سرپرست اداره‌کل امور بانوان خوزستان عنوان کرد:
سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به هم‌مرزی خوزستان با کشور عراق و ازدواج زنان خوزستانی با مردان عراقی، گفت: در استان خوزستان، اهواز، اندیمشک و شوش دانیال بیشترین تعداد ازدواج زنان با اتباع خارجی مخصوصا عراقی‌ها را دارند.
کد خبر: ۶۷۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ 13 November 2018

سیده فرانک موسوی با اشاره به تصویب لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی دارای همسر خارجی در هیأت دولت، اظهار کرد: تصویب این لایحه در بهبود کیفیت زندگی فرزندان حاصل از این ازدواج‌ها و تثبیت خانواده‌ها تاثیر‌گذار است.

وی افزود: قطعا تصویب این لایحه استفاده از خدمات را برای فرزندان این ازدواج‌ها تسهیل می‌کند و فرزندان مادران ایرانی به کشور ایران تعلق خاطر پیدا می‌کنند.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بیان کرد: در حال حاضر کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان عراقی و افغانی در کشور و در استان خوزستان زندگی می‌کنند که برای تحصیل این کودکان محدودیت‌هایی وجود دارد بنابراین اگر این لایحه در مجلس تصویب شود این کودکان می‌توانند از ظرفیت‌های علمی، آموزشی و درمانی کشور استفاده ‌کنند.

موسوی با اشاره به هم‌مرزی خوزستان با عراق و ارتباط خویشاوندی بین این کشور و استان خوزستان گفت: در مجموع 800 مورد ازدواج زنان خوزستانی با اتباع خارجی (مخصوصا مردان عراقی) در خوزستان انجام شده است که 750 ازدواج از این تعداد، ازدواج‌های رسمی بوده‌اند.

وی ادامه داد: اهواز، اندیمشک و شوش دانیال بیشترین تعداد ازدواج زنان با اتباع خارجی مخصوصا عراقی‌ها را دارند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: زنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار