سپاهان در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته یازدهم لیگ برتر میزبان تیم سایپای البرز است.
کد خبر: ۶۷۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 07 November 2018

به گزارش تابناک : یکی از 2 دیدار باقی‌مانده هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، روز جمعه 18 آبان ماه برگزار می‌شود که در آن سپاهان اصفهان از ساعت 16:30 در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان تیم سایپا است.

سپاهان در یکی از دیدارهای باقی‌مانده از هفته یازدهم باید به مصاف سایپا برود؛ دیداری سخت و حساس که با توجه به جایگاه تیم‌ها در جدول رده‌بندی و نزدیکی امتیازاتشان،کسب نتیجه در آن برای هر 2 تیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

سپاهان در حالی آماده میزبانی از سایپا می‌شود که 5 بازیکن اصلی خود را در این دیدار در اختیار ندارد، اما با توجه بازیکنان با کیفیتی که پیش از شروع فصل، توسط مسئولان این تیم جذب شده‌اند، امیر قلعه‌نویی نگرانی چندانی بابت خلأ بازیکنان غایب نداشته و با خیال راحت به‌دنبال کسب نتیجه در این مسابقه است.

در آن سو، بازیکنان سایپا در شرایطی راهی اصفهان می‌شود که از آمادگی بالایی برخوردار هستند. آنها طی 2 هفته گذشته، نتایج خوبی را مقابل سرخ‌آبی‌های پایتخت در لیگ برتر و جام حذفی به دست آورده و از نظر روحی و روانی در سطح بالایی قرار دارند.

سپاهان لیگ هجدهم تبدیل به تیمی شده است که راه نتیجه‌گیری را به‌خوبی می‌داند. امیر قلعه‌نویی از سپاهان تیمی یکدست و جنگنده ساخته که عطش سیری‌ناپذیری برای کسب موفقیت داشته و در هر بازی بیشتر شمایل یک مدعی کسب عنوان قهرمانی را پیدا می‌کند.

یکی از نقاط قوت سپاهان را می‌توان نرخ بالای بهره‌وری از فرصت‌ها توسط مهاجمان این تیم دانست. زردپوشان اصفهانی در خط حمله از مهاجمان باکیفیتی بهره می‌برند که از کوچکترین فرصت‌ها به‌نحو احسن استفاده کرده و یکی از ارکان اصلی موفقیت‌های سپاهان به‌شمار می‌آیند. سپاهانی‌ها در خط میانی نیز با دوندگی بالا و پرس شدید حریف، علاوه بر خلق موقعیت، مانع از ایجاد فشار به‌روی دروازه خودی می‌شوند.

سپاهانی‌ها علاوه بر آن در فاز دفاعی نیز عملکرد مثبتی داشته و دروازه‌بان و مدافعان این تیم به هماهنگی لازم دست پیدا کرده‌اند.

با وجود این، سپاهان در مقابل سایپا روز سختی را در پیش دارد. نارنجی‌پوشان همراه با دایی این روزها در اوج آمادگی به‌سر می‌برند. آنها در لیگ برتر از 10 بازی قبلی خود، 15 امتیاز به‌دست آورده و با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال در رده هفتم جدول جای دارند. شاگردان دایی در جام حذفی نیز با شکست استقلال به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافته و از مدعیان اصلی کسب  جام محسوب می‌شوند.

سایپا در فصل جاری لیگ برتر تیمی جنگنده و پرتلاش است که از خط حمله پرقدرتی برخوردار بوده و مهاجمان فرصت‌طلبی در اختیار دارد. اوج‌گیری دوباره ترابی همراه با درخشش بازیکنانی مانند رضاوند و دشتی سایپا را در فاز هجومی تبدیل به تیمی خطرناک ساخته که می‌تواند برای سپاهان دردسرهای زیادی به‌وجود آورد.

نقطه‌ضعف سایپا را می‌توان در خط دفاعی جست‌وجو کرد؛ جایی که مدافعان جوان این تیم اشتباهات فردی زیادی داشته و این موضوع فرصت خوبی برای مهاجمان سپاهان محسوب می‌شود.

برترین گلزنان:

در تیم سپاهان کی‌روس استنلی با 7 گل و در سایپا علی دشتی با 4 گل، برترین گلزنان 2 تیم هستند.

محرومان و مصدومان:

سایپا با ترکیب کامل خود در این دیدار حاضر است، اما سپاهان مهدی کیانی، مهرداد محمدی و عزت پورقاز را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد. همچنین محمد ایران‌پوریان و میلاد سرلک دو زردپوشی هستند که این بازی را به‌دلیل مصدومیت از دست داده‌اند.

اتفاق ویژه:

تقابل تیم‌های دایی و قلعه‌نویی با توجه به خصوصیت‌های اخلاقی هر 2 مربی همواره از جذابیت‌های خاص بازی‌ها به‌شمار می‌رود.

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، سعید آقایی، سیاوش یزدانی، محمد کریمی، رسول نویدکیا، حسن جعفری، ولادیمیر کومان، حامد بحیرایی، ساسان انصاری، سجاد شهباززاده و کی‌روس استنلی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب احتمالی سایپا:

محمدحسین اکبرمنادی، عبدالله ناصری، رضا علیاری، سامول سارفو، آرش رضاوند، مهدی ترابی، علی دشتی، رضا اسدی، امید خالدی، آرمان رمضانی و محمدصادق بارانی

سرمربی: علی دایی

برنامه سایر بازی‌های لیگ برتر به‌شرح زیر است:

جمعه 18 آبان ماه

تراکتورسازی تبریز ــ ذوب‌آهن اصفهان

نساجی مازندران ــ استقلال خوزستان

پارس جنوبی جم ــ پیکان

شنبه 19 آبان

فولاد خوزستان ــ سپیدرود رشت

یکشنبه 20 آبان

نفت مسجد سلیمان ــ صنعت نفت آبادان.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار