رئیس سازمان مدیریت بحران:
رئیس سازمان مدیریت بحران در خصوص جابجایی منازل پرخطر منطقه منبع آب اهواز، گفت: قطعا جهت جابجایی منازل پرخطر و بافت فرسوده منبع آب اهواز از اهرم قانونی استفاده خواهیم کرد.
کد خبر: ۶۷۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰ 12 November 2018

اسماعیل نجار در حاشیه بازدید از منطقه منبع آب اهواز که امروز (21 آبان ماه) انجام شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز و نا ایمن در این منطقه اظهار کرد: اساس کار مدیریت بحران پیشگیری است و باید از چنین ساخت و سازهایی جلوگیری می‌شد.

وی افزود: متأسفانه به دلیل خشکسالی‌های مکرر، مهاجرت‌هایی از روستا به شهر انجام شده و حاشیه‌نشینی ایجاد شده است. در طول دوران بعد از انقلاب اسلامی جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز تلاش شد اما بعد از مدتی در حاشیه منطقه یا شهر دیگری ساخت و سازهای غیرمجاز مشاهده شد. متأسفانه این ساخت و سازها بی‌اندازه است و باید تعداد این ساختمان‌ها کاسته شود.

نجار با بیان اینکه باید تمهیداتی برای جابجایی منازل پرخطر منطقه منبع آب اهواز اندیشیده شود، تصریح کرد: راه‌کارهای مختلفی برای جابجایی ساکنان منازل پرخطر منبع آب وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران در خصوص استفاده از اهرم قانونی جهت جابجایی منازل بافت فرسوده از جمله منازل پرخطر منطقه منبع آب اهواز، گفت: قطعا جهت جابجایی منازل پرخطر و بافت فرسوده منبع آب از اهرم قانونی استفاده خواهیم کرد. در منطقه منبع آب رانش زمین وجود دارد و ممکن است هر لحظه افرادی جان خود را از دست دهند.

وی گفت: باید امکاناتی اندیشیده شود تا این افراد برای جابجایی رغبت داشته باشند. در این زمینه پیشنهاداتی به دولت داده شده است و امیدواریم مصوب شود.

نجار با اشاره به عدم رضایت جابجایی ساکنان منازل پرخطر منبع آب به شهر رامین یا شیرین شهر، گفت: همه چیز باب میل افراد ساکن در این منازل نیست. دولت در این زمینه کمک خواهد کرد و مردم نیز باید پا پیش بگذارند و همکاری کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه منصور کتانباف شهردار اهواز اظهار کرد: تعدادی از افراد ساکن در منازل پرخطر منبع آب، جابجا شده‌اند اما باید ستاد مدیریت بحران تصمیم‌گیری کند و آن‌ها را از این وضعیت نجات دهد.

وی با بیان اینکه باید ساکنان منازل پرخطر منبع آب در نزدیک‌ترین محل ممکن اسکان داده شوند، افزود: اهرم قانونی برای جابجایی افراد وجود دارد اما جابجایی جمعیت در موضوعات اجتماعی پذیرفته نیست. باید این افراد به نزدیک ترین محل جابجا شوند. اینکه این ساکن انبه 35 کیلومتر خارج از اهواز جابجا شوند سخت است زیرا اشتغال آنها اینجا است.

شهردار اهواز در خصوص فراهم کردن امکانات رفاهی برای افرادی که از این منازل جابجا شدند، گفت: شهرداری اهواز جهت امکانات تکلیفی ندارد زیرا به شهر دیگری انتقال یافته‌اند و ما تنها تسهیلات جابجایی آنها را فراهم کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، سال گذشته حادثه ریزش کوه در منطقه منبع آب اهواز که منطقه‌ای حاشیه‌ای با منازل غیرمجاز نا ایمن است، موجب آوار و تخریب چند واحد مسکونی و کشته و زخمی شدن تعدادی از اهالی این منازل شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار