دبیر نخستین جشنواره سنتورنوازی «پایور» در استان خوزستان از برگزاری این رویداد در حوزه موسیقی دستگاهی خبر داد.
کد خبر: ۶۷۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 05 November 2018

سجاد کوراوند در توضیح روند جشنواره گفت: حرکت اولیه این جشنواره در واقع خرداد امسال شروع شده و طی چندین نشست تخصصی با اساتید و مدرسین موسیقی استان آغاز شده و در مورد کلیه قوانین و چهارچوب جشنواره به همت اساتید خود استان بررسی و برنامه‌ریزی‌شده و جلسات مختلف در واقع در مورد بازبینی آثار و نحوه داوری انتخاب قطعات و انتخاب داور جشنواره برگزارشده و در حال جریان است.

وی افزود: پس از فراخوان جمعی از مدرسین شاخص حوزه سنتورنوازی محفلی صمیمی و دلسوز به هیات برگزاری و این جشنواره شاهد آغاز اتفاقی خوب و فرخنده در حیطه موسیقی استان باشیم. در گام نخست هنرمندان فعال عرصه سنتورنوازی استان گرد هم آمدند. از نکات قابل‌توجه حضور همدلانه و دلسوزانه اساتید سنتور در حمایت و همراهی با این رویداد ارزشمند است. بی‌شک همدلی و مشارکت برجستگان موسیقی استان می‌تواند به جامعه فرهنگی و موسیقیایی ما کمک کند. امیدواریم فعالیت‌های عرضه موسیقی، برای همه‌ی سازهای ایرانی، دنباله‌دار باشد.

کوراوند اهداف برگزاری جشنواره را حفظ و اشاعه فرهنگ و موسیقی اصیل ایرانی، حمایت و ارج‌گذاری به تلاش‌های هنرجویان و مدرسین، ایجاد فضای لازم جهت ارائه توانمندی‌های هنرجویان و هنرمندان جوان و مستعد دانست و ادامه داد: این جشنواره در سنین مختلف به‌صورت رقابتی ۱۰ تا ۱۴ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال و ۱۹ تا ۲۷ سال و بالای ۲۷ سال به‌ صورت غیررقابتی برگزار می‌شود.

او پیرامون مراحل بازبینی و داوری آثار دریافت شده توسط دبیرخانه جشنواره گفت: هنرجویان با ارسال آثار خود برای جشنواره، مورد داوری و بازبینی اولیه قرار خواهند گرفت. پس از داوری و بازبینی آثار ارسالی هنرجویان و تائید داوری به بخش رقابتی جشنواره دعوت به عمل خواهد آمد. برگزاری جشنواره در زمستان ۹۷ (دی‌ماه) خواهد بود. در بخش دستگاهی موسیقی ایرانی، هنرجویان برای شرکت در جشنواره به اجرای موسیقی دستگاهی بر اساس ردیف میرزا عبدالله و ردیف صبا و ردیف پایور می‌پردازند. انتخاب قطعات اجرایی (ردیف نوازی) مربوط به سن هنرجویان است.

به گزارش ایسنای خوزستان، از پوستر این جشنواره که به نام زنده‌یاد استاد فرامرز پایور موسیقی‌دان و نوازنده سنتور و یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های موسیقی ایرانی نام‌گذاری شده است طی مراسمی رونمایی شد.

این نشست با حضور محمد عزیزی، علی سرخش، آرش بهداروندان، اشکان کوثری و محمود مشهودی استادان حوزه موسیقی برگزار شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار