امام جمعه اهواز:
امام جمعه کلانشهر اهواز گفت: آمریکا در حال از دست دادن جایگاه خود به عنوان یک ابر قدرت است و آثار این موضوع در حال نمایان شدن است.
کد خبر: ۶۷۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 09 November 2018

آیت‌الله موسوی جزایری در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز، اظهار کرد: ابتدا باید یادی کنیم از محرم و صفر که این دو ماه را پشت سر گذاشته و امسال نیز با آن‌ها خداحافظی کردیم اما مگر با امام حسین نیز خداحافظی کردیم؟ محرم و صفرها می‌گذرند اما آنچه می‌ماند وجود مقدس سالار شهیدان و سرور آزادگان جهان، حضرت امام حسین(ع) است.

به گزارش"تابناک" وی ادامه داد: خداوند به احسن وجه از همه قبول کند و مورد عنایت حضرت زهرا(س) نیز قرار بگیریم زیرا ایشان روی اباعبدالله(ع) و عزادارانش خیلی حساس است. انشاالله به هر میزان که مقدور است، در طول سال هم مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و توسل به اهل بیت علیهم السلام را برقرار کنیم که در این زمینه مرحوم آخوند خراسانی که از بزرگان بوده است فرمود: تعجب می‌کنم اگر خانه‌ای بر سر صاحبش خراب شود و صاحب خانه آسیب ببیند در حالی که در آن خانه در ایام سال روضه امام حسین برپا بوده باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: باز هم باید جزای خیر بخواهیم برای همه کسانی که در تمام برنامه های اهل بیت در این ایام سنگ تمام گذاشتند از جمله برنامه اربعین که تبدیل به یک انقلاب جهانی شده است. از نقاط مختلف دنیا، از کشورهای گوناگون از غرب و شرق جهان به این مراسم بزرگ در عراق آمدند و این برنامه به نماد شیعیان تبدیل شد. از مواکب گوناگون و حضور پرشور مردم هر چه بگوییم کم است و باز هم آرزوی توفیق برای همه شرکت‌کنندگان داریم.

وی بیان کرد: اجتماع بزرگ دیگری که شباهت زیادی به راهپیمایی اربعین دارد، مراسمی بود که همین دیروز در مسیر حرم امام رضا(ع) برقرار بود و عاشقان حضرت در سالروز شهادتش خود را با پای پیاده به حرم حضرت شمس‌الشموس می‌رسانند.

آیت‌الله جزایری درباره مراسم پیاده‌روی در بهبهان به‌مناسبت سالروز شهادت امام هشتم، گفت: مراسم مشابه برنامه مشهد نیز در شهرستان بهبهان در مسیر قدمگاه امام رضا(ع) در این شهر برگزار شد که این قدمگاه در 10 کیلومتری بهبهان مورد احترام علما نیز بوده است، در این مسیر نیز مواکب متعددی خدمات رسانی بودند و اکر بگوییم 100 هزار نفر در این مراسم شرکت داشتند مبالغه نکرده‌ایم که همه این‌ها به عشق آقا امام رضا(ع) انجام می‌شود.

وی افزود: مراسمی باز هم مشابه مراسم اربعین، در دزفول انجام می‌شود و افراد زیادی نیز در آن حضور پیدا می‌کنند، در تهران نیز جمعیتی میلیونی به سمت حرم حضرت عبدالعظیم رفتند که این‌ها نفحات رحمانی است که در جامعه ما می‌وزد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو، اظهار داشت: سالروز ارتحال عالم بزرگ، آیت‌الله طباطبایی را در پیش داریم که وی خدمات بسیاری به عالم تشیع داشته که از جمله آن تفسیر المیزان است که اثر گرانبهایی است. روز 23 آبان نیز روز حمایت از بیماران کلیوی است که این بیماران مشکلات خاصی دارند که می‌شود از وضعیت آن‌ها کسب اطلاع کنند و در حد توان به حل مشکلات این عزیزان کمک کنند.

وی با اشاره به افول قدرت آمریکا در جهان، بیان کرد: درباره غروب ابر قدرتی آمریکا و فشل شدن‌شان، برای نمونه می‌بینیم در بحث انتخابات‌شان فتنه‌ای در بین‌شان افتاده و دچار اختلاف داخلی شده‌اند از این جهت که با پارلمان خود درگیر هستند و اینجا دعا می‌کنیم اللهم اشغل الظالمین بالظالمین.

آیت‌الله جزایری گفت: آثار افول ابرقدرتی آمریکا پیدا است و در روزنامه اسرائیلی آمده است که ائتلاف سه گانه اسرائیل، آمریکا و عربستان چه در مقابل سوریه و عراق و چه در برابر ایران و یمن به‌طور فاجعه‌باری شکست خورده است.

وی افزود: جرج فریدن تحلیل‌گر برجسته آمریکایی می‌گوید، مشکل ما با ایران بر سر مسئله هسته‌ای نیست بلکه ایران نشان داده بدون دخالت آمریکا، می‌تواند بزرگترین قدرت تکنولوژیک و نظامی منطقه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار