معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت:انرژی مصرفی در شش ماه نخست امسال برابر با 24 هزار و 394 گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود سه درصد کاهش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه پارسال است.
کد خبر: ۶۷۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 04 November 2018

مهرداد بلادی موسوی با اشاره به تولید 18هزار و 844 گیگاوات ساعت برق در خوزستان در 6 ماه نخست امسال افزود: سهم نیروگاه های برق آبی خوزستان در این مدت برابر چهار هزار و 711 گیگاوات ساعت ( معادل 25 درصد) و سهم نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی برابر با 14هزار و 133گیگاوات ساعت (معادل 75 درصد) کل انرژی تولیدی بود.

وی گفت: نیروگاه های حرارتی و گازی خوزستان در این مدت 14هزار و 133 گیگاوات ساعت تولید داشتند که از این میزان 49 درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و 51 درصد توسط نیروگاه های بخش خصوصی ( زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید و به شبکه تحویل شد.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان بیان کرد: نیروگاه های حرارتی و گازی خوزستان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از 75 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل دادند.

بلادی موسوی ادامه داد:پیک مصرفی برق در شهریور امسال هفت هزار و 621 مگاوات بود که نسبت به پیک بار در مدت مشابه پارسال حدود پنج درصد کاهش داشته است.

وی گفت:شرکت برق منطقه ای خوزستان تمهیدات لازم برای تامین برق مطمئن و پایدار را برای کلیه مشترکان درتمامی فصول سال فراهم کرده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی که یکی از مهمترین منابع ملی محسوب می شود، ضرورت مدیریت مصرف برق لازم و ضروری است.

بنابراین گزارش ظرفیت مقرر شده تولید نیروی برق خوزستان برابر 13 هزار و 196 مگاوات ساعت است که ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و 169 مگاوات و در بخش حرارتی پنج هزار و 27 مگاوات است.

از ابتدای تابستان امسال با توجه به وقوع پدیده خشکسالی و احتمال خاموشی به دلیل بالا رفتن پیک مصرف ساعت تعطیلی بانک ها و ادارات خوزستان از ساعت 16 به 12:30 کاهش یافت.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: برق ، انرژی ، مصرف برق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار