مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان از افزایش قیمت پمپ تزریق دسفرال خارجی بیماران تالاسمی خبر داد و گفت: به دلیل عدم تخصیص ارز دولتی به شرکت‌ها و افزایش قیمت پمپ تزریق دسفرال خارجی، این دستگاه در اختیار بیماران تالاسمی قرار نمی‌گیرد.
کد خبر: ۶۷۷۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ 10 November 2018

سمریم خوش‌اخلاق در خصوص آخرین وضعیت داروهای بیماران تالاسمی اظهار کرد: وضعیت کمبود داروهای ایرانی بهتر شده و این داروها رایگان شده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی از بیماران تالاسمی به داروهای ایرانی حساسیت دارند، افزود: داروهای خارجی در دسترس نیستند و بیمارانی که به داروی ایرانی حساسیت دارند به ناچار دارو مصرف نمی‌کنند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر مشکل بیماران تالاسمی افزایش قیمت پمپ تزریق دسفرال خارجی است. قیمت این پمپ خارجی از 3 میلیون به 6 میلیون تومان افزایش یافته است.

خوش اخلاق ادامه داد: علاوه بر افزایش قیمت پمپ تزریق داروی دسفرال، شرکت ها حاضر نیستند این پمپ را در اختیار بیماران قرار بدهند زیرا قیمت این پمپ افزایش یافته است و به آن‌ها ارز دولتی پرداخت نشده است و ممکن است قیمت این دستگاه به 12 میلیون تومان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه باید هر بیمار تالاسمی برای خودش پمپ تزریق دسفرال داشته باشد، گفت: اگر این دستگاه در دسترس نباشد بیمارن چگونه داروهای خود را تزریق کنند؟

مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان در خصوص پمپ‌های تزریق دسفرال ایرانی گفت: دستگاه‌های ایرانی کیفیت ندارند و پس از اینکه خراب ‌شوند شرکت‌ها هیچ کاری برای تعمیر آن‌ها انجام نمی‌دهند. پمپ خارجی تا 10 سال عمر دارد اما دستگاه ایرانی شاید تنها یک تا دو ماه کار کند و با خرابی‌های مکرر بیمار سردرگم می‌شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: درمان ، بیماریها ، تالاسمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار