ناظر گمرکات خوزستان خبر داد
ناظر گمرکات خوزستان گفت: در گمرک اهواز در مقایسه با سال گذشته از نظر ارزش کالاهای صادراتی افزایش 11 درصدی و از نظر وزن کالاهای صادراتی افزایش 21 درصدی را شاهد بودیم.
کد خبر: ۶۷۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱ 06 November 2018

غلامرضا بلوطی میرزا اظهار کرد: گمرکات استان خوزستان در صادرات محصولات غیرنفتی از نظر ارزش کالاهای صادراتی و نیز وزن کالاهای صادراتی رتبه سوم کشور را دارد. صادرات غیرنفتی در خوزستان در 7 ماه نخست سال 97 ارزشی بالغ بر 4 میلیارد و 117 میلیون و 980 هزار و 29 دلار دارد که شامل 10 میلیون تن کالاهای متفاوت است.

افزایش صادرات از گمرکات خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان عنوان کرد: گمرک بندر امام خمینی (ره) در خصوص صادرات غیرنفتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش کالاها افزایش یک درصدی و از نظر وزن کالاهای صادراتی نیز افزایش یک درصدی داشت. در گمرک اهواز در مقایسه با سال گذشته از نظر ارزش کالاهای صادراتی افزایش 11 درصدی و از نظر وزن کالاهای صادراتی افزایش 21 درصدی را شاهد بودیم.

وی با اشاره به کاهش صادرات از طریق گمرک خرمشهر، بیان کرد: در گمرک خرمشهر ارزش صادرات غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 23 درصدی و وزن کالاهای صادراتی کاهش 30 درصدی داشت. در گمرک آبادان هم شاهد افزایش 40 درصدی ارزش صادرات غیرنفتی و افزایش 111 درصدی وزن کالاهای صادر شده بودیم.

ناظر گمرکات خوزستان گفت: کالاهای صادر شده از گمرک خوزستان شامل اقلام مختلف ازجمله میوه و تره‌بار، آهن و فولاد است که بیشتر به مقصد کشورهای چین، امارات، عراق، مصر، هند، عمان، اندونزی و تایلند است.

رتبه نخست گمرکات خوزستان در وزن کالاهای وارداتی

ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به رتبه اول گمرکات خوزستان در واردات از نظر وزن کالاهای وارداتی و رتبه سوم از نظر ارزش کالاهای وارداتی، اظهار کرد: ارزش کل کالاهای وارداتی از گمرکات خوزستان 4 میلیارد و 119 میلیون و 363 هزار و 356 دلار است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ارزش کالاهای وارداتی 8 درصد کاهش و وزن کالاهای وارداتی 4 درصد کاهش داشت. در گمرک بندر امام خمینی (ره) کالاهای وارداتی از نظر ارزش و وزن تفاوتی با مدت مشابه سال گذشته نداشت.

وی گفت: در گمرک خرمشهر ارزش واردات 57 درصد کاهش و وزن محصولات وارداتی 60 درصد کاهش داشت. در گمرک آبادان شاهد کاهش 64 درصدی ارزش واردات و 58 درصدی وزن کالاهای وارداتی بودیم. در گمرک اهواز نیز شاهد واردات کالاهایی ارزشمندتر بودیم و درحالی‌که وزن کالاهای وارداتی 22 درصد کاهش داشت ولی شاهد افزایش 42 درصدی ارزش واردات بودیم.

بلوطی میرزا با بیان اینکه واردات از مرزهای خوزستان شامل کالاهای مختلفی است، عنوان کرد: بیشترین محصولات وارداتی از گمرکات خوزستان ذرت دامی، دانه‌های روغنی، روغن خام، روغن پالم، تجهیزات پتروشیمی، کمپرسور و ماشین‌آلات است. واردات در گمرکات خوزستان از کشورهای برزیل، چین، اوکراین، هند، تایلند، امارات، آرژانتین و مالزی صورت می‌گیرد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار