در ۶ ماهه نخست امسال انجام شد:
رئیس کمیته امداد امام خرمشهر گفت: امسال ۴۶ میلیون تومان برای رفع مشکل سوء تغذیه هزار و ۱۰۳ کودک زیر ۶ سال تحت حمایت کمیته امداد خرمشهر هزینه شده است.
کد خبر: ۶۷۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 04 November 2018

علی ناصرزاده پرداخت کمک ۴۶ میلیون تومانی برای رفع مشکل سوء تغذیه کودکان زیر شش سال را در خرمشهر را در قالب اجرای طرح «همسفره» در این شهرستان اعلام کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) خرمشهر در قالب طرح همسفره و با تهیه و توزیع سبدغذایی میان خانواده‌های دارای کودکان مبتلا به سوء تغذیه، تلاش دارد به بهبودی وضعیت جسمانی و سلامتی آنان کمک کند.

وی افزود: «طرح همسفره» به منظور تأمین نیازهای غذایی کودکان زیر شش سال که مبتلا به سوء تغذیه هستند، با کمک خیران اجرا می‌شود.

وی با بر اینکه کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه توسط شبکه بهداشت شهرستان به کمیته امداد معرفی می‌شوند افزود: هم اکنون ۱۰۳ کودک دچار سوء تغذیه تحت حمایت این طرح قرار گرفته‌اند تا با توزیع سبد غذایی مناسب بین خانواده‌های آنان بتوان سلامتی را به این کودکان بازگرداند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خرمشهر با بیان اینکه سبدهای غذایی در دوره‌ زمانی معین به کودکان دچار سوء تغذیه ارائه می‌شود، افزود: پس از بهبودی کامل کودکان، افراد دیگری که با مشکل سوء تغذیه مواجه هستند جایگزین کودکان بهبود یافته می‌شوند تا با توزیع سبد غذایی بیماری آنان نیز برطرف شود.

وی با اشاره به کودکان دچار سوء تغذیه بیشتر در مناطق محروم با ضریب بالای محرومیت ساکن هستند، گفت: رسیدگی به مناطق محروم و رفع مشکلات خانواده‌های ساکن در این مناطق در اولویت برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد و این نهاد حمایتی تمام توان خود را برای بهبود وضعیت معیشتی، بهداشتی، درمانی، مسکن و سایر نیازهای آنان به کار گرفته‌ است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خرمشهر در پایان به نقش خییرین در تداوم اجرای طرح «طرح همسفره» به منظور تأمین نیازهای غذایی کودکان زیر شش سال مبتلا به سوء تغذیه تاکید کرد و افزود: برای کمک به خانواده‌هایی که دارای کودکان دچار سوء تغذیه هستند و توانایی مالی کافی برای تأمین نیازهای اساسی زندگی خود را ندارند نیاز است که خیران در قالب این طرح به یاری کودکان نیازمند بشتابند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار