مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خوزستان:
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: پیش بینی می‌شود که امسال بیش از 200 هزار نفر از اتباع خارجی از مرز شلمچه برای زیارت اربعین عبور کنند.
کد خبر: ۶۶۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ 17 October 2018

حمید سیلاوی امروز اظهار کرد: اتباع خارجی همگام با مردم کشورمان طی چهار سال گذشته در مراسم بزرگ راهپیمایی اربعین حسینی (ع) شرکت کرده‌اند و سال‌به‌سال بر تعداد اتباع افزوده می‌شود.

وی افزود: در سال 93 تعداد اتباع خارجی شرکت‌کننده در مراسم اربعین حدود 15 هزار نفر، سال 94 حدود 53 هزار نفر، در سال 95 به 140 هزار نفر و در سال 96 بالغ‌بر 160 هزار نفر رسید که این تعداد از 93 کشور جهان بوده است.

تمامی امکانات در جهت استقبال از اتباع مهیا شده است

وی افزود: امسال به‌منظور شرکت اتباع خارجی در مراسم اربعین که شامل اتباع خارجی مقیم کشور و اتباع خارجی که ایران را به‌عنوان ترانزیت برای ورود به کشور عراق در نظر گرفته‌اند، است و تمامی امکانات در جهت استقبال از آنان اتخاذ شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: بسیاری از اتباع خارجی پس از ورود به کشور، به زیارت مشهد مقدس و قم نیز می‌روند.

سیلاوی بیان کرد: در سال گذشته تعداد 82 هزار و 917 نفر از بین 139 هزار 970 نفر ثبت نامی، اتباع خارجی مقیم کشورمان و 96 هزار و 231 نفر از اتباع خارجی ترانزیتی از 93 کشور جهان در مراسم معنوی و وحدت‌بخش اربعین شرکت کردند که در بین آنان از اهل تسنن و همچنین مسیحیان حضور داشتند.

احتمال عبور 200 هزار نفر از اتباع سایر کشورها از مرز شمچه برای زیارت اربعین

وی عنوان کرد: برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی تاکنون بیش از 150 نفر از اتباع مقیم کشورمان ثبت‌نام اولیه انجام‌شده و در حال انجام مراحل قانونی صدور گذرنامه و روادید برای آنان هستیم.

سیلاوی گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از 200 هزار نفر از سایر کشورها نیز متقاضی باشند که بستگی به مراحل صدور گذرنامه و روادید در سفارت‌خانه کشور عراق در کشور مبدأ است.

وی بیان کرد: اتباع خارجی از 5 مرز زمینی مجاز وارد جمهوری اسلامی ایران می‌شوند و پس از طی مسیر وارد تنها مرز مجاز خروج به سمت عراق یعنی مرز شلمچه می‌شوند.

عراق مقررات و قوانین بازدارنده‌ای برای افراد فاقد رواید دارد

سیلاوی افزود: به زائرین اتباع خارجی توصیه می‌کنم که اولاً برای ورود به جمهوری اسلامی ایران حتماً ویزای دو سفر به ایران را اخذ و برای شرکت در مراسم بزرگ اربعین حسینی (ع) ویزای عراق را از سفارت کشور عراق در کشورشان دریافت کنند چراکه سفارت عراق در تهران به‌ هیچ‌وجه روادید به اتباع خارجی ترانزیتی نمی‌دهد.

وی گفت: هیچ‌کس نباید بدون گذرنامه معتبر و روادید سفر به کشور عراق وارد مرزهای خروجی به سمت عراق شود، چراکه امکان خروج وجود ندارد؛ ضمن اینکه کشور عراق مقررات و قوانین بازدارنده‌ای برای افراد فاقد روادید دارد که موجب گرفتاری آن‌ها می‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان عنوان کرد: اتباع خارجی مقیم کشورمان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کفالت وادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی نسبت به ثبت‌نام و دریافت ویزا اقدام کنند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار