معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: صدور حواله تحویل لاستیک خودروهای غیر حمل و نقل جاده ای باید توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام شود.
کد خبر: ۶۶۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 20 October 2018

یوسف عابدینی در ستاد تنظیم بازار استان در سرسرای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: امکان صدور حواله برای خودروهای سپاه پاسداران، مرزبانی و ناوگان شهرداری از سوی اداره کل حمل و نقل و پایانه ها وجود ندارد.

وی گفت: صدور حواله تحویل لاستیک برای خودروی این دستگاه ها باید از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت استان انجام شود و تنها حواله تحویل لاستیک برای خودروهای حمل و نقل جاده ای توسط اداره کل حمل و نقل و پایانه ها انجام می شود.

عابدینی ادامه داد: صدور حواله تحویل لاستیک برای خودروهایی که جزو حمل و نقل جاده ای است توسط سازمان راهداری و حمل و نقل و پایانه ها انجام می شود و صدور حواله بخش غیر حمل و نقل جاده ای باید از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت انجام می شود.

معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار داشت : سهمیه لاستیک خودروها در سامانه ثبت و توزیع لاستیک وجود دارد و حواله برای ناوگانی صادر می شود که دارای کارت هوشمند در بخش حمل و نقل جاده ای هستند.

درادامه این نشست معاون فرماندار شهرستان لالی بیان کرد: این شهرستان با مشکلات و کمبودهای مختلفی روبرو است که از آن جمله می توان به کمبود کالاهایی مثل لاستیک خودروهای سنگین، روغن موتور و آهن آلات اشاره کرد.

سحر احمدی ادامه داد: افزایش چشمگیر قیمت برخی از اقلام همچون رب گوجه فرنگی، پوشاک بچه و مواد شوینده در این شهرستان مردم را دچار مشکل کرده است.

وی گفت: کسری سهمیه آرد در واحدهای نانوایی شهرستان، عدم درج قیمت مصرف کننده توسط شرکت های تولیدی بر روی کالاهای مصرفی، کمبود نیروی انسانی برای بازرسی و پوشش بازار و واحدهای صنفی، بازدارنده نبودن جرایم تعزیرات جهت پرونده های تخلف صنفی از دیگر مشکلاتی است که در بازار این شهرستان با آن روبرو هستیم.

معاون فرماندار شهرستان لالی ادامه داد: درخواست کالا از مناطق مختلف شهرستان لالی زیاد است و میزان کالایی که در این شهرستان توزیع می شود جوابگوی نیاز مردم نیست.

فرماندار شهرستان اندیکا نیز در این نشست اظهار داشت: جو روانی که به دلیل افزایش قیمت ارز و کالا در کشور ایجاد شد باعث شد که مردم خرید انبوه کالا داشته باشند و همین موضوع باعث افزایش قیمت و کمبود برخی کالاها در بازار شد.

مراد علی سعیدی پور ادامه داد: لازم است برای ایجاد یک آرامش روانی و ایجاد تعادل هر چه بیشتر در بازار با همکاری صدا و سیما مردم را از نبود مشکل در تامین کالا آگاه کنیم تا از تقاضای زیاد مردم برای خرید کالا در میزان زیاد کاسته شود.

با افزایش قیمت ارز و کالاها قیمت لاستیک در بازار نیز افزایش یافت که همین موضوع باعث اعتصاب کامیون داران در یک ماه اخیر شد که به همین منظور سهمیه لاستیک برای توزیع با نرخ دولتی در نظر گرفته شده است و تا کنون سه هزار و 200 حلقه لاستیک در خوزستان توزیع شده است این در حالی است که 14 هزار خودروی سنگین در استان وجود دارد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: راهداری ، لاستیک ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار