مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان خوزستان به خروج 394 هزار و 118 زائر اربعین از گذرگاه شلمچه اشاره کرد و گفت:تاکنون 374 هزار زائر از مرز شلمچه به کشور بازگشتند.
کد خبر: ۶۷۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ 05 November 2018

غلامعباس بهرامی نیا  اظهار داشت:در ایام اربعین حسینی 130 هزار و 179 تبعه خارجی از مرزشلمچه عازم عراق شدند.

وی گفت:آمار بازگشت زائران ایرانی از مرزشلمچه از اول ماه صفر تاکنون نسبت به اربعغین پارسال 21 درصد کاهش داشته و اتباع خارجی نیز 35 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی افزود:پایانه مرزی شلمچه به عنوان یکی از گذرگاه های سه گانه اربعین همچنان برای بازگشت زائران ایرانی و خارجی به صورت 24 ساعته آماده است و تاکنون مشکلی در بازگشت زائران در این گذرگاه مرزی پیش نیامده است.
مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان خوزستان به استقرار ناوگان حمل و نقل عمومی در پایانه شلمچه همزمان با حرکت بازگشت زائران اربعین حسینی اشاره کرد و بیان داشت: نظارت مضاعف بر ناوگان حمل و نقل عمومی از سوی مدیران فنی در طول ایام اربعین حسینی انجام و تخلفی در خصوص گران فروشی بلیت بازگشت زائران گزارش نشد.

گذرگاه اربعین شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر و 20 کیلومتر شهر بصره عراق قرار دارد.

بیش از سه هزار نیروی انتظامی امنیت مرزشلمچه را برعهده داشتند.

در ایام برگزاری اربعین حسینی بسیاری از مسئولان کشوری و لشکری از جمله وزیر کشور، وزیر اطلاعات، رئیس دفتر رئیس جمهوی، فرمانده کل سپاه پاسداران، فرمانده نیروی انتظامی، فرمانده نیروی زمینی ارتش، فرمانده نیروی دریایی ارتش از پایانه مرزی شلمچه بازدید کردند.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار