آیت‌الله جزایری:
وی افزود: این تلاش‌ها مذبوحانه است و پیروزی نهایی از آن ملت شریف ایران اسلامی و پیروان صدیق امام حسین(ع) و سربازان امام زمان(عج) خواهد بود.
کد خبر: ۶۷۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱ 02 November 2018

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز، اظهار کرد: ابتدا بر خود لازم می‌دانم از همه خداجویان و مؤمنان که در این اربعین نیز نقش‌آفرین بودند تشکر کنم و می‌بینیم که مراسم اربعین جهانی شده است و آن‌هایی که از هر دینی و از هر کجای دنیا طالب حق هستند در این مراسم شرکت می‌کنند.

به گزارش"تابناک"؛ امام جمعه اهواز گفت: مراسم اربعین تمام می‌شود اما یاد اربعین امام حسین(ع) همیشه زنده است و ما این مراسم را جاودان می‌داریم و دعا می‌کنیم خداوند از همه کسانی که در این مراسم مشارکت داشته‌اند و پشتیبانی کردند، به شایستگی قبول کند.

آیت‌الله جزایری افزود: در این ایام شاهد بودیم هم ایرانی‌ها و هم عراقی‌ها چه در قالب مواکب و چه در قالب خانه و امکانات شخصی خود، چگونه عاشقانه به زائران خدمت‌رسانی کردند که باید از همه این عزیزان تشکر کنم.

وی با بیان اینکه 13 آبان از روزهای مهم تاریخ انقلاب است، عنوان کرد: سه خاطره بزرگ در 13 آبان جای گرفته است که یکی در سال 43، یکی در سال 57 و یکی در سال 58 رخ داده است. در سال 43 امام خمینی(ره) به جرم اعتراض شدید به قانون کاپیتولاسیون تبعید شد زیرا این قانون بدین معنی بود که آمریکایی‌ها در ایران مصونیت قضایی دارند و واقعاً برای ایران یک ذلت بود. بر سر این ماجرا بود که امام به ترکیه و سپس به عراق تبعید شد.

وی افزود: مناسبت دوم در سال 57 بود که در دانشگاه دانشجویان بر ضد رژیم شاه اعتصاب کردند و برخی دبیرستان‌ها هم به حمایت از دانشجویان به طرف دانشگاه آمدند که در مقابل درب دانشگاه، مأموران سنگ‌دل به روی دانش‌آموزان آتش گشودند و تعداد زیادی به شهادت رسیدند.

امام جمعه اهواز گفت: اما در سال 58 که انقلاب پیروز شده بود، دانشجویان خط امام دیدند که یک جریان ناسالم در سفارت آمریکا در تهران وجود دارد، که با بررسی بیشتر مشخص شد آن‌جا واقعا مرکز جاسوسی شده و بر این اساس شبانه به سفارت آمریکا رفته و آن را تسخیر کردند.

وی ادامه داد: روز 13 آبان روز مهمی است که هر سه مناسبت آن مهم هستند و به‌نوعی این روز از ایام‌الله است.

آیت‌الله جزایری بیان کرد: تسلیتی هم باید بگوییم برای جنایاتی که دولت و ارتش نیجریه در حق شیعیان انجام داد که طی آن عده زیادی مجروح و 34 نفر شهید شدند؛ این جنایتی که در روز اربعین در حق شیعیان بی‌گناه نیجریه انجام شد را به‌شدت محکوم می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در صحنه تاریخ تا ابد اینگونه است که حسین(ع) و پیروان حسین(ع) پیروزند همان‌طور که امام فرمود خون بر شمشیر پیروز است. امروز هم شما مشاهده می‌کنید این دشمنان قسم‌خورده یعنی آمریکا و اسرائیل و به‌ویژه رئیس جمهور آمریکا به شکست خود از ایران اعتراف کردند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها گفته بودند تا این تاریخ دیگر اجازه نخواهیم داد حتی یک قطره از نفت ایران به فروش برود، اما حالا که وعده فرا رسید دیدند شکست خورده‌اند.

آیت‌الله جزایری اظهار داشت: دیدیم که ترامپ از فرط غضب 40 میلیون دلار برای تبلیغات علیه ایران اختصاص داد، زیرا ایران تا حدود زیادی مانع سیاست‌های استعماری آمریکا شده است که البته این مبلغ برای کار علیه روسیه و چین هم هست.

وی افزود: این تلاش‌ها مذبوحانه است و پیروزی نهایی از آن ملت شریف ایران اسلامی و پیروان صدیق امام حسین(ع) و سربازان امام زمان(عج) خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار