مدیرکل راه‌آهن جنوب:
عبدالکریم درویش زاده با بیان این‌که در محور جنوب از 25 مهرماه لغایت 15 آبان ماه بیش از 200 رام قطار برای جابه‌جایی زائران پیش بینی شده است، افزود: 130 هزار صندلی تا کنون برای خارج از استان ایجاد شده و در درون استان نیز روزانه پنج هزار نفر جابه‌جا می‌شوند.
کد خبر: ۶۷۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 29 October 2018

عبدالکریم درویش زاده درحاشیه بازدید از مرز شلمچه و روند تردد زائرین از طریق قطار خرمشهر به نقطه مرزی شلمچه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای قطارهای جدید به صورت فوق العاده بیش از 130 هزار صندلی ایجاد شده و در حال خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی هستیم. همچنین متناسب با تقاضای زائران آمادگی داریم علاوه بر قطارهای روزانه و فوق العاده، رام‌های دیگری نیز افزایش دهیم.

به گزارش"تابناک" وی افزود: با توجه به این‌که از تاریخ نهم لغایت 12 آبان ماه بلیت تمام قطارهایی که ایجاد کرده بودیم به فروش رسیده است تقاضا شد رام‌های دیگری بصورت فوق العاده به منطقه جنوب اعزام شوند تا بتوانیم در اسرع وقت قطارهای دیگری را در مسیر برای خدمات رسانی مناسب به زائران اضافه کنیم.

درویش زاده تصریح کرد: از 28 مهرماه با یک رام ریل باس، آمادگی ایجاد شد که بتوانیم بین 10 تا 12 هزار زائران اربعین را از خرمشهر به سمت شلمچه به صورت 24 ساعته جابجا و انتقال دهیم و همچنین آمادگی داریم تا زمانی که زائران به میهن برگردند این خدمات رسانی ادامه داشته باشد.

مدیرکل راه‌آهن جنوب خاطرنشان کرد: علاوه بر قطارهایی که از خرمشهر به تهران، مشهد و سایر نقاط کشور پیش بینی شده است 14 رام روزانه قطار حومه استان را داریم که زائران را جابه‌جا می‌کنند و آمادگی داریم تا ورود آخرین زائر خدمات رسانی کنیم.

وی با بیان این‌که در محور جنوب از 25 مهرماه لغایت 15 آبان ماه بیش از 200 رام قطار برای جابه‌جایی زائران پیش بینی شده است، افزود: 130 هزار صندلی تا کنون برای خارج از استان ایجاد شده و در درون استان نیز روزانه پنج هزار نفر جابه‌جا می‌شوند.

همچنین حشمت‌الله ملکی در بازدید از مرز شلمچه، اظهار داشت: پلیس راه‌آهن به‌موازات اقداماتی که راه‌آهن کشور انجام می‌داده است باید تدابیر لازم را برای ایام اربعین پیش‌بینی می‌کرد و امسال برای اولین بار در دو محور جنوب و غرب برنامه‌ریزی منسجمی انجام دادیم.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور بیان کرد: مسافران از شرق کشور به تهران می‌آیند و ازآنجا به کرمانشاه و جنوب عازم می‌شوند.مسافرانی که در کرمانشاه پیاده می‌شوند با اتوبوس به سمت مرز مهران حرکت می‌کنند که ۱۷۶ رام قطار برای آن مسیر در نظر گرفته‌شده است.

ملکی بابیان اینکه پیش‌بینی‌های لازم برای بخش انتظامی در نظر گرفته‌شده است، عنوان کرد: در حوزه جنوب با توجه به اینکه گذشته تاریخی خوبی و قدمت بیشتری دارد توجه به استفاده از قطار در آن فوقولاده بالا است.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور بابیان اینکه مسافران می‌توانند در ایستگاه اندیمشک پیاده شوند و به سمت چذابه حرکت کنند، گفت: مسیر بعدی نیز ایستگاه خرمشهر است.

وی عنوان کرد: مسافران درنهایت از طریق ریل بأس می‌توانند از خرمشهر به مرز شلمچه برسند. پلیس اشراف خیلی خوبی دارد و نظم را برقرار کرده است.تمرکز راه‌آهن و پلیس برای برگشت زائران است و تمهیدات خوبی در هر دو محور انجام‌شده بخش‌های انتظامی و امنیتی قضیه دیده‌شده است.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور عنوان کرد: دوستان ما در بخش‌های انتظامی و مرزی کمک خوبی برای پلیس راه‌آهن هستند و تا این لحظه به‌خوبی وظیفه خود را انجام داده‌اند.

ملکی اظهار کرد: امسال برابر آنچه راه‌آهن اعلام کرده ۲۰ درصد به تعداد قطارها در هر دو محور افزوده‌شده است و ۳۵ درصد افزایش گنجایش مسافر را داشتیم.

وی افزود: سال گذشته فقط مسیر ریلی جنوب برای زائران فراهم بود و امسال مسیر ریلی کرمانشاه هم افزوده‌شده و پیش‌بینی می‌شود که در زمان بازگشت استقبال از مسیر ریلی بالا باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار