث کنند و سپس به توافق برسند و چندین کشور نیز پای کار باشند اما در یک حرکت یکی از طرف های توافق نامه عنوان کند که توافق نامه را قبول ندارد و آن را برهم می زند و این موضوع بیانگر آن است که آمریکا بازنده اخلاق بوده است.

وی گفت: با این حرکتی که آمریکایی ها در خروج از برجام از خود نشان دادند، دیگر کدام کشور حاضر می شود با آن ها بر سر میز مذاکره بنشیند و توافقنامه ای را با آن ها امضا کند.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: باخت دوم آمریکایی ها آن بود که فکر می کردند با خروج از برجام و آغاز تحریم ها می توانند اقتصاد ایران را خراب کنند و اوضاع سیاسی و اجتماعی کشور را بر هم بزنند اما شاهد نقطه مقابل این تصورات بودیم. آن ها به دنبال آن بودند تا جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند، اما نتوانستند و ما به میزانی که نیاز داشتیم نفت صادر کردیم.

جهانگیری عنوان کرد: خداوند عنایت کرده است تا در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با ابهت و افتخار بیشتری این جشن را برگزار کند. تحریم ها قطعا ما را اذیت خواهند کرد و به ما فشار وارد می کنند اما قدرت مدیریت کشور بر این اساس باید شکل بگیرد تا بتواند این تحریم ها را مدیریت کند و کشور را به جلو پیش ببرد.

وی با بیان اینکه از خلاقیت کارهایی بر می آید که از منابع ریالی بر نمی آید، گفت: مدیر خوب و با انگیزه مدیری است که در دوران سختی و تحریم به جای تسلیم شدن به دنبال راهکاری برای برون رفت از شرایط سخت باشد و با برنامه هایی که در محدوده مسولیت هایش ارائه می کند، به توسعه کشور کمک کند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه خوزستان رو به پیشرفت است و بر تارک پیشرفت ایران می درخشد، گفت: مصائب خوزستان به معنای مصائب ایران است و من به این موضوع باور دارم. همچنین پیشرفت خوزستان به معنای پیشرفت ایران است زیرا کشاورزی، صنعت، بنادر و... در این استان نقش محوری و ملی دارد.

جهانگیری ادامه داد: باید در هزینه کرد منابع در کشور نهایت دقت انجام بگیرد زیرا منابع کشور منابع محدودی است و از این منابع محدود باید بتوانیم بهترین استفاده را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید از کارون به عنوان مهمترین و حیاتی ترین رودخانه ایران از عمق جان حفاظت کرد، گفت: تصمیماتی در شورای عالی آب اتخاذ شده است و باید اقدامات جدی در بحث ساماندهی رودخانه کارون و احیای این رودخانه به معنای جلوگیری از ورود فاضلاب به آن انجام شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی حق ندارند فاضلاب خود را بدون تصفیه وارد رودخانه کارون کنند، عنوان کرد: آن بخش از واحدهای صنعتی و تولیدی که فاضلاب آن ها بدون حساب و کتاب وارد کارون می شود، باید در برنامه ششم به آن ها زمان داده شود تا این مساله را حل کنند و فاضلاب خود را بدون تصفیه وارد کارون نکنند.

در ادامه فردوس کریمی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب اهواز شامل هشت شهر از جمله کارون، شیبان، ملاثانی، حمیدیه، شهر جدید رامین و شیرین شهر است که مجموعا یک میلون و 400 هزار نفر را پوشش می‌دهد.

وی افزود: ما از سه منبع اصلی برای تامین آب شهر اهواز آب می‌گیریم. در مجموع 677 هزار متر مکعب در شبانه روز آب برداشت می‌کنیم که 60 درصد این مقدار از طرح آبرسانی غدیر، 30 درصد از رودخانه کارون و 10 درصد را از چاه‌های شوشتر تامین می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: در 18 ماه گذشته تلاش کرده‌ام برداشت آب را از جاهایی که کیفیت آب بهتری دارند برای شرکت آب و فاضلاب تامین کنم و خوشبختانه با حمایت‌های خوب استاندار و نمایندگان توانستیم کیفیت آب اهواز را بسیار بهبود ببخشیم.

کریمی تصریح کرد: در اهواز 3 هزار کیلومتر شبکه آب داریم که 61 درصد آن شبکه پوسیده است. سال گذشته با مبالغی که در مصوبه 15 فروردین ماه 96 تخصیص پیدا کرد، 90 کیلومتر از این شبکه را اصلاح کردیم و یک ماموریت سه ساله داریم که اگر باقیمانده اعتبارات که حدود 180 میلیارد تومان است را دریافت کنیم 25 درصد از 61 درصد فرسودگی شبکه را جبران کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ما 300 هزار متر مکعب فاضلاب تولید می‌کنیم. یک تصفیه خانه در غرب اهواز به نام چنیبه داریم که 35 هزار متر مکعب در شبانه روز تولید دارد. دومین تصفیه خانه‌ای که امروز به بهره‌برداری رسید 112 هزار متر مکعب ظرفیت تصفیه دارد و ما در حال حاضر فاضلاب کافی و ظرفیت لازم را برای خوراک تصفیه خانه شرق نداریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز تصریح کرد: تلاش‌های زیادی برای افتتاح تصفیه خانه انجام دادیم. در این فراز و نشیب مشکلات بسیار زیادی وجود داشت. لازمه اینکه بتوانیم از تمام ظرفیت این تصفیه خانه استفاده کنیم این بود که 180 هزار متر مکعب فاضلاب تولیدی در شرق اهواز را به این تصفیه خانه هدایت کنیم. برای تکمیل این کار مناقصه ای برگزار شده است و 30 آبان ماه پیمانکار کلکتورهای فاضلاب در بخش شرق مشخص می شود.

کریمی افزود: با توجه به اینکه اهواز شهر همواری است نیاز به ایستگاه پمپاژ داشتیم و از مجموع باقیمانده طرح جامع،33 ایستگاه پمپاژ باقیمانده بود که در مناقصه به زودی پیمانکار آن نیز معرفی می‌شود. در تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز نیز مرحله مجوزهای لازم و فاینانس خارجی طی شده است و منتظر اعلام همکار خارجی هستیم تا بتوانیم تصفیه خانه غرب اهواز را که 100 هزار متر مکعب در شبانه روز ظرفیت دارد و 40 میلیارد تومان نیز برآورد ریالی آن است را بتوانیم اجرا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار