از سوی اتحادیه هتلداران شهرستان اهواز، نشست هم ‎ اندیشی ‎ در راستای بررسی مشکلات هتلداران با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در هتل پارس اهواز برگزار شد .
کد خبر: ۶۷۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 21 October 2018

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به برپایی این نشست افزود: هتلداری ویترینی از فعالیت‎های حوزه گردشگری است که البته با چالش‎هایی نیز مواجه است؛ از این رو طی این نشست، هتلداران پیشنهاداتی را مطرح کردند و ما نیز ضمن این‎که درصدد دنبال کردن بخشی از خواسته‎های آنان هستیم، پیشنهاداتی را باتوجه به شرایط خاص اقتصادی حکم‎فرما بر کشور، به آن‎ها ارائه کردیم.

علیرضا ایزدی افزود: باتوجه به این‎که طی ماه آینده احتمالاً اتفاقات دیگری نیز در حوزه تحریم‏‎ها در کشور رخ دهد، پیشنهاد کردیم که این هتلداران حوزه فعالیت خود را مورد آسیب‎شناسی قرار دهند و بسته‎ پیشنهادی‎ را ظرف حداکثر دو هفته آینده به ما را ارائه دهند و در این بسته‎ها راهکارهایی پیشنهاد کنند که چگونه از این دوره بدون آن‎که رونق گردشگری دچار مشکل یا نوسان شود عبور کنند.

وی با بیان این‎که یکی دغدغه‎ها در این حوزه، موضوع هزینه اتاق برای گردشگران داخلی و خارجی است گفت: معتقدم بر مبنای کار کارشناسی اگر بتوانیم هزینه اتاق را از گردشگران خارجی به دلار محاسبه و اخذ کنیم، منطقی‎تر خواهد بود؛ چراکه درحال حاضر قیمت هتل‎های ما در بحث ارزی، بسیار ناچیز است که این لطمه جدی به بازار گردشگری و هتلداری وارد می‎کند.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با تاکید بر این که حمایت از هتلداران وظیفه اصلی و خطیر مجموعه اداره‎کل میراث فرهنگی استان است اظهار امیدواری کرد: در فضای تعاملی با شهرداری و مجموعه شرکت آب و برق و گاز و خدمات‎رسانی این ارگان‎ها، وضع خدمت‎رسانی به گردشگران در هتل‎ها نیز شکل مطلوب‎تری به خود گیرد.
ایزدی بیان کرد: در این نشست درخصوص این موارد صحبت شد و به راهکارها و توافقاتی نیز رسیدیم و امیدواریم که با همکاری تمام بخش‎ها مشکلات به سرانجام برسد.

او خاطرنشان کرد: این نشست بهانه‎ای نیز برای تجلیل از زحمات هتلداران شهرستان اهواز در طول سال گذشته به ویژه ایام نوروز و نیز تبریک روز جهانی جهانگردی به این هتلداران بود که در پایان نشست تقدیری نیز از این عزیزان انجام شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار