مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به افزایش قیمت لبنیات گفت: افزایش قیمت تمام شده این محصولات به دلیل افزایش نرخ و گران شدن پاکت‌های بسته‌بندی وارداتی بوده است.
کد خبر: ۶۷۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴ 28 October 2018

مسعود احمدی با اشاره به بحث افزایش قیمت لبنیات در بازار اظهار کرد: متولی قیمت‌گذاری و همچنین نظارت بر قیمت لبنیات، سازمان صنعت، معدن و تجارت است و در این زمینه این سازمان کار قیمت‌گذاری را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به دلایل افزایش قیمت لبنیات در بازار افزود: بخش زیادی از هزینه‌های شرکت‌های لبنیاتی مربوط به پاکت‌های بسته‌بندی وارداتی است و در این زمینه با توجه به افزایش قیمت این پاکت‌های بسته‌بندی شاهد افزایش قیمت لبنیات در بازار هستیم.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: با توجه به این‌که نرخ ارز در بازار افزایش پیدا کرده و قیمت پاکت‌های بسته‌بندی وارداتی نیز گران شده‌اند، شاهد افزایش قیمت لبنیات در بازار هستیم زیرا این مساله بر روی قیمت تمام شده کالا اثرگذار است.

احمدی با اشاره به بحث عدم فروش شیر دامداران به کارخانه‌های لبنی و اثرگذاری آن بر بحث افزایش قیمت‌ها ادامه داد: این مساله خیلی اثرگذار نیست زیرا اولا این‌که دامداران نمی‌توانند خیلی شیر را نگهداری کنند و باید هرچه سریع‌تر آن را به فروش برسانند تا متضرر نشوند.

وی افزود: همچنین حتی اگر دامداران شیر را به شرکت‌های لبنیاتی ندهند، هیچ دلیل وجود ندارد که به دلیل کاهش شیر، آن کارخانه قیمت محصولات خود را افزایش دهد. در این زمینه عرضه کم شیر اثر چندانی بر افزایش قیمت لبنیات ندارد و مساله‌ای اصلی بحث افزایش قیمت پاکت‌های بسته‌بندی است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار