معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به بارش‌های اخیر در استان گفت: در حال حاضر آماری از بارندگی روزهای اخیر در اختیار ما نیست اما اگر شرایط به شکلی باشد که حداقل حدود 20 میلیمتر باران باریده باشد، وضعیت برای کشت‌های پاییزه بسیار خوب خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ 28 October 2018

محمد قاسمی نژاد با اشاره به بارش باران در خوزستان اظهار کرد: اگر بارش باران در روزهای اخیر در استان حدود 20 تا 25 میلیمتر باشد، می‌توان گفت که یک بارندگی موثر است و می‌تواند شرایط را برای کشت‌های پاییزه بهبود ببخشد.

وی افزود: اگر بارش باران در استان موثر باشد، می‌تواند نقش بسیار خوبی در بحث تهیه زمین، کشت محصولات و همچنین سبز شدن کشت‌های انجام‌شده داشته باشد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر آماری از بارندگی روزهای اخیر در اختیار ما نیست اما اگر شرایط به شکلی باشد که حداقل حدود 20 میلیمتر باران باریده باشد، وضعیت برای کشت‌های پاییزه بسیار خوب خواهد شد.

قاسمی نژاد ادامه داد: چنین بارش‌هایی برای محصولاتی مانند درختان میوه، نخیلات و سبزی و صیفی‌جات که بار ندارند و در حال حاضر سبز هستند بسیار موثر است اما برای محصولاتی که در حال حاضر باردار هستند، اندکی مشکل‌زا است.

وی خاطرنشان کرد: برای محصولی مانند گوجه که اکنون در حال باردهی است، با توجه به این‌که بارش باران باعث افزایش میزان رطوبت می‌شود، شرایط کیفی محصول را کاهش پیدا می‌کند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار