نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: نحوه برخورد مدیریت عالی استان در راستای رسیدگی به نیازهای استان باید الگوی سایر مسوولان در دستگاه های اجرایی مختلف قرار گیرد.
کد خبر: ۶۶۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴ 17 October 2018

به گزارش تابناک آدذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز چهارشنبه در نشست فصلی ائمه جمعه شهرستان های مختلف که با حضور استاندار آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: انتظار ما در زمینه فرهنگی از مسوولان این است که کمک کار ائمه جمعه باشند و به مباحث فرهنگی و دینی بودجه لازم را اختصاص دهند.
وی اضافه کرد: از استاندار آذربایجان غربی نیز انتظار داریم تا در سرکشی به شهرستان ها عدالت را رعایت کنند.
وی بیان کرد: ائمه جمعه بنابه دستور مقام معظم رهبری، کمک حال دولت و مسوولان هستند و به همین خاطر بهتر است ارتباط بین مسوولان و ائمه جمعه بیشتر باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: در نصب مسوولان، ائمه جمعه نیز باید در جریان معارفه قرار گیرند تا شناخت لازم ایجاد شده و بهتر بتوانند مشکلات مردم را به مسوولان انتقال دهند.
وی گفت: زمانی که ائمه جمعه شناختی از مسوولین شهرستان نداشته باشند، در اجرای این مسوولیت ها دچار مشکل می شوند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: ائمه جمعه به لحاظ ارتباط نزدیک با مردم، مشکلات هر شهرستان را به خوبی می دانند و می توانند مشاور امین مسوولان باشند و مشکلاتی را که مردم به آن ها می گویند به راحتی به مدیران مرتبط انتقال دهند ولی از این ظرفیت استفاده نمی شود.
وی تاکید کرد: ائمه جمعه چاره ای جز بیان مشکلات مردم در خطبه ها ندارند و این نباید سوء برداشت شود زیرا اگر مشکلی در خطبه ها مطرح می شود برای حل آن است و هدفی جز این وجود ندارد.
وی اضافه کرد: ائمه جمعه نمی خواهند سیاسی برخورد کنند زیرا اگر می خواستند خلاف این رفتار کنند به دلیل در دست داشتن تریبون نماز جمعه می توانستند با یک سخنرانی، یک شهر را به هم بریزند ولی هیچ امام جمعه ای این اجازه را به خود نمی دهد.
امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم حضور مسوولان شهرستانی در مراسم مهم و عمومی بیان کرد: موضوع مهم دیگر حضور مسوولان در نماز جمعه است زیرا حاضر نشدن مسوولان در نماز جمعه حیثیت سیاسی نماز جمعه را کم رنگ می کند و باعث ایجاد شکاف بین مدیران و ائمه جمعه می شود.
وی با انتقاد از انتخاب برخی مسوولان شهرستانی بر اساس سلیقه های حزبی و گروهی ادامه داد: در انتخاب مدیران نباید خط و مرز حزبی وجود داشته باشد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه در خصوص مهمترین مشکلات استان بحث شد و ائمه جمعه شهرستان های مختلف نظرات خود را در این خصوص مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار