در شورای پدافند غیر عامل استان خوزستان عنوان شد :
استاندارخوزستان گفت: ایجاد 13 ایستگاه GIS ( سیستم اطلاعات جغرافیایی ) برای خوزستان مصوب شده که به تدریج این ایستگاه ها راه اندازی می شوند.
کد خبر: ۶۷۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 03 November 2018

غلامرضا شریعتی عصر امروز در شورای پدافند غیر عامل استان خوزستان عنوان کرد: مرحله اول طرح جامع پدافند غیر عامل استان به پایان رسیده و در این زمان در حال برنامه ریزی برای اجرای فاز دوم این طرح هستیم.

به گزارش"تابناک" وی افزود: در حوزه اعتبارات سازمان پدافند غیر عامل استان در سال های اخیر اقدامات بسیار خوبی انجام شده؛ به عنوان مثال در بخش برق استان ۱۳ مرکز به سیستم دیزل ژنراتور متصل شدند. در همین راستا سعی شده سیستم برق خوزستان هوشمند شود و بسیاری از مقرره ها نیز تعویض شدند و به صورت کلی به منظور پایداری این سیستم فعالیت هایی بسیاری انجام شده است.

استاندار خوزستان گفت: خط دوم طرح آبرسانی غدیر نیز در سال جاری به دلیل حساسیت های به وجود آمده در مدت زمان اندکی به بهره برداری رسید. بر همین اساس شبکه آب دو شهر آبادان و خرمشهر پوشش داده شد.

شریعتی اظهار کرد: در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همچنین مدیریت بحران استان هزینه ها قابل ملاحظه ای به منظور رعایت شاخص های پدافندی و همچنین در راستای مصون سازی سیستم ها و احیای زیر ساختی و امنیت انجام گرفت.

مسعود عبدالله زاده نیز عنوان کرد: این استان در حوزه پدافند به عنوان استان برتر کشور شناخته شده است، خوزستان موقعیت بسیار مهم و استراتژیکی از لحاظ اقتصادی و جغرافیایی دارد در همین راستا بسیاری از زیر ساخت های پدافندی باید در این استان حداث شوند، در این زمینه نیازمند توجه مقامات کشوری هستیم.

وی با بیان اینکه روند احیای زیر ساخت های پدافندی استان باید تسریع یابد گفت: در این زمان تهدیدات مشترکی در حوزه های اقتصادی و سایبری در کل کشور وجود دارد و دشمنان به صورت تک تک و هیبریدی به دنبال آسیب رسانی به کشور هستند.

معاون قرارگاه پرتویی سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به ظرفیت اقوام در استان گفت: حساسیت های موجود در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرد. نباید اجازه دهیم از برخی کاستی های موجود در این زمینه سو استفاده کرد.

معاون پدافند غیر عامل کشور اظهار کرد: سطح پدافند غیر عامل در کشور باید هم زمان با رشد تکنولوژی افزایش یابد؛ ایمنی سطح اولیه هر نوع تاسیساتی است؛ این حوزه نیاز به توجه دارد اما باید در سایر سطوح نیز همچون بحث های امنیتی توجه های بیشتری صورت بگیرد. ایمنی و امنیت قبل از حوزه دفاع قرار گرفته و به صورت کلی هر سه این موارد باید در دستور کار مدیران استانی به طبع کشوری قرار بگیرد.

وی گفت: بدترین نوع دفاع از یک پروژه عمرانی این است که پس از ساخت به فکر پیگیری شاخص های پدافندی آن باشیم. باید در همه پروژه های جدید رعایت مسائل پدافندی در الویت قرار بگیرد.

عبدالله زاده اظهار کرد: مصون سازی در خصوص پدافند غیر عامل در ابتدای شروع به کار هر پروژه ای مورد توجه قرار بگیرد. باید در این خصوص فرهنگ سازی در سطح جامعه انجام بگیرد.

معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور تصریح کرد: مباحث مربوط به نفت و گاز مختص استان های جنوبی است و در این تاسیسات باید موارد پدافندی مورد توجه قرار بگیرد زیرا در این مراکز جز سرمایه و ظرفیت های کشور محسوب می شوند و دشمنان نیز به دنبال آسیب زدن به چنین مراکزی هستند؛ بنابراین مدیران حوزه پدافند باید با حساسیت جدی موارد این چنینی را پیگیری کنند.

وی گفت: در سطح بسیار خوبی مسائل پدافندی دنبال می شود اما باید موضوعات این چنینی را از حالت مکتوب به مرحله عملی برسانیم تا استان خوزستان و سایر استان ها در شرایط بحرانی بتواند به خوبی اداره شود. یک مدیر خبره باید در چنین موقعیت هایی بتواند شرایط را کنترل کند و بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

معاون پدافند غیر عامل کشور اظهار کرد: مسئولیت داشتن در جمهوری اسلامی با وجود تهدیدات بسیار دشوار است اما مسئولان باید تلاش کنند تا جو عمومی جامعه همیشه در حالت آرامش بماند؛ پایداری درونی و استقلال درآمدی هر استان باید مورد توجه جدی قرار بگیرد تا در صورت وجود مشکلاتی همچون قطع ارتباط با مرکز و یا سایر استان ها از توان بر بیاید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار