فرهنگیان و معلمان خوزستانی، تحلیل و واکاوی کنند/ سکوت جایز نیست؛
با توجه به حمایت های مدیریت عالی استان و اعتبارات مختلف برای تحقق این مهم و در حالیکه بسیاری از استانها از منابع خدادادی و اقتصادیِ اینچنین برخوردار نیستند ولی جایگاهها و وضعیت بهتری دارند، بنظر می رسد ایجاد مدیریت توانمند، شایسته، برنامه محور، بدون حاشیه و البته صاحب دانش از جمله شرایط ضروری برای گذار به وضعیت بهتر در زمینه های گوناگون خواهد بود.
کد خبر: ۶۷۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 28 October 2018

همانطور که پیشتر گفتیم متاسفانه باوجود حمایت های بسیار و مصوبات خوب استانی و تعیین اعتبارات مختلف برای بهبود وضع آموزش و پرورش استان و کسب نتایج بهتر در آزمون های سراسری بنظر می رسد امیدها برای تحقق این مهم تاکنون به سرانجام نرسیده و متاسفانه آنگونه که شایسته استعداد و توانمندی دانش آموزان خوزستانی است شاهد نتایج در خور و شایسته نام خوزستان نیستیم.

به گزارش"تابناک"؛ با توجه به حمایت های مدیریت عالی استان و اعتبارات مختلف برای تحقق این مهم و در حالیکه بسیاری از استانها از منابع خدادادی و اقتصادیِ اینچنین برخوردار نیستند ولی جایگاهها و وضعیت بهتری دارند، بنظر می رسد ایجاد مدیریت توانمند، شایسته، برنامه محور، بدون حاشیه و البته صاحب دانش از جمله شرایط ضروری برای گذار به وضعیت بهتر در زمینه های گوناگون خواهد بود.

در واقع نه می توان دانش آموزان خوزستانی را فاقد توانایی و استعدادهای مناسب عنوان کرد و نه معلمان دلسوز استان را متهم آمار منتشره و جایگاه استان در سالهای اخیر نمود و نه عدم حمایت مدیریت عالی استان را بهانه چنین آماری کرد. ضمن آنکه زمان کافی برای مدیریت وچود داشته است.

و لذا می بایست نقش ضعف مدیریت ها و سوء تدبیرها و حاشیه ها در وضع ایجاد شده را (با علم به ضرورت و اهمیت برنامه محوری و صاحب دانش و توان مدیریت بودن) نیز مورد بحث و گفتگو و ارزیابی قرار داد.

آمار سال گذشته بنا بر اذعان برخی نمایندگان مجلس و جایگاه خوزستان در انتهای جدول و آمار آزمون امسال لااقل در مقایسه با سال۹۱ که یکسال پیش از مدیریت کنونی بوده این ضرورت را ایجاد می کند که خودِ فرهنگیان و معلمان در این عرصه برای تحلیل و ارزیابی چرایی این وضع ورود کرده و با تبیین، شفاف سازی و بحث و گفتگو پیرامون این موضوع، تلاش کنند برای پیدا کردن راهکارهایی بمنظور عبور از این شرایط و بهبود وضعیت گام های جدی برداشته شود.

قطعا همین که معلمان و فرهنگیان در محافل بحث و گفتگوی خود در مدارس، فضای مجازی، رسانه ها و... وضع موجود، ضعف ها، ناکارامدیها، چرایی آمار ضعیف، پیشنهادات و راهکارها را موضوع بحث و گفتگوی خود قرار دهند می توان به عبور از این وضع امیدوار بود و روزهای بهتر و متناسبی با نام خوزستان در این عرصه را به انتظار نشست.

اینکه چرا آمار و نتایج و خروجی های برخی دوره های مدیریتی می تواند به ضعف و ناکارامدی و درجازدن و حتی عقب رفتن منتج یا مصادف شود می بایست مورد بحث و گفتگو باشد و البته مدیران نیز خود را در قبال این عملکردها و آمارها مسئول و پاسخگو بدانند و شفاف سازی کنند که چرا با وجود حمایت ها و اعتبارات و... شاهد چنین آمارها و نتایجی هستیم؟

نباید فراموش کرد معلمان شریف و عزیز علاوه بر آموزش و تدریس و تعلیم، بعنوان قشر دلسوز، فرهیخته و مسئولیت شناس جامعه، مسئولیت های اجتماعی نیز دارند و بحث و گفتگوهای آنها در جمع های مدارس و مجامع و محافل مجازی، رسانه ای و آموزشی و لو در لابلای کلاس های درس و زنگ های استراحت می تواند آغازگر مسیر نویی برای رسیدن به روزهای خوب آموزش و پرورش استان باشد.

البته ما در خصوص برخی اعتبارات و قراردادها در راستای مشاوره و آموزش و ارتقای وضعیت دانش آموزان و چگونگی اجرای آنها و نحوه تعیین مجریان و...نقطه نظرات و نکاتی در اختیار داریم که در صورت لزوم جهت شفاف سازی و بمنظور بهبود وضعیت منتشر خواهیم نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار