مدیر آب و فاضلاب روستایی آبادان سهم آب روستایی این شهرستان از طرح غدیر را 20 هزار متر مکعب در روز بیان کرد و گفت: برای رسیدن به حد مطلوب آبرسانی و تامین آب 79 روستای آبادان سهم روستاها از طرح آبرسانی غدیر باید به 40 هزار متر مکعب در روز افزایش یابد.
کد خبر: ۶۷۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ 31 October 2018

داود حسینی با بیان اینکه نوسان پمپاژ و قطع مکرر آب از طرح غدیر آبرسانی به روستاهای آبادان را با مشکل مواجه می کند اظهار داشت:.سهم آب شهرستان آبادان از طرح غدیر 151 هزار متر مکعب است که باید به 170 هزار متر مکعب برسد تا نیاز آب روستاهای این شهرستان تامین شود.

وی افزود: در حال حاضر برای جبران کمبود آب روستاهای آبادان روزانه 20 هزار متر مکعب آب از رودخانه بهمنشیر برداشت و با آب شبکه مخلوط می شود که اینکار علاوه بر کاهش کیفیت، شوری آن بین پنج تا 6 هزار میکروموس را به دنبال دارد.

حسینی جمعیت روستاهای شهرستان آبادان را 60 هزار نفر عنوان کرد و گفت: 20 هزار راس دام سنگین نیز در مناطق روستایی این شهرستان وجود دارد.

وی تعداد مشترکان آب روستایی آبادان را 13 هزار مشترک عنوان کرد و گفت: سه هزار انشعاب غیر مجاز در مناطق روستایی آبادان وجود دارد.

حسینی وجود انشعاب های غیرمجاز و شکستگی شبکه آب روستایی را از مشکلات موجود در تامین آب مناطق روستایی آبادان برشمرد و گفت: مصرف آب شبکه روستایی برای مصارف دامی و باغات باعث افت فشار آب در این مناطق می شود.

غلامرضا شرفی یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از پیگیری صورت گرفته برای وارد مدار شدن خط آبرسانی غدیر 2 با ظرفیت 151 هزار مترمکعب با هدف تامین آب مناطق روستایی این شهرستان و شهرهای اروندکنار و چوئبده خبر داد و گفت: امید است ظرف 48 ساعت آینده شاهد بهبود کیفیت و کمیت آب مصرفی حومه شهر آبادان باشیم.

طرح آبرسانی غدیر که آب آن از دریاچه سد کرخه تامین می شود به 25 شهر و یک هزار و 608 روستا آبرسانی می کند.

در گام نخست آب با لوله یک هزار و 800 میلیمتری به آبادان، خرمشهر، آبادان، دشت آزادگان و هویزه منتقل شد.

در گام دوم طرح غدیر آب از سد کرخه تا ام الدبس منتقل می شود و از آنجا به وسیله دستگاه پمپاژ دشت آزادگان به سمت آبادان و خرمشهر هدایت می شود و با تکمیل فاز دوم این طرح دیگر نیازی به استفاده از آب شیرین کن در این شهرستانها نیست.

کیفیت آب در خرمشهر و آبادان به دلیل قطع مکرر آب غدیر به نحو غیرمتعارفی کاهش یافت و مشکلاتی را برای شهروندان موجب شده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: قطعی آب ، آبادان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار