رییس آموزش و پرورش عشایر استان:
رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان با اشاره به وجود حدود 135 مدرسه چادری عشایری در استان، گفت: در دشت‌ها، با وزش باد و گرد و غبار ممکن است حتی این چادرها از جای خود کنده شوند و با حداقل گرد و خاک و مشکلات، این کلاس‌ها باید تعطیل شوند.
کد خبر: ۶۷۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ 22 October 2018

حمید قنبری اظهار کرد: علی‌رغم خدماتی که در بحث ساخت و ساز در حوزه مدارس عشایری انجام شده است، همچنان این حکایت باقی است و مدارس عشایری در مقابل مسائلی از قبیل وزش باد و گرد و غبار هیچ گونه مقاومتی ندارند.

وی افزود: در حال حاضر 135 مدرسه عشایری چادری، 95 مدرسه کانکسی و 130 مدرسه فرسوده و خطرآفرین در مناطق کوهستانی و عشایری برای دانش‌آموزان وجود دارد. همچنین حدود 180 مدرسه ما نوساز هستند. در مناطق شوش و اندیکا بیشترین مدارس چادری ما قرار دارند. در دشت‌ها، با وزش باد و گرد و غبار ممکن است حتی این چادرها از جای خود کنده شوند و با حداقل گرد و خاک و مشکلات، این کلاس‌ها باید تعطیل شوند و این تعطیلی‌های مکرر نیز می‌توانند در روند آموزشی دانش‌آموزان تاثیرات منفی داشته باشد.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان با اشاره به مقام نبودن مدارس عشایری در برابر گرد و غبار، گفت: این مساله شرایط نامناسبی برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند. امیدواریم با مقاوم‌سازی این مدارس، شرایط مناسب تحصیلی برای دانش‌آموزان فراهم شود. در روز‌های گذشته با حضور دکتر رخشانی‌مهر، رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز این مطالب را بیان کردیم و توضیح دادیم که بسیاری از مدارس ما خطرآفرین و فرسوده هستند و نیاز به بازسازی و بهبود دارند.

قنبری ادامه داد: قول‌هایی برای کمک در این زمینه به ما داده شد اما با توجه به تنگناهای مالی که در سراسر کشور وجود دارد، نمی‌توانیم اطمینان داشته باشیم همه این مشکلات در کوتاه‌ترین مدت حل شوند، مگر اینکه خیرین برای حل این مشکلات پای کار بیایند. همانطور که از استان‌های مجاور برای ما کانکس فرستاده می‌شود، امیدواریم خیرین درون استان نیز به این بخش ورود پیدا کنند.

وی افزود: در مدارس عشایری همچنین در بحث وسایل سرمایشی در فصل گرما و وسایل گرمایشی در فصل سرما با مشکلاتی مواجه هستیم. پیشنهاد ما این است که در جاهایی که می‌شود، ساخت و ساز انجام شود و در مکان‌هایی که امکان ساخت و ساز نیست نیز کانکس‌هایی برای این دانش‌آموزان در نظر گرفته شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: مدارس عشایری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار