رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با تاکید بر لزوم جدی گرفتن نکات ایمنی هنگام استفاده از وسایل گرمایشی، گفت: مسیر خروجی دودکش باید قبل از استفاده از وسایل گرمایشی بررسی شود.
کد خبر: ۶۷۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ 09 November 2018

علی تراب‌پور با اشاره به آغاز فصل زمستان و استفاده از وسایل گرمایشی اظهار کرد: هنگام استفاده از بخاری‌ها باید وسایل گرمایشی و شلنگ‌های بخاری بررسی و کنترل شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بخاری‌هایی در بازار رایج شده است که بدون دودکش هستند اما این بخاری‌ها تنها برای محیط اداری و مکان‌های باز که هوا در آن جریان دارد مناسب هستند. مردم برای استفاده از بخاری‌ها در منازل باید از بخاری‌هایی که دودکش دارند و استاندارد هستند، استفاده کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: همچنین باید قبل از استفاده از بخاری، مسیر عبور دودکش به سمت پشت‌بام بررسی شود زیرا ممکن است در طول زمانی که از این وسایل استفاده نشده است، پرندگان در دودکش لانه‌گذاری کرده و مسیر خروجی دودکش را مسدود کرده باشند.

تراب‌پور افزود: با یک تست ساده می‌توان خروجی دودکش را بررسی کرد، که یکی از راهکارها، با آتش زدن یک تکه کاغذ و قرار دادن‌ آن روبروی لوله دودکش انجام می‌شود. در صورتی که دودکش بخاری صحیح کار کند باید شعله آتش را به سمت خودش بکشد.

وی عنوان کرد: شهروندانی که در منازل خود از وسایل گرمایشی برقی استفاده می‌کنند، باید توجه کنند که بخاری برقی را روی محیط چوبی، موکت و موادی که قابل اشتعال هستند، قرار ندهند. بخاری باید روی سرامیک قرار بگیرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: درزگیری و عایق کردن جعبه برق منازل و اماکن تجاری و اداری جهت جلوگیری از نفوذ آب به داخل جعبه کنتر و کنترل اتصالات سیم‌کشی و عایق‌کاری آنها جهت جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت از دیگر نکاتی است که باید شهروندان در این زمینه رعایت کنند.

تراب‌پور بیان کرد: همچنین باید کارهایی از جمله درزگیری و عایق‌سازی آیفون‌های درب ورودی اماکن اداری و مسکونی به منظور جلوگیری از نفوذ آب و مشکلات بعدی و عایق‌سازی سیستم‌های روشنایی اماکن جهت جلوگیری از نفوذ آب انجام شود. جهت سیم‌کشی اماکن تجاری و مسکونی نیز باید از افراد متخصص و لوازم استاندارد استفاده شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار