مدیر آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول گفت: 50 واحد آموزشی در منطقه سردشت دزفول نیازمند سوخت فسیلی (نفت) هستند که تاکنون سوخت مورد نیاز آنها تامین نشده است.
کد خبر: ۶۷۶۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ 08 November 2018

محمدرحیم کریمی  افزود: 130 واحد آموزشی زیر نظر آموزش و پرورش منطقه سردشت هستند که از این تعداد 50 واحد آموزشی به سوخت فسیلی نیاز دارند و مابقی با داشتن برق و یا گاز نیازی به سوخت ندارند.

وی اظهار داشت: با توجه به فروش نفت از طریق سامانه تامین سوخت مدارس با مشکل مواجه شده است و به رغم وجود اعتبار امکان خرید نیست.

مدیر آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول افزود: بدلیل سخت گذر بودن روستاهای بخش های سردشت و شهیون دزفول اگر بارندگی اتفاق بیفتد امکان تامین سوخت برای این مدارس سخت تر خواهد شد.

وی گفت: برای حل این مشکل تاکنون از طریق فرمانداری دزفول و شرکت پخش فرآورده های نفتی پیگیری هایی انجام شده ولی هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

 اهدای 1400 بسته نوشت افزار به دانش آموزان منطقه سردشت دزفول

مدیر آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول گفت: این بسته ها شامل کیف و نوشت افزار هستند که با کمک ستاد برکت و همکاری موسسه منتظران خورشید تهیه شدند.

وی افزود: این بسته های نوشت افزار به دانش آموزان نیازمند در روستاهای احمدفداله، دره کاید، سیدمحمود و اطراف لیوس، تودو، تمد و دیگر روستاها توزیع شدند.

کریمی اظهار داشت: برای نخستین بار از ابتدای مهرماه تاکنون از واحدهای آموزشی زیرپوشش آموزش و پرورش منطقه سردشت بازدید به عمل آمد.

وی افزود: تاکنون از 98 درصد مدارس این منطقه بازدید شده و به مشکلات 75 واحد آموزشی که از نظر امکانات محروم بودند رسیدگی شد.

 تردد معلمان 40 واحد آموزشی در منطقه سردشت دزفول دشوار است

مدیر آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول گفت: بدلیل نبود امکانات و سخت گذر بودن روستاهای بخش های سردشت و شهیون دزفول تردد معلمان این مناطق از طریق نیسان و وانت انجام می شود که علاوه بر نامناسب بودن هزینه های زیادی نیز در بر دارد.

وی افزود: بدلیل سخت گذر بودن این روستاها بعد از هر بارندگی فصلی مشکلات زیادی ایجاد و امکان تردد معلمان در برخی شرایط غیرممکن می شود.

کریمی با اشاره به اینکه معلمان 40 واحد آموزشی منطقه سردشت دزفول برای تردد با مشکل مواجه هستند، گفت: با هر بارندگی فصلی معلمان برای حضور در مدارس مسیر سردشت - تمد، لطف آباد - تودو، احمدفداله، دره کاید و آبشار سرتنگ با مشکل مواجه می شوند.

وی از اداره های امور عشایر و راه و شهرسازی خواست برای تسهیل در تردد معلمان در این مناطق خدمات اولیه جاده ای را فراهم و نسبت به بهسازی جاده های روستایی اقدام کنند تا هنگام بارندگی تردد غیرممکن نشود.

مدیر آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول درخصوص پروژه مهر نیز گفت:در مهرماه پنج مدرسه از اداره امور عشایر به آموزش و پرورش منطقه سردشت تحویل داده شد که تاکنون سه واحد آموزشی بازسازی و تعمیر اساسی شده اند.

وجود 20 مدرسه کانکسی در منطقه سردشت دزفول

مدیر آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول گفت: در حال حاضر 20 مدرسه کانکسی و سه مدرسه سنگی در منطقه سردشت دزفول وجود دارد که به علت پراکندگی منطقه نیاز به ساختمان سازی نیست و مدارس کانکسی جوابگو هستند ولی برخی مناطق باید از این حالت خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه یک مدرسه سنگی در مسیر قطار و یکی در مسیر تودو - لطف آباد قرار دارد، افزود: از مردادماه امسال با مشارکت بنیاد برکت و محرومیت زدایی سپاه و زیرنظر سازمان نوسازی مدارس، آسفالت سه واحد آموزشی در منطقه سردشت دزفول آغاز شده و که این عملیات در 2 واحد آموزشی تکمیل شده است و به زودی یک واحد دیگر نیز انجام خواهد شد.

مدارس منطقه سردشت دزفول نیازمند 15 پنل خورشیدی

وی گفت: برق مدارس منطقه سردشت دزفول نیازمند مشارکت شدید توزیع برق دارد که تاکنون در این خصوص نشست هایی برگزار شده و مدیر توزیع برق دزفول برای حل مشکل برق مناطق سخت گذر دزفول قول مساعد دادند که امیدواریم به زودی محقق شود.

وی افزود: چند مدرسه در این منطقه نیازمند کابل برق و کنتور تک فاز هستند که امیدواریم با همکاری مسئولان این مشکل نیز مرتفع شود.

مدیر آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول از خیرین خواست در تهیه لباس، نوشت افزار و مواد غذایی همچون گذشته دانش آموزان را بهره مند کنند.

حدود 6 هزار و 500 دانش آموز زیر پوشش آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول است که بدلیل سخت گذر بودن منطقه با مشکلاتی مواجه هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: مناطق سخت گذر ، دزفول
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار