مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با تاکید بر لزوم شناسایی نقاط حادثه خیز جاده ها در استان خوزستان، گفت: در حال حاضر اعتبارات ما به اندازه ای نیست که جاده ها را اصلاح کنیم اما حداقل باید نقاط حادثه خیز رفع شوند.
کد خبر: ۶۷۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 21 October 2018

کیامرث حاجی زاده در جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان های حیاتی، بلایای جوی و طوفان خوزستان که شنبه( ۲۸ مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: طبق قانون سازمان مدیریت بحران می تواند از پنج درصد اعتبارات تملک دارایی و عمرانی دستگاه ها برای رفع بحران بهره ببرد که در این زمینه باید نقاط حادثه خیز در اولویت قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: در این جهت باید مدیران کل در کارگروه ها شرکت کنند زیرا در این جلسات می خواهیم تصمیم گیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با تاکید بر لزوم شناسایی نقاط حادثه خیز جاده ها در استان خوزستان، عنوان کرد: در حال حاضر اعتبارات ما به اندازه ای نیست که جاده ها را اصلاح کنیم اما حداقل باید نقاط حادثه خیز رفع شوند.

حاجی زاده گفت: همچنین باید وضعیت ارتباطی بهتر شود تا در صورتی که برای کسی حادثه ای رخ دهد، بتواند با عامل امدادی تماس بگیرد. در برخی مناطق مردم به علت دیر رسیدن یا نرسیدن امدادگران و آمبولانس ها دچار مشکل شده اند یا از بین رفته اند.

حاجی زاده با بیان اینکه برخی معضلات در خوزستان رها شده اند، عنوان کرد: در برخی روستاها جمعیت زیادی زندگی می کنند و اگر دچار حادثه شوند، سه تا چهار ساعت زمان می‌برد تا آمبولانس به محل حادثه برسد.

وی با بیان اینکه علائم هشداردهنده با جان انسان ها سر و کار دارند، گفت: در حال حاضر که نمی توانیم کاری کنیم، حداقل علائم هشداردهنده بیشتری نصب شوند. در برخی مناطق علائم هشداردهنده نصب نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با گلایه از مدیران شرکت های مستقر در خوزستان بیان کرد: طی ماه گذشته شاهد حادثه انفجار در خطوط لوله گاز در باغملک بودیم که پس از آن مصوب کردیم حداقل چهار پایگاه اطفای حریق راه اندازی شود اما تاکنون در این زمینه اقدام نشده است. باید حریم لوله ها ایمن شود یا حداقل تعدادی پایگاه اطفای حریق راه اندازی کنند. هر اتفاقی در این مسیر رخ دهد به عهده این شرکت ها است و باید خسارتش را پرداخت کنند.

حاجی زاده با اشاره به تعطیلی مدارس هنگام وقوع گرد و غبار، عنوان کرد: در مواقعی که این پدیده فراگیر است، ستاد مدیریت بحران تعطیلی را اعلام می کند. طبق مصوبه ای که داشتیم که باید قبل از ۷۲ ساعت این پدیده پیش بینی شود اما واقعیت این است که در بحث پیش بینی مشکل وجود دارد.

وی با اشاره به نحوه اعلام تعطیلی در هنگام گرد و غبار افزود: هنگام وقوع گرد و غبار باید مرکز بهداشت، هواشناسی و سازمان محیط زیست نظراتشان را ارائه کنند و سپس نسبت به اعلام تعطیلی تصمیم گرفته شود. تعطیلی های پیاپی نیز عوارض زیادی بر اقتصاد و آموزش وارد می کند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: زمانی که شب شاهد وقوع گرد و غبار باشیم، باید آموزش و پرورش آمادگی داشته باشد تا کلاس های مدارس در صبح فردا تمیز باشند.

حاجی زاده با اشاره به تعطیلی شنبه، گفت: به دلیل اینکه زمان دقیق وقوع گرد و غبار مشخص نبود، تصمیم گرفته شد تنها مدارس گروه های حساس در ۱۰ شهرستان تعطیل شوند. تنها ملاک ما برای اعلام تعطیلی نیز پیش بینی های هواشناسی است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: مدیریت بحران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار