رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: جشنواره اشتغال خوزستان از هفته سوم آبان به مدت چهار هفته در استان برگزار می‌شود تا دانشجویان در این مدت با مهارت‌هایی که لازم است برای ورود به بازار کار داشته باشند، آشنا شوند.
کد خبر: ۶۷۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ 06 November 2018

بابک مختاری اظهار کرد: جشنواره اشتغال خوزستان کار مشترکی از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه شهید چمران اهواز و پارک علم و فناوری خوزستان است که با محوریت مدرسه اشتغال شریف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی دانشجویان با مهارت‌های ارتباطی و شغلی و آمادگی برای ورود به بازار کار است، افزود: جشنواره از هفته سوم آبان آغاز می‌شود و به مدت چهار هفته در روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هر هفته ادامه خواهد داشت.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: در این مدت 200 نفر با مهارت‌های شغلی و ارتباطی لازم برای بازار کار آشنا می‌شوند. همچنین از برخی از کارآفرینان مطرح استان و افراد موفقی که توانسته‌اند برای خود کسب و کاری ایجاد کنند، دعوت می‌شود تا این افراد موجب تقویت انگیزه دانشجویان و ایجاد روحیه و امید در آن‌ها شوند.

مختاری با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام در جشنواره تا 18 آبان‌ماه اعلام شده است، تصریح کرد: برای ثبت‌نام در جشنواره، دانشجویان باید به سایت https://careerfestival.ir/ مراجعه کنند. حداکثر ظرفیت پذیرش ما در جشنواره 200 نفر است. اگر تعداد بیشتری از دانشجویان متقاضی ثبت‌نام در این جشنواره باشند، با توجه به اینکه این دانشجویان در شرف فارغ‌التحصیلی هستند یا خیر و یا دیگر شرایط، میان این افراد گزینش انجام می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره کلاس‌های 100 و 50 نفره برگزار می‌شود و مهارت‌های لازم برای یک فارغ‌التحصیل دانشگاه و مهارت‌هایی که باید به عنوان کارمند بخش دولتی یا خصوصی و یا کارآفرین داشته باشد، به دانشجویان آموزش داده می‌شود. همچنین ضمن برگزاری کلاس‌های خودشناسی شغلی و مصاحبه‌های حضوری با افراد، با توجه به شخصیت دانشجویان، راهنمایی‌هایی نیز به آن‌ها داده می‌شود تا بدانند با توجه به شخصیت خود می‌توانند کارمند بخش خصوصی، دولتی یا کارآفرین باشند.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان تاکید کرد: نکته مهمی که به عنوان یکی از اهداف این جشنواره مطرح است، این است که با توجه به اینکه دانشگاه صنعتی شریف و مدرسه اشتغال آن، تجربه بسیار خوبی در کارآفرینی و کارجویی برای دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف داشته‌اند، در نظر داریم که با کمک دانشگاه‌های استان یک مدرسه اشتغال برای خوزستان ایجاد کنیم.

مختاری گفت: انتقال تجربیات مدرسه اشتغال شریف می‌تواند به ما بسیار کمک کند تا مدرسه اشتغال ما تجربیات شریف را نیز در دست داشته باشد و این مدرسه اشتغال بتواند ماموریتی که دانشگاه در حوزه ایجاد کار یا کارآفرینی برای دانشجویان بر عهده دارد را تا حدودی انجام دهد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: اشتغال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار