قریشی خبرداد:
رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان با اشاره به آمادگی استان برای میزبانی از سومین دوره رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر در اهواز، گفت: برگزاری چنین مسابقاتی باعث دیده شدن و رشد وزنه‌برداری خوزستان شده است، ضمن این که این رقابت ها امسال در تقویم فدراسیون جهانی هم گنجانده شد.
کد خبر: ۶۷۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 08 November 2018

سید علیرضا قریشی با اشاره به برگزاری جشنواره بزرگ وزنه‌برداری نونهالان استان با حضور استاندار و رییس فدراسیون وزنه‌برداری در اهواز، اظهارکرد: این رقابت‌ها، 25 آبان‌ماه در اهواز برگزار خواهد شد که از استاندار خوزستان، رییس فدراسیون وزنه‌برداری و همچنین مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان دعوت کرده‌ایم که در این مسابقات حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به آمادگی استان برای میزبانی از سومین دوره رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر در اهواز نیز گفت: در حاشیه رقابت‌های نونهالان استان، قرار است در خصوص برنامه‌های آینده و میزبانی از رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر، جلسه‌ای با حضور استاندار خوزستان، رییس فدراسیون وزنه‌برداری و همچنین مدیرکل ورزش و جوانان مسوولان داشته باشیم.

رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان افزود: رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر،20 تا 25 بهمن‌ماه با حضور وزنه‌برداران ایرانی و خارجی در اهواز برگزار خواهد شد. مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز نسبت به برگزاری این رویداد اعلام آمادگی داشت و با تمام توان در حال رایزنی برای فراهم کردم شرایط لازم جهت برگزاری هرچه بهتر این مسابقات است. همچنین این رقابت ها امسال در تقویم فدراسیون جهانی گنجانده شده است.

وی در ادامه، عنوان کرد: همچنین امسال مسابقات وزنه‌برداری بزرگسالان ایران در امیدیه به انجام خواهد رسید که البته هنوز زمان قطعی آن مشخص نشده است.

قریشی با اشاره به حضور وزنه‌برداران پسر و دختر استان در مسابقات المپیاد ایرانیان، خاطرنشان کرد: این طرح مربوط به وزارت ورزش و جوانان است و ما هم در مسابقات وزنه‌برداری دختران و پسران شرکت می‌کنیم. وزنه‌برداران سنین 82 تا 85 استان به این مسابقات اعزام می‌شوند و برای اولین بار است که دختران خوزستانی به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به عملکرد موفق وزنه‌برداران خوزستانی در مسابقات رده‌های سنی مختلف در کشور و همچنین لیگ برتر جوانان و بزرگسالان کشور، تا چه اندازه از روند پیشرفت این رشته در استان رضایت دارید؟ گفت: من شخصا از روند پیشرفت و رشد وزنه‌برداری پسران و دختران خوزستانی که ورزش اول استان و کشور محسوب می‌شود، راضی نیستم زیرا سطح توقع ما بالا است. ضعف‌هایی درونی وجود دارد که ما نسبت به آن‌ها آگاهی داریم که البته در حال برطرف کردن آن‌ها هستیم. تلاش ما کاهش این ضعف‌ها است، هرچند که نمی‌توانیم به صورت کامل آن‌ها را برطرف کنیم.

رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان همچنین در خصوص روند پیشرفت احداث خانه وزنه‌برداری استان در اهواز نیز گفت: پیمانکار طرح مشغول به کار است و از محل مورد نظر نیز خاکبرداری صورت گرفته است و ان‌شاءالله این خانه تا سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین در خصوص عدم حضور وزنه‌برداری از خوزستان در رقابت‌های جهانی، گفت: علی مکوندی و رحمان اورامه را در اردوی تیم‌ملی داشتیم که مکوندی به دلیل مصدومیت از اردو خارج شد و اورامه نیز درنهایت نتوانست در ترکیب اصلی قرار بگیرد، البته او وزنه‌بردار جوانی است و ان‌شاءالله سال آینده می‌تواند نماینده خوزستان در این رقابت‌ها باشد. همچنین سید ایوب موسوی که از ناحیه زانو دچار آسیب‌دیدگی شده بود، در حال آماده شدن برای رقابت‌های وزنه‌برداری کشور و مسابقات بین‌المللی اهواز است.

قریشی در پاسخ به این سوال که آیا طی دو سال برگزاری رقابت‌های بین‌المللی جام فجر، این موضوع تاثیری بر پیشرفت وزنه‌برداری استان داشته است؟ نیز عنوان کرد: به عنوان کسی که سال‌ها است در وزنه‌برداری فعالیت دارم، می‌گویم که برگزاری چنین رویدادهایی باعث شده است که خوزستان بتواند از مشکلات و ضعف‌های خود بکاهد. همین مسابقات بین‌المللی و کشوری بوده که وزنه‌برداری خوزستان را بیشتر نشان داده است تا مورد حمایت بیشتر مسوولان هم قرار بگیرد. در حال حاضر استاندار خوزستان نیز به برگزاری مسابقات جام فجر علاقه‌مند است، پس این رقابت‌ها باعث دیده شدن و رشد وزنه‌برداری خوزستان شده است.

وی افزود:‌ جوانان خوزستانی که در گذشته مقامی نداشتند، در رقابت‌های جام فجر رشد کردند و توانستند خودشان را بالا بکشانند، البته باز هم تاکید می‌کنم که رشد ما در وزنه‌برداری بسیار کم است و باید این رشد بیش از این باشد که همانطور که گفتم، مشکلاتی درونی وجود دارد که باید برطرف شوند که تلاش ما نیز انجام این مهم است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: وزنه برداری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار