حرکت قطار بر ریل پتروشیمی؛
نخستین محموله ریلی از محصولات شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به داخل کشور حرکت کرد.
کد خبر: ۶۶۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 18 October 2018

رئیس امور گمرکی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اعلام این خبر گفت: برای نخستین بار 280 تن PET شرکت پتروشیمی شهید تندگویان از طریق پایانه ریلی منطقه به تهران و قزوین ارسال شد.

سعید بهبهانی اسلامی افزود: با آغاز بهره برداری رسمی از این پایانه، ظرفیت حمل و نقل ریلی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی فعال و در اختیار شرکت های مستقر در منطقه قرار گرفته است.

وی از اعلام آمادگی شرکت های شهید تندگویان، نویدزرشیمی، امیرکبیر، اروند، مارون و لاله برای استفاده از این ظرفیت خبر داد و خاطرنشان کرد: میزان تولیدات محصولات پتروشیمی شرکت های منطقه بسیار بیشتر از ظرفیت این پایانه است و تنها می‌تواند 20 درصد نیاز حمل و نقل محصولات را پاسخ دهد؛ لذا مانند گذشته حمل و نقل جاده ای، یکی از ارکان حمل و نقل در پتروشیمی خواهد بود.

بهبهانی کاهش 30 تا 40 درصدی هزینه حمل، کاهش خطرات انسانی و افزایش ایمنی در منطقه و در جاده های مواصلاتی کشور را از مزایای استفاده از حمل و نقل ریلی برشمرد و افزود: این امر با مشارکت فعال بخش خصوصی و از طریق تعامل با راه آهن جمهوری اسلامی محقق شد.

پیش از این، از خط راه آهن تنها برای حمل و نقل مواد و محصولات به بندرامام خمینی (ره) استفاده می‌شد که از این پس، پتروشیمی به عنوان یک ایستگاه جدید در سیستم ریلی کشور معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار