فرماندار بندرماهشهر:
فرماندار بندر ماهشهر گفت: ما بر اساس اعلام هواشناسی تعطیلی مدارس را اعلام می‌کنیم، متاسفانه سیستم‌های هواشناسی به موقع به مدیران اعلام نمی‌کنند تا بر اساس اعلام هواشناسی تصمیم به موقع گرفته شود.
کد خبر: ۶۷۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳ 21 October 2018

محسن بیرانوند اظهار کرد: ما بر اساس اعلام سازمان هواشناسی تصمیم می‌گیریم، هواشناسی شب گذشته اعلام کرد امکان برخاستن غبار محلی وجود دارد اما متاسفانه زمان را اعلام نکرد.

وی افزود: این گرد‌و‌غبار به صورت محلی است و بر اساس الگوهای هواشناسی نیست که بشود از قبل پیش‌بینی کرد و بر اثر وزش باد محلی ایجاد شده است و حدود ساعت 14 آن هم بر اساس مشاهدات عینی تعطیلی را اعلام کرده‌ایم!

فرماندار بندرماهشهر گفت: ابتدا مشاهدات عینی داشته‌ایم و بعد از تماس با هواشناسی به ما اعلام شد افق دید به زیر هزار متر رسیده است و تعطیلی مدارس را در همه مقاطع اعلام کرده‌ایم.

 بیرانوند با اشاره به اینکه متاسفانه هواشناسی استان به موقع اطلاع رسانی در خصوص وضعیت جوی انجام نمی‌دهد، بیان کرد: ما بر اساس اعلام هواشناسی تعطیلی را اعلام می‌کنیم، متاسفانه سیستم‌های هواشناسی به موقع و مفید به مدیران اعلام نمی‌کنند تا بر اساس اعلام هواشناسی تصمیم به موقع گرفته شود، اینکه علت این نوع اطلاع رسانی در سیستم هواشناسی چیست را بنده بی اطلاع هستم و باید بررسی شود.

فرماندار بندرماهشهر در خصوص تعطیلی بدون دلیل مقاطع ابتدایی شهرستان در روز گذشته (شنبه)، اظهار کرد: تعطیلی مقاطع ابتدایی در روز شنبه را ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان اعلام کرد و طبیعتا بر اساس پیش بینی هواشناسی انجام شده است.

وی در خصوص تعطیلی روز دوشنبه هفته گذشته، بیان کرد: تعطیلی روز دوشنبه هفته گذشته طبق اعلام هواشناسی استان خوزستان موضوع حاد نبود اما ساعت 6 صبح متوجه غلظت ریزگردها شدیم و تعطیلی را اعلام کردیم در صورتی که ستاد مدیریت بحران استانداری اعلام تعطیلی را نداشت اما در شهرستان بندرماهشهر توسط فرمانداری تعطیلی اعلام شد.

بیرانوند در پایان گفت: به فرمانداری اعلام شده بود از شنبه تا دوشنبه امکان بروز پدیده گرد و غبار به دلیل وزش بادهای محلی وجود دارد، اما اینکه دقیقا در چه روزی و در چه ساعتی رخ خواهد داد مشخص نبود به همین علت بعد از ساعت 14 امروز در حالی که دانش آموزان بر سر کلاس درس بودند تعطیلی مدارس را اعلام کردیم.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار