قلعه نویی و تیمش با حذف مس کرمان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، نشان دادند که برای دست یافتن به عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها هیچ چیز جلودارشان نخواهد بود.
کد خبر: ۶۷۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 04 November 2018

به گزارش تابناک : رقابت‌های جام حذفی در مرحله یک چهارم نهایی، روز گذشته با برگزاری یک دیدار ادامه یافت که طی آن تیم فوتبال سپاهان موفق شد مس کرمان را در ضربات پنالتی شکست داده و به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌ها صعود کند.

سپاهان در یک ماراتن فوتبالی جذاب و نفس‌گیر مقابل مس کرمان، موفق شد در ضربات پنالتی این تیم را حذف کرده و راهی مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام حذفی شود.

تقابل سپاهان و مس، طبق پیش‌بینی‌ها، بازی سختی برای زردپوشان اصفهانی از آب در آمده و شاگردان دست‌نشان بازی جسورانه و پایاپایی را مقابل سپاهانی‌ها ارائه دادند.

بازیکنان سپاهان در این دیدار، نتوانستند بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارند و دقایق زیادی را اسیر دوندگی بالا و پرس سنگین مسی‌ها بودند. با این وجود شاگردان قلعه‌نویی در فاز هجومی، موقعیت‌های خوبی را به وجود آورده و فرصت‌های گلزنی زیادی را خلق کردند، اما مهاجمان سپاهان عملکرد خوبی نداشته و با بی‌دقتی فرصت‌های ایجاد شده را از دست دادند.

در فاز دفاعی اما سپاهانی‌ها عملکرد خوبی داشتند. اگرچه غیبت شفیعی و ایران‌پوریان در خط دفاعی سپاهان به چشم آمده و ضریب اشتباهات فردی مدافعان این تیم افزایش یافته بود، اما در مجموع سپاهانی‌ها موفق شدند نمایش خوبی را در فاز دفاعی ارائه کنند.

نکته منفی سپاهان که در بازی با مس کرمان بار دیگر به چشم آمد، تک سیستم بودن این تیم و نداشتن تاکتیک جایگزین در مواقع لزوم است. واقعیت این است که تیم امیر قلعه‌نویی در ارائه بازی مستقیم و نبرد هوایی، مهارت بالایی دارد اما اتکای بیش از حد به این سیستم و نداشتن یک پلن جایگزین برای مواقع لزوم، به حریفانش این اجازه را می‌دهد تا با یک آنالیز درست، به راحتی راه‌های نفوذ سپاهان را بسته و این تیم را در فاز تهاجمی زمین‌گیر کنند. اتفاقی که در دیدار مس کرمان و سپاهان نیز رخ داد و سرنوشت بازی، به ضربات پنالتی کشید.

در آن سو تیم مس کرمان، بازی جسورانه‌ای را به نمایش گذاشته و بازیکنان این تیم، عملکرد خوبی داشتند. مسی‌ها با دوندگی زیاد و پرس شدید بازیکنان سپاهان، اجازه ندادند که شاگردان قلعه‌نویی بتوانند با کنترل نبض بازی، برتری خود را دیکته کنند.

شاگردان دست‌نشان در فاز تهاجمی با استفاده از شوت‌های از راه دور، توپ‌های بلند و ارسال‌های عمقی، موقعیت‌های گلزنی زیادی را خلق کرده و بارها روی دروازه سپاهان خطرساز شدند. در فاز دفاعی نیز مسی‌ها عملکرد مثبت و قابل دفاعی داشته و مدافعان این تیم به مهاجمان فرصت‌طلب سپاهان اجازه قدرت‌نمایی ندادند.

شرح بازی:

نیمه نخست این دیدار با حملات متناوب و سریع 2 تیم شروع شد. هر 2 تیم در 15 دقیقه ابتدایی حملات زیادی را روی دروازه رقیب پی‌ریزی کرده و تلاش زیادی برای رسیدن به گل انجام دادند که حاصلی در بر نداشت. پس از سپری شدن دقایق پر التهاب اولیه، بازی به مرور آرام‌تر شده و بیشتر به درگیری‌های میانه میدان بر سر کسب توپ گذشت. سپاهانی‌ها تلاش زیادی کردند تا با استفاده از توپ‌های بلند و ضربات ایستگاهی، موقعیت‌سازی کنند، اما شاگردان دست‌نشان با پرس سنگین اجازه ندادند تا سپاهانی‌ها کار خاصی را از پیش ببرند. در آن سو مسی‌ها که با دوندگی بالا مانع کنترل نبض بازی توسط شاگردان قلعه‌نویی شده بودند، توانستند موقعیت‌های گلزنی  بهتری نسبت به سپاهانی‌ها خلق کنند، اما بی‌دقتی مهاجمان و واکنش‌های به موقع نیازمند، مانع گلزنی آنان شد و در نهایت بازی در این نیمه با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

نیمه دوم نیز مانند نیمه نخست بسیار پرسرعت آغاز شده و هر 2 تیم، از همان دقایق ابتدایی حملات زیادی را روی دروازه حریف تدارک دیدند. سپاهانی‌ها در این نیمه به مرور کنترل بازی را در دست گرفته و برتری خود را دیکته کردند. شاگردان قلعه‌نویی در این نیمه موقعیت‌های گلزنی زیادی را خلق کرده و به شدت تیم مس را تحت فشار گذاشتند، اما مهاجمان سپاهان دقت لازم را نداشته و نتوانستند دروازه مس را باز کنند. شاگردان دست‌نشان در این نیمه دست به ضدحملات خطرناکی زده و فرصت‌های خوبی را به وجود آوردند که حاصلی در بر نداشت و در نهایت بازی در پایان وقت قانونی، با تساوی بدون گل حریفان خاتمه یافت.

وقت‌های اضافه:

در وقت‌های اضافه بازی افت پیدا نموده و کیفیت ابتدایی خود را از دست داد. بازیکنان 2 تیم که 90 دقیقه پرفشاری را پشت سر گذاشته بودند، خسته بوده و عملاً رمقی برای اجرای برنامه‌های تاکتیکی سرمربیان خود نداشتند و در نهایت بازی بدون گل زده به ضربات پنالتی کشیده شد.

شرح پنالتی‌ها:

مس یک - سپاهان یک: پنالتی اول سپاهان را استنلی کی‌روش به گل تبدیل کرد.

مس یک - سپاهان یک: مهرداد قنبری پنالتی اول مس را به شکلی زیبا وارد دروازه کرد تا بازی مساوی شود.

مس یک - سپاهان 2: مهرداد محمدی پنالتی خود را به سمت چپ دروازه‌بان مس زد و گل دوم این تیم ثبت شد.

مس 2 - سپاهان 2: محمدرضا پورمحمد پنالتی دوم مس را به شکلی زیبا به گوش راست زد و گل دوم مس در این بازی ثبت شد.

مس 2 - سپاهان 3: سجاد شهباززاده برخلاف حرکت مهدی اسلامی توپ را به گل تبدیل کرد.

مس 3 - سپاهان 3: فرزاد حسین‌خانی توپ را به سمت چپ نیازمند زد و علیرغم شیرجه این گلر، توپ وارد دروازه شد.

مس 3 - سپاهان 4: محمد کریمی برخلاف حرکت مهدی اسلامی گلر مس توپ را به گل تبدیل کرد.

مس 4 - سپاهان 4: حمید کاظمی برخلاف حرکت نیازمند توپ را وارد دروازه کرد تا برای چهارمین بار گل مساوی ثبت شود.

مس 4 - سپاهان 5: مهدی کیانی به شکلی زیبا و علیرغم اینکه مهدی اسلامی به سمت توپ رفت، توپ را به گل تبدیل کرد تا برای پنجمین بار سپاهان پیش بیافتد.

مس 5 - سپاهان 5: محمد خرسندنیا هافبک سابق استقلال پنالتی پنجم مس را به طاق دروازه فرستاد تا باز هم بازی مساوی شود. از این پنالتی به بعد، به صورت تک به تک پنالتی زده خواهد شد.

مس 5 - سپاهان 6: پنالتی ششم سپاهان را بختیار رحمانی زد. مهدی اسلامی به سمت توپ رفت ولی نتیجه بخش نبود.

مس 6 - سپاهان 6: میلاد باقری پنالتی ششم را برخلاف حرکت نیازمند به گل تبدیل کرد و بار دیگر بازی مساوی شد.

مس 6 - سپاهان 7: عزت پورقاز پنالتی خود را برخلاف حرکت مهدی اسلامی به گل تبدیل کرد.

مس 7 - سپاهان 7: مهدی تیکدری ستاره جوان مسی‌ها پنالتی خود را برخلاف جهت حرکت نیازمند به گل تبدیل کرد.

مس 7 - سپاهان 8: جلال علی محمدی پنالتی خود را علیرغم حرکت درست مهدی اسلامی به گل تبدیل کرد.

مس 8 - سپاهان 8: امین جهان کهن پنالتی خود را به گل تبدیل کرد. بازی مساوی شد.

مس 8 - سپاهان 9: سیاوش یزدانی دیگر مدافع میانی سپاهان هم توپش را به گل تبدیل کرد. سپاهان دوباره پیش افتاد.

مس 8 - سپاهان 9: مهدی اسلامی که برای نجات مس آمده بود، نتوانست توپ را به گل تبدیل کند تا سپاهان از این مرحله به سلامت عبور کند.

تکسیرا: پیروزی سپاهان عادلانه بود

مربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: می‌دانستیم مس کرمان تیم خیلی خوبی است و می‌تواند برای ما مشکل‌ساز شود.

میگوئل تکسیرا پس از برتری تیمش مقابل مس کرمان در ضربات پنالتی و راهیابی زردپوشان اصفهانی به نیمه نهایی جام حذفی اظهار داشت: به همه خسته نباشید می‌گویم. پیش از شروع صحبت‌ها باید تبریک بگویم به هواداران‌مان که به کرمان آمده بودند. بعد به هر 2 تیم تبریک می‌گویم که بازی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشتند. ما می‌دانستیم که مس کرمان تیم خیلی خوبی است و می‌تواند برای ما مشکل‌ساز شود.

وی افزود: در نیمه اول همان‌طور که شاهد بودید ما نتوانستیم خوب کار کنیم و از خط دفاع حریف عبور کنیم. پس از آن با تدابیری که در بین نیمه اندیشیدیم توانستیم نیمه دوم را خوب شروع کنیم. در این نیمه تلاش کردیم و موقعیت‌های زیادی هم داشتیم، اما نتوانستیم به گل برسیم. بعد از آن باز هم در وقت‌های اضافه سعی کردیم موقعیت گلزنی خلق کنیم و در نهایت هم فکر می‌کنم پیروزی ما نتیجه عادلانه‌ای بود.

مربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان همچنین خاطرنشان کرد: ما هر روز تمرین پنالتی می‌کردیم و شما هم دیدید که هر دو تیم در ضربات پنالتی هم تعادل داشتند، اما در نهایت پیام نیازمند توانست یک توپ خوب را بگیرد و ما برنده شویم.

دست‌نشان: مقابل سپاهان بدشانسی آوردیم

سرمربی تیم فوتبال مس کرمان بدشانسی را یکی از دلایل شکست تیمش مقابل سپاهان دانست.

نادر دست‌نشان پس از شکست تیمش در ضربات پنالتی مقابل سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار داشت: بازی سنگینی بود و مقابل تیم بسیار بزرگی با بازیکنان باتبحر بالا قرار گرفته بودیم. خوشبختانه بچه‌های ما توانستند برنامه‌های تاکتیکی‌مان را انجام دهند و خط دفاعی ما به مهاجمان تیم سپاهان اجازه نداد کار کنند. به نظر من اگر دچار بدشانسی نمی‌شدیم می‌توانستیم پیروز میدان شویم. ما در وقت اضافه هم موقعیت خوب داشتیم.

وی ادامه داد: امروز بعد از سال‌ها ورزشگاه باهنر مملو از هوادار شد و این مسئله را مدیون بازیکنان خوبمان هستیم. بازیکنان‌ مس، هم فوتبال غیرتمندانه‌ای بازی کردند و هم یک فوتبال باهوش مقابل یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی در لیگ برتر انجام دادند و توانستند آنها را مهار کنند. در ضربات پنالتی در عین حال که بچه‌ها خوب پنالتی زدند نتوانستیم نتیجه لازم را بگیریم. دروازه‌بان ما هم که تعویضی به زمین آمد کارش را خوب انجام داد، در عین حال که دروازه‌بان اصلی‌مان هم خوب بازی کرد. در مجموع از همه تیم چه بازیکنان اصلی و هم از بازیکنان ذخیره تشکر می‌کنم.

وی درباره تعویض دروازه‌بان‌ در دقایق پایانی گفت: مهدی اسلامی در همه تمرینات پنالتی‌ها را خوب می‌گرفت. اگر ریسک نمی‌کردم شاید بعدا پشیمان می‌شدم. اسلامی سعی‌اش را کرد و آماده هم بود و در پنالتی‌ها تشخیص‌اش خوب بود ولی به هر حال نتوانست موفق باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار