با حضور جمعی از مردم و مسئولان کلنگ احداث پروژه پارک خطی آبادان به زمین زده شد.
کد خبر: ۶۷۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹ 06 November 2018

 شهردار آبادان در این آئین با اشاره به اینکه زیبایی هر شهر به فضای سبز است، گفت: باید برای زیباسازی شهر تلاش و جدیت زیادی به خرج دهیم و با اجرا و ساماندهی طرح های مختلف دغدغه مردم و مسئولان در حوزه فضای سبز را رفع کنیم.

حسین حمیدپور افزود: تمامی آنچه مسئولان در صحبت های خود در مورد مسائل مختلف شهری آبادان گفتند نشان از آن دارد که بلوغ فکری در مدیران شکل گرفته تا دست در دست یکدیگر و با همراهی و مشارکت مردم برای کمک به آبادانی شهر تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: این پروژه در وسعتی به مساحت ۵ کیلومتر و با اعتباری معادل ۲۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند در قالب انعقاد تفاهمنامه به انجام می رسد، البته کل پروژه ۱۴ هکتار است.

وی تصریح کرد: طبق استاندارد سرانه فضای سبز باید معادل ۱۲ متر مربع باشد که این رقم در حال حاضر در شهر آبادان به حدود ۴.۵ مترمربع می رسد، با اجرای پروژه پارک خطی آبادان ۶ دهم مترمربع به فضای سبز فعلی شهر افزوده می شود.

شهردار آبادان با بیان اینکه گام به گام کارها را از پیش می بریم تا به سرانه استاندارد برسیم، گفت: تنها احداث فضای سبز کافی نیست و باید در بحث نگهداری و آبیاری نیز کارهای خوبی انجام شود بر همین اساس بحث آبیاری مکانیزه، پیاده روهای سلامت، نشیمن گاه های خانوادگی، پیست دوچرخه سواری و دیگر کارهای قابل انجام را برای آن تعریف کرده ایم، امید می رود اجرای این پروژه روحیه نشاط و سرزندگی را به شهروندان هدیه دهد.

حمیدپور افزود: در چند روز آینده جلسه ای خاص در مورد مسائل شهری را با فرماندار و دیگر سازمان های مرتبط برگزار می کنیم تا بتوانیم مسائل شهری را بهتر مدیریت کنیم.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۱۵ پارک برای اجرا در سطح شهر تعریف کردیم که با توجه به محدودیت منابع مالی مان، این پروژه ها را با کمک منطقه آزاد اروند آغار کردیم، امید می رود برای مابقی پروژه های تعریف شده بتوانیم منابع مالی خوبی را تامین کنیم تا آن اتفاق خوبی را که همه انتظارش را داریم رخ دهد، از پیمانکار و سازمان منطقه آزاد اروند برای اتمام به موقع پروژه پارک خطی آبادان تعهد می گیریم.

لزوم حل مشکلات آبادان با همکاری تمامی سازمان ها

امام جمعه آبادان نیز در ادامه این مراسم گفت: باید فرهنگ سازی در بحث فضای سبز در کل جامعه انجام شود و اگر نقطه قوتی هست کل جامعه آن را تقویت کنند و اگر هم نقطه منفی هست همگان برای رفع آن بکوشند.

حجت السلام علی ابراهیمی پور افزود: اجرای بسیاری از پروژه ها اعتبارات چندانی نمی خواهد و با کمی همت، ذوق، سلیقه، برنامه ریزی و هماهنگی می توان آنها را اجرا کرد، با همراهی مردم می توان در بسیاری از مباحث همچون فضای سبز، مراقبت از درختان، ساماندهی و جمع آوری زباله ها و سایر موارد ورود کرد تا به شهری عالی به لحاظ نظافت و فضای سبز دست پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: متاسفانه فضای فعلی شهرستان به فضای مچ گیری تبدیل شده و متاسفانه این وضعیت سبب عقب ماندگی آبادان شده است و به جای کمک و یاری، یکدیگر را زمین می زنیم.

وی تصریح کرد: در شهر نهادها و سازمان های توانمند بسیاری داریم که می توانند با کمک خود گره از مشکلات شهر باز کنند، پالایشگاه، گمرک، بندر، منطقه آزاد اروند و دیگر سازمان ها برای رفع معضلات شهری آبادان ورود کنند.

پارک خطی آبادان قرار است تا در حدفاصل پارک ۱۷ هکتاری بهار اروند تا ساختمان مرکز فرهنگی اداری سازمان سیما و منظر شهرداری و حدفاصل میدان فرودگاه تا میدان اداره هواشناسی در مدت ۱۶ ماه و به وسعت ۱۶ هکتار احداث شود که با انجام آن ۴ درصد به فضای سبز موجود شهر و ۶ دهم مترمربع به میزان سرانه فضای سبز شهری افزوده می شود.

برای انجام کامل این پروژه ۲۲ هزار مترمربع پیاده روسازی، ۲۵ کیلومتر جدول کاری، ۱۱ هزار مترمربع ساختمان، ۴۹.۸۵۰ متر مربع تاسیسات برقی(برج و سیستم روشنایی)، ۱۱.۳۵۰مترمربع زیر سازی محوطه، ۱۱.۳۵۰ مترمربع رو سازی راه، یک هزار و ۹۰۰ مترمربع آسفالت، ۵.۲۴۵ مترمربع شبکه توزیع آب، ۱۰/۴۳۰ مترمربع شبکه جمع آوری فاضلاب، شبکه آب شرب به طول ۵۰۰ متر، ۱۴۰ هزار مترمربع فضای سبز خالص، ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع پیست دوچرخه سواری با صرف اعتباری معادل ۳۲۰ میلیارد ریال در قالب تفاهمنامه منعقد شده با سازمان منطقه آزاد اروند انجام می شود و قرار است در این پارک ۵۰ هزار نهال کاشته شود.

 

منبع: مهر

برچسب ها: شهرداری آبادان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار