استاندار خوزستان خبر داد
استاندار خوزستان با اشاره به این موضوع که تا کنون از دو مرز خوزستان بالغ بر 200 هزار نفر عبور کرده اند، گفت: میزان تردد زائران در حال افزایش است و هر چه به روزهای آخر نزدیک می‌شویم این تعداد رو به فزونی است.
کد خبر: ۶۷۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 22 October 2018

غلامرضا شریعتی یکشنبه (29 مهرماه) در حاشیه بازدید از مواکب و افتتاح موزه عبرت ایران در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کم وبیش همه در خصوص موزه عبرت شنیده‌اند. این موزه نشان دهنده شکنجه‌ها، زحمت‌ها، رنج‌ها و مرارت‌هایی است که برای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی کشیده شده است.

به گزارش"تابناک" وی افزود: چه تلاش‌ها، ایثارها و از خودگذشتگی‌هایی رخ داده و چه مبارزینی همه خطرات را برای اعتلای کلمه الله و جاری کردن احکام مبین اسلام به جان خریده‌اند. اگر چه زحمت زیاد بوده اما پیروزی حاصل شده و خدای تبارک و تعالی به مستضعفین قدرت داده است.

شریعتی با بیان اینکه کفران نعمت نباید کرد و باید قدر این نعمت بزرگ حکومت اسلامی را بدانیم، ادامه داد: باید در جهت پیشرفت، توسعه و گسترش این انقلاب تلاش کنیم و همت بورزیم. باید قدر کسانی که سابقون و پیشگامان این راه بوده‌اند را بدانیم. همه ما در قبال خون‌هایی که برای پیروزی و حفظ انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ریخته شد، مسئول هستیم چراکه این به ما یادآوری می‌کند که در این مسیر باید خودمان را متعهد بدانیم.

وی گفت: امیدواریم نسل جوان ما با دیدن این موارد، بیشتر به مردمی، الهی و خالص بودن زحمات بسیاری که برای این انقلاب عزیز کشیده شده مطلع و آشنا شوند تا ادامه دهنده واقعه راه پیشگامان انقلاب باشند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در مرزهای شلمچه و چذابه تمهیدات لازم و بسیار خوبی اندیشیده شده است، تصریح کرد : شرایط امنیتی، انتظامی و خدماتی به ویژه در مرز شلمچه که یکی از مرزهای خوب کشور به حساب می‌آید بسیار مطلوب و قابل قبول است. خوشبختانه مساله خاصی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: حوزه‌های خدماتی، زیرساختی، انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و سایر دستگاه‌ها پای کار هستند و ما نیز امیدواریم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی که نشان دهنده عزت اسلام، قدرت شیعه و تشیع و تاثیرگذاری و نفوذ کلام جمهوری اسلامی در میان ملت‌های دنیاست، با اقتدار و بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

استاندار خوزستان از عبور بیش از 200 هزار زائر اربعین حسینی از دو مرز شلمچه و چذابه خبر داد و بیان کرد: تاکنون این تعداد زائر از دو مرز استان خوزستان عبور کرده‌اند که از این تعداد بیش از 22 هزار زائر اتباع غیر ایرانی بوده‌اند.

وی افزود: به نظر می رسد زائرین در روزهای آخر منتهی به اربعین برای حضور در این حماسه عظیم اقدام می کنند و عبور زوار روزانه در حال افزایش است.

شریعتی اظهار کرد: میزان قابل ملاحظه‌ای از زائران طی سه روز گذشته از مرزها عبور کرده‌اند. روز گذشته 36 هزار نفر از مرز شلمچه عبور کردند اما از صبح امروز تاکنون حدود 35 هزار زائر از این مرز عبور کرده‌اند.

وی ادامه داد: خروج زائران از گیت‌های خروجی مرز شلمچه در مدت 5 ثانیه انجام می‌شود و این روند به سرعت در حال انجام است.

استاندار خوزستان از استقرار مواکب برای خدمات‌رسانی به زائرین اربعین در خاک عراق خبر داد و خاطرنشان کرد: در خارج از مرز شلمچه و در خاک عراق مواکبی از استان آذربایجان شرقی، استان خوزستان و سایر استان‌ها در طول مسیر مستقر و در حال خدمات‌رسانی هستند.

همچنین سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی به همراه هیئتی از مسئولان بلندپایه ناجا از مرز بین‌المللی شلمچه بازدید کرد.

وی با حضور در برخی مواکب به خادمان زائرین اربعین حسین، دستمریزاد گفت.

فرمانده ناجا سپس با حضور در سالن پایانه شلمچه از روند تردد زائران اربعین حسینی بازدید کرد.

 وی سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن تشکر از زائران اباعبدالله که کمال همکاری را با ناجا داشته‌اند، اظهار کرد: در تمام مرزها تردد به صورت روان در حال شکل‌گیری است و هیچ مشکل امنیتی نیز وجود نداشته است.

فرمانده ناجا تصریح کرد: در مسیر منتهی به مرزها همکاران من حضور دارند و توصیه‌هایی به زائران می‌کنند، مثل گذشته تذکر می‌دهیم که زائران روادید خود را از منابع معتبر تهیه کنند و در مرزها این امکان برای صدور ویزا وجود ندارد و مراقب باشند که دچار افراد سودجو نشوند.

اشتری یادآور شد: اداره گذرنامه به‌صورت سه شیفت در خدمت زائران است و افرادی که گذرنامه جدید اخذ می‌کنند، به صورت همزمان نیز مراکز صدور ویزا برای آنها روادید صادر می‌کنند.

وی بیان کرد: مردم صدور روادید را به روزهای آخر موکول نکنند و هر چه سریعتر جهت طی مراتب صدور روادید اقدام کنند چرا که در حال حاضر مرزها روان و فعال است.

 فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، گفت: عزمی که در مردم وجود دارد تا انتها وجود داشته باشد و ما نیز در این راه خدمت‌گذار مردم خواهیم بود.

اشتری اظهار کرد: نیروی انتظامی با تمام ظرفیت در مرزهای سه گانه حضور دارند و در خدمت زائران هستند تا بهترین خدمات را به آنها ارائه می دهند.

وی ادامه داد: به اتباع خارجی اعلام می‌کنیم که به دلیل وجود امکانات و زیرساخت های لازم مرز شلمچه را برای تردد انتخاب کنند.

فرمانده ناجا تأکید کرد: وضعیت امنیت در داخل و خارج از مرزها به برکت خداوند و اباعبدالله بسیار خوب است و ما مشکلی نداریم، اما مردم نیز باید هوشیار باشند و ضمن همکاری با پلیس موارد مشکوک را به نیروهای پلیس اعلام کنند.

اشتری خاطرنشان کرد: هیچ گذرنامه جعلی تا کنون یافت نشده، ولی تعداد اندکی روادید بوده که شناسایی و برخورد لازم صورت گرفته و مردم نیز دقت کنند از محل‌هایی که از قبل تعیین شده مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار