مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان با اشاره به احداث پایانه جدید حمل بار بندر امام (ره) گفت: پایانه‌ای که در حال حاضر در این بندر وجود دارد به دلیل وجود تانکرهای سوخت عراقی از نظر ترافیکی مشکلاتی را به وجود آورده و باعث شده ورودی بندر امام با تراکم زیاد خودرو مواجه شود، در این زمینه قرار است در 100 هکتار از زمین‌های پایانه موجود، ترمینال جدیدی احداث شود.
کد خبر: ۶۷۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 02 November 2018

رضا قیصی پور با اشاره به دستور استاندار خوزستان مبنی بر احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی در مناطق مختلف در خصوص احداث پایانه جدید بندر امام (ره) اظهار کرد: با توجه به ضرورت اجرای پروژه در منطقه موردنظر، تیمی متشکل از اداره کل حمل و نقل و راهداری استان، مرکز پخش فرآورده‌های نفتی، سازمان بنادر استان خوزستان به ریاست مشاور استاندار در امور حمل و نقل به منظور تهیه طرح جامع جهت اجرا شدن این پروژه‌ به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری در منطقه تشکیل شده است.

وی با اشاره به احداث پایانه جدید بندر امام (ره) افزود: پایانه‌ای که در حال حاضر در این بندر وجود دارد به دلیل وجود تانکرهای سوخت عراقی از نظر ترافیکی مشکلاتی را به وجود آورده و باعث شده ورودی بندر امام با تراکم زیاد خودرو مواجه شود، همچنین باعث تصادفات زیادی در مسیر می‌شود و رانندگان امکانات رفاهی کامل و مناسب در آن ندارند.

قیصی پور با اشاره به این‌که پایانه فعلی به طور کلی از استانداردهای لازم برخوردار نیست، ادامه داد: با توجه به مشکلات مطرح‌شده از پایانه موجود 100 هکتار زمین برای احداث پایانه جدید پیش بینی و مطالعات اولیه آن نیز انجام شده و مشاور هم مقدمات آن را فراهم کرده است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان با بیان این‌که با جابه‌جایی این پایانه، مشکلات رانندگان از نظر رفاهی نیز حل خواهد شد، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری این طرح توسعه‌ای را یا دولت انجام می‌دهد یا به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری عظیم به بخش خصوصی داده می‌شود.

قیصی پور با اشاره به شرایط اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: باید نهایت همکاری با تولیدکننده و سرمایه‌گذار داخلی را داشته باشیم تا تغییری در وضع زندگی مردم به وجود بیاید. اگر شرایط سرمایه‌گذار را دقیق بررسی نکنیم و نسخه درست نپیچیم، حتی سرمایه‌گذار را هم در شرایط سخت قرار داده‌ایم. در این زمینه کارشناسان باید به صورت دقیق به بررسی پرونده متقاضیان حوزه سرمایه‌گذاری بپردازند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار