مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت : در مراسم اربعین حسینی امسال 20 دکل سیار و ثابت در 2 مرز چذابه و شلمچه استان ارائه خدمات اینترنت و تلفن همراه به زوار را پوشش می دهند.
کد خبر: ۶۷۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 21 October 2018

رحیم فلاح زاده با اشاره به اینکه 2 مرکز تلفن در مرزهای شلمچه و چذابه مستقر هستند و این مراکز اصلی در ایجاد ارتباط 2 پایانه اهمیت دارند و ارتباط در شرایط عادی را فراهم می کنند بیان کرد: این 2 مرکز مجهز به فیبر نوری هستند و در 2 بعد تامین ارتباط و پهنای باند فعال هستند.

وی گفت: از 20 دکل مستقر در مسیر 2 مرز چذابه و شلمچه 13 دکل در مرز چذابه مستقر هستند ، پارسال 12 دکل در این مسیر مستقر بودند که امسال یک دکل در این مسیر اضافه شده است.

فلاح زاده افزود : از 13 دکل موجود در مرز چذابه پنج دکل سیار بود که 2 دکل را ثابت کردیم و از سه دکل سیار 2 دکل را در پایانه چذابه قرار دادیم و این پایانه به خدمات شبکه همراه اول، اینترنت 3G ، 4G برخوردار است .

وی گفت: همچنین امسال در مسیرهای عبدالخان به میشداغ ، فکه و شهید آوینی دکل مستقر شده است که به نسل سه شبکه های مخابراتی ارتقاء داده شدند .

فلاح زاده در ادامه افزود: درمسیر شلمچه هم پارسال هفت دکل وجود داشت که امسال هم همان تعداد دکل مستقر است با این تفاوت که این دکل ها به آخرین تکنولوژی ارتقاء داده شده اند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان با اشاره به اینکه در پایانه شلمچه یک دکل ثابت و 2 دکل سیار مستقر شده بیان کرد: در مسیر موکب های شلمچه نیز سه دکل و در یادمان شهدای شلمچه یک دکل قرار دارد ، همچنین دو سایت بصورت ثابت در مسیر شلمچه بصورت ثابت احداث شدند .

وی گفت: به ظرفیت های سال گذشته تکنولوژی اضافه کردیم و دکل ها امسال به نسل 4.5 ارتقاء داده شدند.

فلاح زاده گفت: پارسال پوشش شبکه همراه و اینترنت 1.5 میلیون نفر را در 2 مرز پیش بینی کردیم و امسال برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر دکل ها را به تکنولوژی به روز مجهز کردیم.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان با اشاره به اینکه در 2 مرکز از فیبر نوری استفاده شده ، بیان کرد: به همین منظور بقیه اپراتورها هم می توانند از بستر و پهنای مخابرات استفاده کنند.

وی گفت: برای نیروی انتظامی و بخش گذرنامه و پایانه تلفن ثابت و عملیات صدور گذرنامه پهنای باند مورد نیاز را تامین کرده ایم.

فلاح زاده با اشاره به تامین وای فای رایگان در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه ادامه داد : پارسال با مشارکت همراه اول وای فای رایگان در 2 مرز تامین شد که امسال شرکت مخابرات خود ورود کرده و در 2 پایانه و محوطه بیرون پایانه وای فای رایگان در اختیار زوار قرار خواهد گرفت و محدودیتی برای استفاده زوار وجود ندارد.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: امسال برای تامین برق پایدار در 2 مرز از باطری های پشتیبان و دیزل ژنراتور استفاده کردیم که اگر برق قطع شود از این امکانات استفاده شود و دچار قطعی در شبکه نشویم، همچنین 2 تیم از مخابرات به صورت شبانه روزی در 2 مرز مستقر هستند تا در صورت مشکل در کمترین زمان امکان برطرف کردن مشکل را داشته باشند.

فلاح زاده ادامه داد: پارسال مشکلی در پشتیبابی برق ایجاد شد که امسال با تجهیزاتی که در نظر گرفته شده امیدواریم این مشکلات ایجاد نشود.

پیش بینی شده بیش از یک میلیون زائر از سراسر ایران اسلامی و 93 کشور جهان از طریق مرزهای چذابه و شلمچه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی راهی عراق شوند.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار