فوتبالیست خوزستانی:
بانوی فوتبالیست خوزستانی با گله‌مندی از عدم همکاری مسوولان استان بابت حمایت از فوتبال بانوان خوزستان برای حضور در فصل جدید لیگ برتر کشور، گفت: به نظر من خوزستان ارزشی برای جنس مونث قائل نیست و ما حتی به آقای رضایی، مدیرعامل فولاد نیز برآورد هزینه حضور یک تیم در لیگ برتر فوتبال بانوان را تحویل دادیم ولی بهانه همیشگی مدیرعاملان باشگاه فولاد و حرف مشترک تمام آن‌ها این است که این موضوع باید در جلسه هیات مدیره مطرح شود اما ما خوب می‌دانیم که حتی مطرح هم نمی‌شود.
کد خبر: ۶۷۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ 11 November 2018

نسترن رجائی با گله‌مندی از عدم همکاری مسوولان استان بابت حمایت از فوتبال بانوان خوزستان برای حضور در فصل جدید لیگ برتر کشور، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های مدیران باشگاه استقلال خوزستان و این‌که می‌دانستیم این باشگاه با کمبود بودجه مواجه شده است، برای‌مان قابل پیش‌بینی بود که این تیم امسال بعد از 2 سال حضور متوالی در لیگ برتر فوتبال بانوان در این رقابت‌ها شرکت نکند. حتی استاندار نیز به باشگاه استقلال خوزستان برای تیم‌داری مجدد در لیگ برتر بانوان نامه‌ای ارسال کرد ولی متاسفانه حرف او هم خریدار نداشت.

وی با اشاره به اقداماتی که خود و دیگر هم‌تیمی‌هایش برای متقاعد کردن مسوولان استان جهت تیم‌داری در لیگ برتر فوتبال بانوان داشته‌اند، گفت: در این مدت که متوجه شدیم باشگاه استقلال خوزستان با توجه به مشکلاتی که دارد، قصد حضور در لیگ برتر را ندارد، برای حضور تیمی دیگر در این رقابت‌ها با استاندار خوزستان، اداره‌کل ورزش و جوانان استان، شرکت فولاد و منطقه آزاد اروند صحبت کردیم. ضمن این‌که چندین ملاقات هم با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر و مشاور امور بانوان در استانداری داشتیم ولی متاسفانه جوابی دریافت نکردیم. همچنین ما انتظار داشتیم که مدیرکل ورزش وجوانان خوزستان از ما حمایت کند ولی او و همچنین معاون وی در بخش بانوان، نسبت به این موضوع بی توجه بودند و حمایتی نداشتند.

این بازیکن تیم فوتبال بانوان استقلال خوزستان خاطرنشان‌کرد: خوزستان در حال حاضر چهار سهمیه در لیگ برتر فوتبال آقایان دارد و هر جا می‌رویم پُز آن را می‌دهیم ولی چه فایده که خوزستان نمی‌تواند یک تیم بانوان که مبلغ تیم‌داری در این بخش در مقابل هزینه‌هایی که برای فوتبال آقایان می‌شود، بسیار ناچیز است، داشته باشد. هیات فوتبال خوزستان هم که اصلا مسوولیتی در قبال بانوان ندارد و احساس می‌کنم خوزستان اصلا هیات فوتبالی ندارد.

وی ادامه داد: در استان‌هایی مثل بوشهر و شیراز وقتی اسپانسری پیدا نمی‌شود، هیات فوتبال این استان‌ها معتقد است که حیف است این سهمیه از استان‌شان خارج شود و تلاش می‌کنند که سهمیه حفظ شود ولی در خوزستانی که مدعی فوتبال است، هیات فوتبال آن کاری انجام نمی‌دهد و بعد چنان از دعوت خوزستانی‌ها به اردوهای تیم‌ملی بانوان می‌گوید که انگار خودش باعث پرورش این بازیکنان بوده است، در حالی‌که هیچ کدام از این بازیکنان در فوتبال خوزستان بازی نکرده‌اند و با حضور در فوتبال شهرهای دیگر به اردوهای تیم‌ملی رسیده‌اند و اگر این‌جا بودند، به دلیل عدم توجه مسوولان به جایی نمی‌رسیدند.

رجائی با بیان این‌که به نظر من خوزستان ارزشی برای جنس مونث قائل نیست، خاطرنشان‌کرد: من به همراه یکی دو بازیکن دیگر تیم به نمایندگی از بازیکنان برای متقاعد کردن مسوولان برای حمایت از فوتبال بانوان و داشتن تیمی در لیگ برتر، به ملاقات آن‌ها می‌رفتیم یا با آن‌ها تماس می‌گرفتم ولی عده‌ای از آن‌ها حتی حاضر نبودند جواب تماس ما را بدهند و نمی‌دانم چه کسی در این استان باید جوابگوی ما دختران باشد.

وی ادامه داد: شرکت فولاد خوزستان بسیار ثروتمند است و حتی در رده سنی نونهالان نیز در لیگ برتر کشور تیم دارد. مسوولان این باشگاه برای یک پسر بچه 10 ساله ارزش قائل هستند ولی برای یک دختر 20 ساله ارزشی قائل نیستند. شرکت فولاد خوزستان و منطقه آزاد اروند اگر همین الان هم اقدام کند، می‌توانند برای حضور در لیگ برتر فوتبال بانوان اعلام آمادگی کنند. مگر هزینه یک تیم در فوتبال بانوان چقدر می‌شود؟

این بانوی فوتبالیست گفت: سال گذشته تیم استقلال خوزستان را با هزار سختی و مشکل در لیگ نگه داشتیم که جا دارد در همین جا از آقای شولی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خوزستان بابت حمایت‌ها و نگاه خوبش به فوتبال بانوان قدردانی کنم. همچنین از زحمات کسری غفوری، مدیرعامل فعلی شرکت گروه ملی هم تشکر می‌کنم اما باید بگویم آقای سلطانی‌فر مدیرعامل استقلال خوزستان که البته مدتی پیش از سمت خود استعفا داد، اصلا اعتقاد و نگاه خوبی به فوتبال بانوان نداشت و سال گذشته برای اعزام به مسابقات به او التماس می‌کردیم و اقدامات او در واقع توهین به تفکرات بانوان بود ولی تمام این مشکلات را به جان می‌خریدیم زیرا می‌خواستیم این سهمیه برای استان خوزستان حفظ شود اما بعد خیلی راحت تر از آن‌جه فکرش را کنید، همین مسوولان نامه عدم حضور در لیگ برتر فوتبال بانوان را به سازمان لیگ تحویل دادند.

وی بیان کرد: برای استانی که این همه منابع مالی دارد، زشت است که نتواند از یک تیم بانوان برای حضور در لیگ برتر کشور حمایت کند. در استان خوزستان، منابع و نیروی انسانی داریم ولی مدیر کاربلد نداریم و مشکل ما همین است، حتی دوستان‌مان در تیم‌های دیگر می‌گویند متعج هستیم که خوزستان با این همه سرمایه چطور نمی‌تواند یک تیم در لیگ برتر فوتبال بانوان داشته باشد.

رجایی خاطرنشان‌کرد: قرار بود یک روز آقای کشانی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان را ملاقات کنیم و در حالی که در محل حاضر شده بودیم ولی او ارزشی برای یک خانم قائل نشد و حتی به ما نگاه هم نکرد و جواب سلام من را هم نداد که همان‌جا فقط اشک ریختم. ما حتی به آقای رضایی، مدیرعامل فولاد نیز برآورد هزینه حضور یک تیم در لیگ برتر فوتبال بانوان را تحویل دادیم ولی بهانه همیشگی مدیرعاملان باشگاه فولاد و حرف مشترک تمام آن‌ها این است که این موضوع باید در جلسه هیات مدیره مطرح شود اما ما خوب می‌دانیم که حتی مطرح هم نمی‌شود.

وی افزود: یعنی هیات فوتبال خوزستان اکنون هیچ بودجه‌ای ندارد که بتواند از ما حمایت کند. این عصر، عصر پنهان‌کاری نیست و نمی‌توانند بگویند که بودجه نیست. ما خوب می‌دانیم که هیات فوتبال استان، شرکت فولاد و منطقه آزاد اروند از بودجه خوبی برخوردار هستند. بازهم تاکید می‌کنم ما اطلاع داریم که گروه ملی بودجه لازم را برای حضور یک تیم در لیگ برتر فوتبال بانوان ندارد. من برای تیم آقایان باشکاه استقلال خوزستان در لیگ برتر آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم آقای داریوش یزدی این تیم را به جایگاهی که حق آن است، برساند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: فوتبال بانوان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار