آیین افتتاحیه نخستین جشنواره اشتغال استان خوزستان عصر روز گذشته (20 آبان‌ماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ 12 November 2018

در ابتدای این آیین علی حقیقی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اظهار کرد: در یک دهه قبل به ویژه در حوزه آموزش عالی، مسئولان به این نتیجه رسیدند که نمی‌توان فارغ‌التحصیلان را به حال خود رها کرد و برای این منظور دانشگاه‌های نسل سوم شکل گرفت تا بتوان دانشجویانی ماهر داشته باشیم که به دنبال کارآفرینی باشند.

وی افزود: جشنواره اشتغال برای نخستین بار در استان خوزستان برگزار می‌شود که امیدواریم نتایج آن موجب شکوفایی استعدادهای استان باشد.

همچنین در ادامه بابک مختاری، رییس پارک علم و فناوری خوزستان بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که به صورت خودجوش در دانشگاه صنعتی شریف اجرا شده، مساله مدرسه اشتغال است که مقرر شد در استان خوزستان نیز با محوریت دانشگاه مادر یا تمامی دانشگاه‌های سطح استان در زمینه اشتغال اجرا شود.

در ادامه سحر احمدی، مدیر مدرسه اشتغال شریف نیز گفت: برای ایجاد این مدرسه مدل‌های بسیاری مورد بررسی قرار گرفت و از تجربه‌های دانشگاه‌های بزرگ دنیا استفاده شد تا جوانان را به سویی هدایت کنیم که بتوانند در آینده انتخاب صحیحی در رشته تحصیلی داشته باشند.

وی اظهار کرد: مساله مهارت‌آموزی در دانشگاه‌های ما به خوبی انجام‌ نشده در صورتی که برای اشتغال یک جوان، مهارت‌های رفتاری، اداری، حرفه‌ای و... نیاز است.

مدیر مدرسه اشتغال شریف تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه شهید چمران اهواز جزو دانشگاه‌های پیشرو در زمینه ایجاد این مدرسه است و پیگیری‌های لازم برای ایجاد این مدرسه صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، نخستین جشنواره اشتغال استان خوزستان به صورت کارگاه‌های یک‌ماهه به همت پارک علم و فناوری استان، دانشگاه شهید چمران اهواز، مدرسه شریف و دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: اشتغال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار