رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: تا روز ۲۷ مهرماه جاری بیش از دو هزار و ۲۰۰ زائر به بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه مراجعه کردند.
کد خبر: ۶۷۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 23 October 2018

شکراله سلمان‌زاده اظهار کرد: تا روز ۲۷ مهرماه سال‌جاری به صورت دقیق سه هزار و ۲۸۱ زائر به بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان مستقر در مرز شلمچه مراجعه کردند.

وی اضافه کرد: در همین بازه زمانی ۱۶۴ نفر بستری موقت شدند و با تشخیص پزشک حاضر در بیمارستان صحرایی شلمچه تعداد ۴۳ نفر از زائران اربعین نیز به بیمارستان‌های پیشتیبان اعزام شدند، ضمن اینکه بقیه افراد مراجعه‌کننده به بیمارستان ضمن درمان سرپایی مشکلی برای ادامه مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی را نداشتند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه روز گذشته تعداد مراجعه به بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان ۸۶۱ نفر بود، افزود: ۴۶ پرستار در قالب شیفت‎‌های چهار نفره در بیمارستان صحرایی شلمچه حاضرند که این شیفت ها ۱۲ ساعته اند و خدمات پرستاری به زائران به صورت ۲۴ ساعته انجام می شود؛ همچنین یک نفر نیز به صورت سوپروایزر شیفت خدمات‌رسانی می‌کند.

وی ادامه داد: برای شناسایی و بیماریابی (بیماری‌های سندرمیک) تیم‌های بهداشت محیط و کارشناس مبارزه بیماری‌ها به همراه یک پزشک در پایانه مرزی شلمچه حاضر هستند.

سلمان‌زاده تعداد نیروهای بهداشتی مستقر در مبادی ۲۴گانه خروجی و پست مراقبت مرزی پایانه ۳۰ نفر هستند و با توجه به حضور اتباع خارجی بیماری‌هایی همچون مالاریا نیز رصد خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان تصریح کرد: مراقبت‌های بهداشتی در مرز شلمچه تا نیمه آبان ماه سال‌جاری ادامه دارد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار