عضو شورای شهر اهواز:
عضو شورای شهر اهواز در خصوص جابجایی منازل پرخطر منطقه "منبع آب"، گفت: جابجایی این منازل نیاز به اعتبار ملی دارد و تا زمانی که این اعتبار به اهواز اختصاص داده نشود، جابجایی عملی نخواهد شد.
کد خبر: ۶۷۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ 04 November 2018

محمدرضا ایزدی با اشاره به وضعیت منازل پرخطر در منطقه منبع آب اهواز و حادثه ریزش کوه در سال گذشته در این منطقه که منجر به تخریب تعدادی از منازل شد، اظهار کرد: با توجه به وضعیت کنونی منطقه منبع آب، اگر باران شدیدی ببارد یا زلزله 4 ریشتری رخ دهد و خاک‌های بین تپه‌ها در این منطقه از هم جدا شوند، تعداد زیادی از خانوارها زیر آوار می‌روند.

وی با بیان اینکه شهرداری می‌تواند یک قطعه زمین برای جا به جایی منازل پر خطر تامین کند، تصریح کرد: تا زمانی که سرمایه‌گذاری پیدا نشود تا قطعه زمین را از شهرداری تحویل بگیرد و منازل را احداث کند شهرداری به تنهایی نمی‌تواند منازلی را برای جا به جایی منازل پرخطر منطقه منبع آب احداث کند.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه 811 واحد منزل پرخطر در منطقه منبع آب وجود دارد، گفت: مردم به دلیل مشکلات مالی مجبور شده‌اند در ارتفاعات و جاهایی که امکان زندگی کردن وجود ندارد، منازلی احداث کنند.

ایزدی افزود: جابجایی منازل پرخطر این منطقه نیاز به اعتبار ملی دارد، که باید اختصاص این اعتبارات از طریق استانداری خوزستان پیگیری شود تا به شهر اهواز که سرمایه‌ها و منابع طبیعی زیادی دارد، اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به بدهی‌های شهرداری اهواز و عقب‌افتادگی‌هایی که وجود دارد، شهرداری نمی‌تواند در این زمینه کاری کند و تنها می‌تواند زمین مورد نیاز جابجایی منازل را تأمین کند. تا زمانی که اعتبار ملی جابجایی این منازل به اهواز اختصاص داده نشود، جابجایی عملی نخواهد شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار