استاندار خوزستان خبر داد:
استاندار خوزستان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 12 پست برق GIS در خوزستان گفت: اگرچه هزینه این پست‌ها حدود دو برابر پست‌های دیگر است اما این پست‌ها مسقف و در مقابله با ریزگردها مقاوم هستند.
کد خبر: ۶۷۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ 12 November 2018

غلامرضا شریعتی در آیین افتتاح مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران خوزستان، اظهار کرد: در سال‌های اخیر پدیده ریزگرد و افزایش دما به شرایط دیگر خوزستان افزوده شده است. با توجه به شرایط خاص خوزستان، باید سیستم مدیریت استان در مواجهه با حوادث غیرقابل پیش‌بینی، مجهزتر باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به این شرایط، خروج از سیستم مدیریتی سنتی ضرورت داشت و در این زمینه باید از تجارب و اندوخته‌های علمی کشورهای پیشرفته استفاده کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به راه‌اندازی ساختمان جدید اداری مدیریت بحران خوزستان گفت: کمبود ما به یک ساختمان اداری مربوط نمی‌شد و باید یک سیستم هوشمند و با حضور همه دستگاه‌های خدمات‌رسان، بر استان خوزستان حاکم می‌شد.

شریعتی تصریح کرد: در زمان بحران پدیده ریزگردها در بهمن‌ماه 95، استان خوزستان دچار بحران جدی شد. سیستم انتقال و توزیع برق به یک یا دو دهه قبل برمی‌گشت و شاهد بودیم که امکان کنترل و مدیریت مسأله در این سیستم آن گونه که باید، میسر نبود. در آن بحران، تنها در یک روز به علت نبود برق، تولید نفت 700 هزار بشکه کاهش یافت.

وی گفت: عمده سیستم‌های خوزستان به 30 سال پیش برمی‌گردد که این موضوع در استان خوزستان به دلیل اهمیت استراتژیک در اقتصاد ملی و با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی در شأن استان نبوده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: با مصوبه دولت در فروردین‌ماه سال 96 و به دستور رییس جمهور، بروزرسانی و هوشمندسازی سیستم‌های اجرایی و خدماتی استان خوزستان آغاز شد و دستگاه‌هایی که عقب‌ماندگی داشتند، آغاز به جبران عقب‌ماندگی کردند.

شریعتی تصریح کرد: تا پیش از این پست GIS‌ در استان خوزستان وجود نداشته است که طی امروز و فردا شاهد آغاز عملیات اجرایی 12 پست برق GIS در خوزستان هستیم که تا قبل از تابستان آینده وارد مدار می‌شوند. در حال تلاش هستیم که با برنامه‌ریزی‌هایی که می‌شود، این تعداد پست GIS به 17 پست افزایش یابد.

وی با اشاره به مزیت پست‌های GIS‌ گفت: اگرچه هزینه این پست‌ها حدود دو برابر پست‌های دیگر است اما این پست‌ها مسقف و در مقابله با ریزگردها مقاوم هستند.

استاندار خوزستان با اشاره به نحوه فعالیت مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران خوزستان گفت: این مرکز وظیفه هماهنگی و همگام‌سازی و آنلاین بودن و استفاده از اطلاعات دستگاه‌های مختلف و تصمیم‌گیری برای پیشگیری و مقابله با بحران‌ها را دارد.

شریعتی گفت: اگر همه دستگاه‌ها هماهنگ باشند اما مرکزی برای هماهنگی و کنترل آنها وجود نداشته باشد، سیستم می‌لنگد و هنگام وقوع بحران شاهد مشکلات می‌شویم.

وی گفت: هر چه دستگاه‌های اجرایی بروزتر شوند و ارتباط لازم را با مدیریت بحران داشته باشند، مدیریت با کنترل بهتری انجام می‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار