شیروانی خوستار شد:
رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان با بیان این‌که حفظ عناوین کسب شده توسط ورزشکاران استان در پاراآسیایی جاکارتا نیازمند فراهم شدن یکسری شرایط لازم است، گفت: در حال حاضر آن‌چه می‌تواند در این زمینه بسیار به ما کمک کند، تشکیل کارگروه قهرمانی و اجرای آیین‌نامه حمایت از ورزش‌های جانبازان و معلولان در استان است.
کد خبر: ۶۷۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ 21 October 2018

مهرداد شیروانی در خصوص عملکرد کاروان خوزستان در بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا، اظهارکرد: 15 ورزشکار و سه مربی از خوزستان به این رقابت‌ها اعزام شده بودند که در بخش کمی و کسب سهمیه، رشد 100 درصدی داشتیم؛ حاصل این حضور کسب پنج طلا، چهار نقره و سه برنز بود و در بخش کیفی نیز 15 درصد از مدال‌های کسب شده توسط کاروان ایران حاصل کار ورزشکاران خوزستانی بود.

وی ادامه داد: آن‌چه اکنون مهم است، حفظ این عناوین می‌باشد و در حال حاضر آن‌چه می‌تواند در این زمینه بسیار به ما کمک کند، تشکیل کارگروه قهرمانی متشکل از کارشناسان نخبه در بخش آمادگی جسمانی، تغذیه و روانشناسی ورزشی است. با توجه به سرمایه‌گذاری که در کشورهای دیگر انجام می‌شود و همچنین ادغام کلاس‌ها واقعا مدال‌آوری بسیار سخت شده است و نیروهای نخبه ما نیز در این زمینه با مشکل مواجه هستند.

رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان گفت: تشکیل این کارگروه از کارهای مهم و نیاز اصلی استان محسوب می‌شود. همچنین امیدوارم اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان بتواند با تجهیز پایگاه قهرمانی و استفاده از کارشناسان نخبه، ورزشکاران مستعد و قهرمان استان را در تمامی رشته‌ها تحت پوشش قرار دهد. ما خودمان ورزشکاران مستعد را شناسایی کرده‌ایم و استعدادیابی نیز صورت گرفته ولی کار در همین بخش آن هم به دلیل عدم حمایت مالی باقی مانده است. به دلیل عدم حمایت مالی نتوانسته‌ایم استعدادها را پرورش دهیم زیرا برای این کار نیاز به تجهیزات، مربی و زیرساخت‌های مناسبت و خوب هستیم که متاسفانه در حال حاضر در خوزستان از این موارد بهره‌مند نیستیم.

وی با اشاره به اتفاقات مهم پیش‌رو این هیات نیز گفت: در ر وزهای پایانی هفته پارالمپیک به سر می‌بریم که طی هماهنگی که با سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی خوزستان انجام دادیم، 35 برنامه در شهرستان‌های مختلف اجرا شد. در ادامه نیز دو برنامه خیلی مهم داریم که لازم و ملزوم یکدیگر هستند و انجام آن برای بسترسازی جهت در پیش بودن مسابقات مهم پاراآسیایی جوانان و پارالمپیک 2020 توکیو بسیار مهم است.

شیروانی افزود: همچنین جشنواره استانی را هم در پیش داریم که این جشنواره با حضور 450 نفر از ورزشکاران شهرستان‌های اهواز، آبادان، دزفول و خرمشهر، از 23 تا 25 آبان در شش رشته ویژه بانوان و هشت رشته ویژه آقایان برگزار خواهد شد. در این بخش باید از مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند تشکر کنم زیرا 50 درصد برنامه‌هایی که در آبادان و خرمشهر برگزار می‌شود با همکاری این عزیزان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از این 450 نفر، 320 نفر برای حضور در جشنواره کشوری انتخاب خواهند شد که این جشنواره نیز به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب از 11 تا 18 بهمن‌ماه برگزار می‌شود. به هر حال حضور در این دو برنامه نیاز به حمایت مالی دارد و ما از آقای حیدری مجددا درخواست می‌کنیم که جلسه‌ای که قرار است جهت تقسیم وظایف دستگاه‌های مختلف استان برگزار شود را هر چه زودتر تشکیل دهد زیرا کار کوچک و ساده نیست. ما تمام برنامه‌ریزی‌های آن را طی ماه‌های گذشته انجام داده‌ایم و اکنون در بحث اجرا و مالی با مشکل مواجه شده‌ایم که آن هم نیازمند حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان است. برنامه‌هایی که در بحث جشنواره انجام می‌شود، مقدمه انتخاب ورزشکاران برای حضور در مسابقات پاراآسیایی 2019 جوانان و پارالمپیک 2020 توکیو است و به همین دلیل بسیار حائز اهمیت است.

رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان با اشاره به عملکرد این هیات در مدت حضور وی در راس این هیات، گفت: زمانی که هیات را تحویل گرفتیم، خوزستان در رده یازدهم کشور قرار داشت که با توجه به فعالیت و برنامه‌هایی که داشتیم، در سال 96 توانستیم به رتبه نخست برسیم. همچنین در این مدت ورزشکاران خوزستانی در دو سه رویداد مهم برون‌مرزی نقش ارزنده‌ای داشته‌اند و صاحب مدال و عناوین خیلی خوبی شده اند ولی ما مشکلاتی داریم که باید مرتفع شوند.

وی ادامه داد: اولین مشکلی که با آن مواجه هستیم، عدم اجرای آیین‌نامه حمایت از ورزش‌های جانبازان و معلولان بوده که به تایید رییس جمهور نیز رسیده و به تمام وزارتخانه‌ها هم ابلاغ شده است. برای اجرایی شدن این آیین‌نامه نیاز به جلساتی با محوریت مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و استاندار است. این موضوع می‌تواند خیلی راه‌گشا باشد زیرا در یکی از بندهای این آیین‌نامه، وزارت ورزش مکلف شده است که باشگاه‌های مطرح استان‌ها و کشور بتوانند به صورت مستقیم، از ورزش‌های جانبازان و معلولان حمایت کنند تا آن‌ها در مسابقات کشوری اسپانسر داشته باشند.

شیروانی بیان کرد: در حال حاضر این موضوع در خیلی از باشگاه‌های استان انجام نمی‌شود و برخی باشگاه‌ها فقط در یک رشته آن هم نه ورزش‌های جانبازان و معلولان فعال هستند. به طور مثال اگر تیم بسکتبال با ویلچهر استان تحت نظر باشگاه پترشیمی قرار بگیرد، قطعا نفرات بیشتری را می‌توانیم به جامعه ورزش معرفی کنیم.

وی ادامه داد: دومین مشکل ما عدم تکمیل مجموعه ورزشی کوی طلاب است. این مجموعه از سال 88 کلنگ‌زنی شد و نزدیک به 10 سال است که هنوز به بهره‌برداری نرسیده، البته در زمان مدیریت آقای حیدری جهشی داشته است و در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدوارم 10 درصد باقیمانده نیز انجام شود و به بهره‌برداری برسد.

رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان عنوان کرد: فاز اول این مجموعه شامل سالن تمرینی رشته‌های تنیس‌روی‌میز آقایان و بانوان و فعالیت‌های همگانی است که انتظار داریم حداقل این سالن هر چه سریعتر آماده شود. فکر می‌کنم تکمیل آن به 20 روز زمان نیاز داشته باشد. همچنین مشکل دیگر ما این است که با کمبود تجهیزات در رشته‌های مختلف ورزشی مواجه هستیم و متاسفانه تجهیزات ما به روز و استاندارد نیستند و همین موضوع به ضرر ورزشکاران استان است.

وی بیان کرد:‌ اخیرا نیز وزارت نفت نامه‌ای به شرکت‌های نفتی مبنی بر کاهش فعالیت‌ها به ویژه بخش ورزش ابلاغ کرده است که این می‌تواند اثرات سویی بر عملکرد ورزش خوزستان به ویژه ورزش جانبازان و معلولان داشته باشد زیرا کسب این افتخارات تنها توسط ما رقم نخورده است و باشگاه‌هایی چون مناطق نفت ‌خیز جنوب، پالایش نفت آبادان و ملی‌حفاری نیز در این زمینه به ما کمک کرده‌اند که جا دارد از این باشگاه‌ها نیز قدرانی کنم.

شیروانی افزود: تیم تنیس‌روی‌میز بانوان و بسکتبال با ویلچر خوزستان تحت نظر باشگاه ملی حفاری هستند که با این نامه ابلاغ شده، این دو تیم خوزستانی که صاحب عنوان هم هستند، متضرر می‌شوند. امیدوارم این موضوع با پیگیری و همکاری نمایندگان استان در مجلس به صورت کلی مرتفع و حل شود یا حداقل ورزش‌های جانبازان و معلولان از این موضوع مستثنی شوند.

وی گفت: جا دارد از باشگاه مناطق نفت‌خیز جنوب، ملی حفاری، پالایش نفت آبادان، سازمان آب و برق خوزستان و تمامی هیات‌ها و روسای کمیته‌ها‌ی استانی و همچنین پرسنل پرتلاش هیات خوزستان که در راه این موفقیت‌ها دوشادوش ما بوده‌اند نیز قدردانی کنم. همچنین از حمایت‌های استاندار خوزستان و مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان تشکر می‌کنم و باز هم تاکید می‌کنم استمرار این موفقیت‌ها تنها با داشتن طرح، برنامه و حمایت مالی امکان‌پذیر خواهد بود.

رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان همچنین عنوان کرد: زمانی که یک ورزشکار مدال می‌گیرد، از او تجلیل می‌شود اما هیات دیده نمی‌شود و انتظار ما از مسوولان این است که سهم هیات مربوطه که تلاشش فراهم کردن، شرایط لازم برای قرار گرفتن ورزشکار در مسیر قهرمانی است نیز داده شود. آن‌چه شما در پاراآسیایی جاکارتا دیدید، حاصل فعال بودن تنها 10 هیات شهرستانی است و اگر ما بتوانیم سایر هیات‌ها را هم فعال کنیم، عملکردمان خیلی بهتر از این خواهد شد که این مهم نیازمند حمایت مالی و آماده شدن مجموعه ورزشی کوی طلاب و تشکیل آن کارگروه است.

وی تاکید کرد: ما در بخش بانوان نیز به صورت جدی کار می‌کنیم و می‌خواهیم بیش از این، این بخش را توسعه دهیم. ما اکنون روی نفرات جدیدی کار می‌کنیم و در حال حاضر هیات گتوند عمدتا روی بخش بانوان کار می‌کند. به هر حال اگر از ما حمایت شود، به کسب مدال در پاراآسیایی 2019 جوانان نیز امیدوار و خوش‌بین هستیم.

شیروانی در پایان همچنین با تشکر از حمایت‌های موسسه ایثار، عنوان کرد: این موسسه از سال 88 با هدف ارائه خدمات متناسب با نیازهای جامعه هدف در دو بخش فرهنگی و ورزشی تاسیس شد و توانسته خدماتی در رشته‌های مختلف ارائه دهد. اهداف پیش‌رو این موسسه که کمک‌‌های خوبی به ما داشته است، راه‌اندازی طرح پایش سلامت و طرح توسعه دهکده سلامت با مشارکت بخش خصوصی است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار