فرماندار لالی با اعلام این خبر که مینی بوس مدرسه به صورت آزاد (سهم ۵۰ درصدی دانش آموز و سهم ۵۰ درصدی آموزش و پرورش) طرف قرارداد آموزش و پرورش برای نقل و انتقال دانش آموزان بوده است گفت: در خصوص علت این حادثه تاکنون اطلاعات دقیقی نداریم.
کد خبر: ۶۷۱۲۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷ 22 October 2018

در آخرین روز اولین ماه سال تحصیلی جدید حادثه تلخ دیگری در خوزستان روی داد که نشان می دهد هنوز تدابیر لازم و مناسب برای حفظ جان دانش آموزان بویژه در مناطق محروم و دورافتاده آنگونه که باید اتخاذ نشده و مشخص نیست اینگونه حوادث چه زمانی به درس عبرتی برای مسئولان تبدیل شده و اقدامات عملی و موثری برای پیشگیری از چنین حوادثی را انجام خواهند داد.

به گزارش "تابناک"  رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان از مصدومیت 16 دانش‌آموز در حادثه واژگونی مینی‌بوس که ساعت 13 امروز (30 مهرماه) در دره آرپناه در محور لالی به تاراز خبر داد.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان با اعلام این خبر اظهار کرد: یک دستگاه مینی بوس که حامل دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی بود، در محور لالی به تاراز در منطقه موسوم به دره آرپناه واژگون شد. در این حادثه ۱۶ نفر از دانش آموزان مصدوم شدند.

شهریار میرخشتی در تشریح وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس گفت: ۱۶ دانش اموز با آمبولانس به بیمارستان امید لالی منتقل شدند. سپس ۹ نفر که حال آنها وخیم تر بود به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات نیز در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهار کرد: ۱۶ دانش آموز مصدوم توسط نیروهای هلال‌احمر به نزدیک‌ترین بیمارستان انتقال یافتند. حال ۲ نفر از دانش آموزان بسیار وخیم گزارش شده است.

فتحی گفت: عملیات جهت نجات جان دانش‌آموزان همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان خوزستان ، درباره حادثه رخ داده برای سرویس دانش‌آموزان استان خوزستان، اظهار کرد: امروز سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان پسر یکی از مدارس متوسطه شهرستان لالی هنگام بازگشت از مدرسه دچار حادثه شده و براثر تصادف و واژگونی ۱۰ دانش آموز مصدوم می‌شوند.

وی افزود: هنوز برای ما مشخص نیست که سرویس این دانش‌آموزان از میان خودرو‌های آزادبر بوده است یا خیر.

بابک نوری زاده گفت: سرویس دانش‌آموزان مینی‌بوس بود که براثر این حادثه از میان ۱۰ دانش‌آموز آسیب‌دیده ۸ نفر دچار شکستگی دست و پا شدند و به بیمارستان اهواز منتقل شده و حال  ۲ نفر وخیم است.

سخنگوی اورژانس کشور نیز خاطرنشان کرد که عملیات ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

گودرز ترکی زاده در گفتگو ‌با خبرنگار تابناک در تشریح این حادثه توضیح داد: علت اصلی این حادثه توسط نیروی انتظامی در دست بررسی است.

وی ادامه داد: ۶ نفر از مصدومین این حادثه که به بیمارستان لالی منتقل شده بودند به صورت سرپایی مداوا شده و خوشبختانه حال آن ها مساعد گزارش شده است.

فرماندار لالی با اعلام این خبر که مینی بوس مدرسه به صورت آزاد (سهم ۵۰ درصدی دانش آموز و سهم ۵۰ درصدی آموزش و پرورش) طرف قرارداد آموزش و پرورش برای نقل و انتقال دانش آموزان بوده است گفت: در خصوص علت این حادثه تاکنون اطلاعات دقیقی نداریم.

 امید است پس از رخداد چنین حوادثی که با جان انسان سر و کار دارد، وزارت عریض و طویلی مانند آموزش و پرورش که داعیه دار آموزش کودکان خانواده ها است خود درسی بیاموزد که جان انسان ها در اولین مرحله از هرکاری قرار دارد و بدون فراهم کردن لوازم ایمنی دانش آموزان نباید اقدام به هیچ‌کاری کرد. ضمن انکه ضروری است در صورت سهل انگاری یا عدم مدیریت و پیش بینی های لازم، با عوامل و مسئولان مربوطه برخورد قانونی صورت بگیرد.

متاسفانه تاکنون وزیر آموزش و پرورش و مسئولان ارشد این وزارتخانه در خصوص این حادثه تلخ سکوت اختیار کرده اند و تنها مسئول روابط عمومی اداره کل خوزستان در این زمینه توضیحاتی داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار